Gå til innhold

Normalt å hallusinere når...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Stemmer det at det er normalt å ha hørsels hallusinasjoner når man forsøker å sove? Psykiateren som jeg gikk til sa at hun kunne høre lyder (hallusinasjoner) når hun lå for å forsøke å sove og at dette var normalt, men jeg har aldri hørt noen nevne dette før? Stemmer det eller kan det være at hun bare forsøkte å 'lure' meg til å innrømme hallusinasjoner? Jeg har psykosediagnose, men hallusinasjoner har jeg aldri hatt, heldigvis.

Anonymkode: 95a13...b68

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/484013-normalt-%C3%A5-hallusinere-n%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir

Det kan være normalt ja. Jeg går ofte rundt uten å tenke over hva som er normalt og ikke, for når ting ikke stresser eller bekymrer meg, så faller det meg ikke inn å lure på det heller. Men så var det noe jeg leste, og da lurte jeg plutselig på både "stemmer" og lyder jeg kunne høre når jeg legger meg.Jeg tok det opp her og en spurt  om jeg har tinnitus, og det har jeg, så tenkte ikke mer over det før jeg tok ny utredning, og vi kom inn på det. Det er normalt selv om alle ikke opplever det. Jeg tror bare de fleste er som meg og ikke tenker over det, eller på motsatt side ikke tør å si noe fordi de tror det er unormalt. Men det er altså mer vanlig. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Det kan være normalt ja. Jeg går ofte rundt uten å tenke over hva som er normalt og ikke, for når ting ikke stresser eller bekymrer meg, så faller det meg ikke inn å lure på det heller. Men så var det noe jeg leste, og da lurte jeg plutselig på både "stemmer" og lyder jeg kunne høre når jeg legger meg.Jeg tok det opp her og en spurt  om jeg har tinnitus, og det har jeg, så tenkte ikke mer over det før jeg tok ny utredning, og vi kom inn på det. Det er normalt selv om alle ikke opplever det. Jeg tror bare de fleste er som meg og ikke tenker over det, eller på motsatt side ikke tør å si noe fordi de tror det er unormalt. Men det er altså mer vanlig. 

Oki. Greit å vite at det faktisk kan være normalt også. Men likevel glad jeg ikke opplever det da, for det virker veldig ekkelt å måtte oppleve. Men man innser vel det selv at det man ikke hører er reelt når det ikke er ledd i en psykose da?

Kashmir
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Oki. Greit å vite at det faktisk kan være normalt også. Men likevel glad jeg ikke opplever det da, for det virker veldig ekkelt å måtte oppleve. Men man innser vel det selv at det man ikke hører er reelt når det ikke er ledd i en psykose da?

Nei, ikke ekkelt eller noe jeg tenkte særlig over som sagt 🙂 jeg har hørt noen ropte navnet mitt også et par ganger, og det var litt...spesielt. Men jeg grubler ikke så mye over alt mulig, men jeg tror nok som deg, at en instinktivt skjønner når noe er mer unormalt..?

Endret av Kashmir
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stemmer det eller kan det være at hun bare forsøkte å 'lure' meg til å innrømme hallusinasjoner? Jeg har psykosediagnose, men hallusinasjoner har jeg aldri hatt, heldigvis.

Hun prøvde ikke å lure deg. Det er ikke uvanlig å ha ulike typer hallusinasjoner rett før man sovner, så dette er ikke et tegn på psykose.

https://snl.no/hypnagog

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...