Gå til innhold

Overlege snakket med meg men student skrev notatet - rart?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hallo dere. Jeg bare lurer på noe som jeg opplevde da jeg ble innlagt. Jeg hadde innkomstsamtale ved en akuttpost i en by jeg studerer i og i den samtalen var kontaktpersonen min på avdelingen, denne overlegen/psykiateren og en medisinstudent. Det var overlegen som stilte alle spørsmålene til meg og snakket med meg, de to andre var bare helt stille. Overlegen hadde akkurat samme dialekt som meg så etter at jeg ble skrevet ut så klarte jeg ikke å stoppe å tenke på om jeg hadde møtt denne overlegen før, så jeg ba om å få utskrift av journal for å forsøke å finne ut av det. Det er langt mellom min hjemby og der jeg studerte og det var også en liten by (så liten at det knapt er en by) så jeg synes det var litt merkverdig å møte på en som tydelig var fra samme lille plass som meg. Men da jeg fikk journalen oppdaget jeg at det var studenten som hadde skrevet notatet og at overlegens navn ikke en gang var nevnt. Er ikke det veldig rart? Eller er det sånn de gjør det i blant?  

Anonymkode: f59dd...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hallo dere. Jeg bare lurer på noe som jeg opplevde da jeg ble innlagt. Jeg hadde innkomstsamtale ved en akuttpost i en by jeg studerer i og i den samtalen var kontaktpersonen min på avdelingen, denne overlegen/psykiateren og en medisinstudent. Det var overlegen som stilte alle spørsmålene til meg og snakket med meg, de to andre var bare helt stille. Overlegen hadde akkurat samme dialekt som meg så etter at jeg ble skrevet ut så klarte jeg ikke å stoppe å tenke på om jeg hadde møtt denne overlegen før, så jeg ba om å få utskrift av journal for å forsøke å finne ut av det. Det er langt mellom min hjemby og der jeg studerte og det var også en liten by (så liten at det knapt er en by) så jeg synes det var litt merkverdig å møte på en som tydelig var fra samme lille plass som meg. Men da jeg fikk journalen oppdaget jeg at det var studenten som hadde skrevet notatet og at overlegens navn ikke en gang var nevnt. Er ikke det veldig rart? Eller er det sånn de gjør det i blant?  

Anonymkode: f59dd...182

Ja har opplevd det selv at studenter skriver notat og i journal. Det er en del av læringen dems å kunne skrive i journalen mens de er i praksis.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aa-k-j skrev (9 minutter siden):

Ja har opplevd det selv at studenter skriver notat og i journal. Det er en del av læringen dems å kunne skrive i journalen mens de er i praksis.  

Ja, det er vel ett godt poeng. Men er det ikke rart at overlegens navn ikke ble nevnt i notatet en gang? Det var jo tross alt hun som faktisk førte samtalen?

Anonymkode: f59dd...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (3 minutter siden):

Ja, akkurat det er rart. 

Det med at hun ikke skrev notatet eller det med at navnet hennes ikke sto i notatet? Hva kan være grunnen til at navnet hennes ikke sto der tror du? Bare glemt fra studentens side eller kanskje hun ikke ville jeg skulle vite hva hun het?

Anonymkode: f59dd...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo

Det at overlegens navn ikke var nevnt. Det er en forglemmelse eller feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (4 minutter siden):

Det at overlegens navn ikke var nevnt. Det er en forglemmelse eller feil. 

Hm. Okei. Det var dumt for jeg skulle gjerne likt å vite om jeg hadde møtt henne før og sånt. Men det hadde vel ikke hatt så stor betydning egentlig fra eller til. Hadde bare lyst å vite det fordi jeg var så nysgjerrig...

Anonymkode: f59dd...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, det er vel ett godt poeng. Men er det ikke rart at overlegens navn ikke ble nevnt i notatet en gang? Det var jo tross alt hun som faktisk førte samtalen?

Anonymkode: f59dd...182

Har opplevd det også. Se heller hvilke navn som står på epikrisen. Der skal enten overlege eller behandler sitt navn stå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
nachnoo skrev (14 timer siden):

Det at overlegens navn ikke var nevnt. Det er en forglemmelse eller feil. 

Ja, det tenkte jeg også. Selv om studenten skrev journalen, var det legen som førte samtalen som er ansvarlig for at journalnotatet er ført riktig. Det er legen som er ansvarlig for behandlingen du/TS har fått - ikke studenten som må skrive journalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...