Gå til innhold

Hvordan gjøre best mulig inntrykk på ny behandler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har snart første time med ny behandler og jeg lurer derfor på hvordan man kan gjøre best mulig inntrykk som pasient? Jeg regner med det med å være åpen og ærlig er en bra start, men hva annet? Jeg vil gjerne at behandler skal like meg som person/pasient. Jeg er alltid opptatt av det uansett hvem jeg møter.

Anonymkode: 82173...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

XbellaX

Jeg synes du istedet skal ha fokus på å presentere hva du strever med, hvilke forventninger du har til samtalene, skriv ned spørsmål du har til behandler og still generelt godt forberedt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
XbellaX skrev (7 minutter siden):

Jeg synes du istedet skal ha fokus på å presentere hva du strever med, hvilke forventninger du har til samtalene, skriv ned spørsmål du har til behandler og still generelt godt forberedt. 

Ja, det høres jo fornuftig ut. Men burde jeg ha spørsmål til behandler? Hvilke spørsmål er normalt å stille da så fall? Er det typ sånn hvor lenge hen ser for seg at jeg får gå i behandling og hvilken type terapiretning hen bruker og sånt eller hva?

Anonymkode: 82173...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Du skal ikke gjøre godt inntrykk på behandlere. Det er behandleren som skal gjøre godt inntrykk på deg. Du skal presentere hva du sliter med, du må gjerne skrive det ned før timen.

Behandlere skal ikke like eller ikke like en pasient, de skal gi behandling og gi riktige medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det høres jo fornuftig ut. Men burde jeg ha spørsmål til behandler? Hvilke spørsmål er normalt å stille da så fall? Er det typ sånn hvor lenge hen ser for seg at jeg får gå i behandling og hvilken type terapiretning hen bruker og sånt eller hva?

Akkurat det at du er så opphengt i dette kan være en bra ting å ta opp i første time. Det at du fokuserer på hvilket inntrykk du kommer til å gjøre i stedet for hva du kan få ut av timene sier noe om hva du sliter med. Behandler blir glad hvis du er ærlig og ikke er redd for å si ting som er flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (20 timer siden):

Du skal ikke gjøre godt inntrykk på behandlere. Det er behandleren som skal gjøre godt inntrykk på deg. Du skal presentere hva du sliter med, du må gjerne skrive det ned før timen.

Behandlere skal ikke like eller ikke like en pasient, de skal gi behandling og gi riktige medisiner.

Ja, skal skrive ett par punkter.

Drømmeautomat skrev (20 timer siden):

Akkurat det at du er så opphengt i dette kan være en bra ting å ta opp i første time. Det at du fokuserer på hvilket inntrykk du kommer til å gjøre i stedet for hva du kan få ut av timene sier noe om hva du sliter med. Behandler blir glad hvis du er ærlig og ikke er redd for å si ting som er flaut.

Ja, du har nok ett poeng at det kanskje kan være lurt å være ærlig om dette. 

Anonymkode: 82173...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...