Gå til innhold

Hvordan klarer jeg meg hvis jeg får nei på samordna opptak?

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten

Jeg har jobbet beinhardt de siste årene med både psyken og vgs sånn at jeg kan søke meg inn på drømmestudiet (sykepleie). Nå kan det hende svar kommer i morgen! Da lurer jeg på hvordan jeg takler det hvis jeg får nei? Jeg vet jo det kan skje, men ligger over snittet fra i fjor. Så er liksom nesten bråsikker på at jeg kommer inn. Men da er fallhøyden såå mye større! Jeg føler da at all det harde arbeidet bare går i grus, hvis jeg ikke kommer inn. Jeg vet det ikke er bra.

Men jeg kan ikke noe for det! Helt siden jeg var 3-4 år har jeg snakket om at sykepleier/jordmor er det jeg vil bli. Den drømmen har aldri sluppet tak, og vil nok aldri slippe tak heller! Jeg vil dette så gjerne! Jeg blir emosjonell av å tenke på det til og med! Så hvordan kan jeg forberede meg på det verste? Hva hvis jeg plutselig bare mister kontroll og hopper ned til døden eller noe? Eller bare glir inn i psykose. Jeg er til og med i Japan der jeg ikke har behandlere like lett tilgjengelig😭 Og den ene gangen jeg trodde jeg ikke kom inn så fordi det var ett eller annet med dokumentasjon for et annet studie, fikk jeg helt panikk! Jeg er helt kald og skjelven nå. Jeg vil så veldig gjerne komme inn å få studere! Jeg kommer til å oppdatere når jeg får svar enten om jeg får nei eller ja eller blir satt på venteliste eller noe. Så håper jeg at jeg kan få litt støtte av dere på dol hvis jeg faller og feire litt hvis jeg flyr😂 Jeg ble litt poetisk der!

Fortsetter under...

Den forsvunne diamanten
XbellaX skrev (Akkurat nå):

Det gledelige er at du står han av uansett hva som skjer. Livet går videre. Og så kan du godt (uansett hva som skjer) øve deg på å stagge ned katastrofetankene, de hører ikke hjemme i et pleieyrke uansett. 

Ja det er jo sant😂 til mitt forsvar har jeg ikke slike tanker når det kommer til andre, bare meg selv. Men ja det er veldig lurt å jobbe med det. Jeg jobber med det hos psykolog, men dette er så utrolig stort for meg. En ting psykologen sa er at det er lov å være lei seg. Det tror jeg at jeg kommer til å ta med meg. At jeg må bare føle følelsene også gå videre.

Den forsvunne diamanten skrev (3 minutter siden):

Ja det er jo sant😂 til mitt forsvar har jeg ikke slike tanker når det kommer til andre, bare meg selv. Men ja det er veldig lurt å jobbe med det. Jeg jobber med det hos psykolog, men dette er så utrolig stort for meg. En ting psykologen sa er at det er lov å være lei seg. Det tror jeg at jeg kommer til å ta med meg. At jeg må bare føle følelsene også gå videre.

Husk at toget ikke er gått uansett om det går skeis i morgen, neste år kommer nye sjanser og modenhet kommer godt med i det yrket uansett. Noe vettugt å fylle livet med det kommende året skal du uansett klare å finne. Dette fikser du. 

Og du, inderlig lykke til.

Den forsvunne diamanten
XbellaX skrev (2 minutter siden):

Husk at toget ikke er gått uansett om det går skeis i morgen, neste år kommer nye sjanser og modenhet kommer godt med i det yrket uansett. Noe vettugt å fylle livet med det kommende året skal du uansett klare å finne. Dette fikser du. 

Og du, inderlig lykke til.

Tusen takk for gode råd og ord❤️ Ja jeg skal nok klare meg uansett :) 

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (22 minutter siden):

Jeg har jobbet beinhardt de siste årene med både psyken og vgs sånn at jeg kan søke meg inn på drømmestudiet (sykepleie). Nå kan det hende svar kommer i morgen! Da lurer jeg på hvordan jeg takler det hvis jeg får nei? Jeg vet jo det kan skje, men ligger over snittet fra i fjor. Så er liksom nesten bråsikker på at jeg kommer inn. Men da er fallhøyden såå mye større! Jeg føler da at all det harde arbeidet bare går i grus, hvis jeg ikke kommer inn. Jeg vet det ikke er bra.

Men jeg kan ikke noe for det! Helt siden jeg var 3-4 år har jeg snakket om at sykepleier/jordmor er det jeg vil bli. Den drømmen har aldri sluppet tak, og vil nok aldri slippe tak heller! Jeg vil dette så gjerne! Jeg blir emosjonell av å tenke på det til og med! Så hvordan kan jeg forberede meg på det verste? Hva hvis jeg plutselig bare mister kontroll og hopper ned til døden eller noe? Eller bare glir inn i psykose. Jeg er til og med i Japan der jeg ikke har behandlere like lett tilgjengelig😭 Og den ene gangen jeg trodde jeg ikke kom inn så fordi det var ett eller annet med dokumentasjon for et annet studie, fikk jeg helt panikk! Jeg er helt kald og skjelven nå. Jeg vil så veldig gjerne komme inn å få studere! Jeg kommer til å oppdatere når jeg får svar enten om jeg får nei eller ja eller blir satt på venteliste eller noe. Så håper jeg at jeg kan få litt støtte av dere på dol hvis jeg faller og feire litt hvis jeg flyr😂 Jeg ble litt poetisk der!

Får du nei på studieplass så kan du jo alltids skaffe deg en jobb og jobbe isteden. 

Anonymkode: 64ebf...3c1

Annonse

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (45 minutter siden):

Hva hvis jeg plutselig bare mister kontroll og hopper ned til døden eller noe? Eller bare glir inn i psykose. Jeg er til og med i Japan der jeg ikke har behandlere like lett tilgjengelig😭 Og den ene gangen jeg trodde jeg ikke kom inn så fordi det var ett eller annet med dokumentasjon for et annet studie, fikk jeg helt panikk! Jeg er helt kald og skjelven nå. Jeg vil så veldig gjerne komme inn å få studere! 

Dette høres ikke bra ut. Den tankegangen er ikke forenelig med det studiet du søker på. 

Anonymkode: a6ef8...eea

Den forsvunne diamanten
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette høres ikke bra ut. Den tankegangen er ikke forenelig med det studiet du søker på. 

Ok takk for den motivasjonen du, jeg ble faktisk veldig lei meg. Men ikke faen om jeg skal la drømmene knuses på grunn av en fremmed på internett som ikke kjenner meg uten om et innlegg :) 

Endret av Den forsvunne diamanten
Den forsvunne diamanten skrev (5 minutter siden):

Ok takk for den motivasjonen du, jeg ble faktisk veldig lei meg. Men ikke faen om jeg skal la drømmene knuses på grunn av en fremmed på internett som ikke kjenner meg uten om et innlegg :) 

Se bort fra det innlegget.

Med din tidligere sykdom er det helt normalt å få noen sånne tanker, som er mer angst- eller tvangstanker. Det diskvalifiserer deg ikke fra å være sykepleier. 

Krysser fingrene for at du kommer inn ❤️

Den forsvunne diamanten
ISW skrev (2 minutter siden):

Se bort fra det innlegget.

Med din tidligere sykdom er det helt normalt å få noen sånne tanker, som er mer angst- eller tvangstanker. Det diskvalifiserer deg ikke fra å være sykepleier. 

Krysser fingrene for at du kommer inn ❤️

Tusen takk❤️

Den forsvunne diamanten skrev (19 minutter siden):

Ikke tenk på den kommentaren. Det er mange sykepleiere der ute som har egne problemer og følelser som kan bli sterke når noe er så viktig for dem. 

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (1 time siden):

Krysser fingrene for deg. Hvis du ikke kommer i år (mulighetene er jo størst i avsides byer) hvis du ikke har over 5 i snitt dog. Har du det er du vel sikret. Men dersom du ikke kommer inn mot alle odds får du gjøre sånn som meg. Jobbe enda hardere og mer effektivt hver eneste dag. Jeg skal bare studere et fag til høsten 18 timer. Nettopp for å komme inn der jeg vil, da jeg ikke hadde gode nok karakterer i år. Med erfaringen du har med deg så er jeg sikker på at du vil bli og trives i yrkes. Igjen lykke til diamanten :) 

Anonymkode: e7a72...1b5

AnonymBruker

Jeg hadde dårlig så snitt så jeg søkte bare sykepleien ved de universitetene der det var størst sjanse for meg å komme inn (dvs de med lavest snitt). Jeg kom til slutt inn på 4 valget mitt faktisk. Jeg kom da inn fra venteliste så hadde en del lavere snitt enn det som de i fjor hadde kommet inn med, og flere på kullet mitt kom også inn andre steder en stund etter studiestart fordi det er jo alltids noen som ikke møter opp eller dropper ut fordi de raskt finner ut at studiet ikke er for dem etter kort tid. Det var helt ok by å studere i selv om det ikke var der jeg originalt ønsket å studere. Også litt kjipt å måtte flytte langt hjemmefra da, ikke kjenne noen og også måtte bytte psykiater og fastlege og alt det da, men det gikk seg til etter hvert.

Jeg krysser fingrene for at du kommer inn der du har lyst og hvis ikke løser det seg alltid, man får jo flere og flere alderspoeng med årene og det kan også være aktuelt å ta opp igjen fag :) 

Anonymkode: 8c23b...be9

Annonse

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (4 timer siden):

Så hvordan kan jeg forberede meg på det verste? Hva hvis jeg plutselig bare mister kontroll og hopper ned til døden eller noe? Eller bare glir inn i psykose. Jeg er til og med i Japan der jeg ikke har behandlere like lett tilgjengelig😭 

Hvilke reaksjoner hadde du ventet å få når du skriver noe sånt?

Den forsvunne diamanten skrev (7 timer siden):

Tusen takk for gode råd og ord❤️ Ja jeg skal nok klare meg uansett :) 

Verden går ikke under om du ikke skulle få plass - men krysser fingrene for at du får studieønsket ditt oppfylt:-) Fortell oss om resultatet når det kommer da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...