Gå til innhold

ECT


Vendi

Anbefalte innlegg

Leser til stadighet om folk som får ECT her, og lurer på om ECT også er virksomt ved ustabilitet (Mest sannsynlig blandet episode jeg har nå) ved bipolar, og ikke bare ved depresjon? 

Skal forhåpentligvis begynne med litium snart da, så det kan jo hende at det er den beste behandlingen. ECT var bare noe jeg kom til å tenke på nå om kunne være hjelpsomt også ved blandet episode. Kunne ønske litt strøm kunne få hjernen på plass haha. Vet jo ikke når den er på plass igjen. 

Diagnose schizoaffektiv bipolar type. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan dessverre ikke svare på det du spør om da jeg i disse dager mottar ECT mot bipolar depresjon.

Anonymkode: bbe11...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg ble fortalt at det kan det. Mine depresjoner var av agitert/blandet type. Jeg vet at noen blir maniske under behandling. Normen da er at man fortsetter til stemningsleiet er nøytralt/stabilt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar skrev (19 minutter siden):

Jeg ble fortalt at det kan det. Mine depresjoner var av agitert/blandet type. Jeg vet at noen blir maniske under behandling. Normen da er at man fortsetter til stemningsleiet er nøytralt/stabilt. 

Takk for svar. Da vet jeg det. Høres ikke så fristende ut lenger. Var kanskje ikke så fristende i går heller da jeg opprettet tråden, men var bare på en måte litt desperat. Men tror jeg står over å be om dette. Jeg vil gå for medikamentell behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (30 minutter siden):

Takk for svar. Da vet jeg det. Høres ikke så fristende ut lenger. Var kanskje ikke så fristende i går heller da jeg opprettet tråden, men var bare på en måte litt desperat. Men tror jeg står over å be om dette. Jeg vil gå for medikamentell behandling. 

Hvorfor sluttet du på litium? 

Anonymkode: 571ae...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...