Gå til innhold

Du som går i terapi på DPS?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Everybody skrev (2 minutter siden):

Har gått i 9 år. Ikke fått sluttdato.

Kan jeg spørre hva som er problemstillingen? Jeg har bipolar depresjon. Jeg får ofte/alltid tanker om å avslutte terapien fordi jeg ikke vil oppta en plass/la andre komme til. Føler ikke jeg fortjener hjelpen. Er det noe du kan relatere til? Har du hatt samme behandler hele tiden? Jeg har hatt 3 stk.

Anonymkode: f3288...79a

Everybody

Har hatt 5 stk. Er ikke bipolar depresjon en alvorlig sykdom? Jeg har psykoselidelse.

Jeg synes ikke du skal være redd for å ta opp plassen til andre. De vurderer hvem som skal komme inn på DPS, det er strenge krav og de har vurdert deg syk nok til det.

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (2 minutter siden):

Har hatt 5 stk. Er ikke bipolar depresjon en alvorlig sykdom? Jeg har psykoselidelse.

Jeg synes ikke du skal være redd for å ta opp plassen til andre. De vurderer hvem som skal komme inn på DPS, det er strenge krav og de har vurdert deg syk nok til det.

Det oppleves alvorlig for meg. Sykdommen altså. Har vært nær på å avslutte livet. Takk for at du sier det med å ikke være redd for å ta opp plass. Jeg klarer bare ikke å endre tankene rundt det. Kjenner meg verdiløs og derav uverdig hjelpen.

Everybody
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det oppleves alvorlig for meg. Sykdommen altså. Har vært nær på å avslutte livet. Takk for at du sier det med å ikke være redd for å ta opp plass. Jeg klarer bare ikke å endre tankene rundt det. Kjenner meg verdiløs og derav uverdig hjelpen.

Ja det kommer jo på grunn av depresjonen. Får du antidepressiva eller annen medisin som demper sykdommen?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ble du forespeilet lengde på terapi ved oppstart av behandlingen? Det skjedde ikke hos meg. Bare lurer på hva som er vanlig.

Det som er vanlig ved dps dersom det er vanlig poliklinikk er at man går der mens man er sykemeldt eller på aap. Eller så går man der til man er ferdig utredet eller når man er ferdig med den behandlingsmetoden du er søkt inn på. F. Eks dbt for borderline pleier å vare i 1 til 2 år. 

Å gå til dps og komme dit bare for å "snakke av seg" om siste ukes hendelser osv er ikke vanlig. Men det kommer ann på kapasiteten. 

Anonymkode: ca7e8...c04

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...