Gå til innhold

Hva er det lengste du har gått til en og samme behandler i psykiatrien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er det lengste du har gått til en og samme behandler i psykiatrien?  Inkluder gjerne også hvor lenge du har vært pasient i psykiatrien :) 

Jeg har vært pasient i 10 år nå og lengste jeg har gått til samme behandler er ca 2 år. Vi måtte avslutte da hun byttet jobb hvis ikke hadde jeg nok fortsatt der en god stund/noen år til. 

Anonymkode: 4921c...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lengste jeg har gått til samme er 3mnd og dette er på dps. På dps er det så mye utskiftinger at man blir dårligere av å være der. 

Anonymkode: 2bec1...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter

5,5 år. Men det var ikke på VOP. Det var akuttpsykiatrisk sengepost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

5,5 år. Men det var ikke på VOP. Det var akuttpsykiatrisk sengepost. 

Var du innlagt i 5,5 år? 

Anonymkode: 4921c...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var du innlagt i 5,5 år? 

Anonymkode: 4921c...0f4

Nei. Inn og ut samt nesten ukentlig kontakt på tlf når jeg ikke var innlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Nei. Inn og ut samt nesten ukentlig kontakt på tlf når jeg ikke var innlagt. 

Åja, veldig bra at hun strakk seg så langt for deg da. Det har alt å si å ha en behandler som virkelig bryr seg. 

Anonymkode: 4921c...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Åja, veldig bra at hun strakk seg så langt for deg da. Det har alt å si å ha en behandler som virkelig bryr seg. 

Anonymkode: 4921c...0f4

Det viktigste er vel at de gir en hjelp som faktisk hjelper og ikke om de bryr seg eller ikke. Behandlere skal ikke gå sånn inn på et forhold med pasientene at de bryr seg noe mer enn hvermannsen. En psykolog skal ikke være noen omsorgsperson. 

Anonymkode: 2bec1...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk noen år, men hadde forskjellig hvert år. Ny hvert år. Var alltid liser som hele tida skulle videre etter ett års praksis på DPS. Ikke ideelt. For meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Utrolig at det går an å gjøre karriere av at folk blir syke. Liser som skulle videre etter et års praksis. Ja uten syke folk hadde ikke DPS gått rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (12 timer siden):

Utrolig at det går an å gjøre karriere av at folk blir syke. Liser som skulle videre etter et års praksis. Ja uten syke folk hadde ikke DPS gått rundt.

De faste legene/terapeutene har også vært i praksis en gang, så det er noe en må ta med for å få faste behandlere. Men om en får oppfølgning over lengre tid, burde en kanskje ikke gå til en som byttes ut jevnlig.

 

Min nåværende behandler er den jeg har hatt lengst. For en tid tilbake var det svært hyppig behandlerbytte. På to år var det fullstendig ansvarspulverisering og jeg var innom 16 behandlere. Det er ekstremt destabiliserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lengste for meg var 2 år og 8 måneder og det var hos avtalespesialist (psykiater). Hadde time 1 gang i måneden. Ble nylig avsluttet etter mitt eget ønske for jeg har blitt så mye bedre at jeg så ikke behov for videre behandling. Tenker at hvis jeg trenger mer så tror jeg det er tilstrekkelig med samtaler hos kommunen. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...