sniffern Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Hei! Jeg er 38 år og har hatt gressallergi siden jeg var 3. De siste par årene har jeg også begynt å reagere på bjørk. Jeg bor i Oslo-området, og i år kom den første reaksjonen 10. april. Jeg har sjekka pollenvarselet til Astma og Allergiforbundet - og det sier at det ikke er spredning av bjørk ennå, og at den kommer først rundt månedsskiftet. Sønnen min på 13 har også bjørkeallergi, og også hassel/or og gress. Han hadde en runde før påske, men har ingen plager nå. Derfor lurer jeg på hva det kan være jeg reagerer på nå. Har bjørkesesongen allikevel starta? Jeg kan legge til at reaksjonen kom en ettermiddag jeg var ute i hagen og beskar en mispelhekk, og da kjente jeg at jeg reagerte. Etter dette har jeg hatt helt klassiske symptomer som tett/kløende og delvis rennende nese, og økende kløe i øynene. Kan vi eventuelt snakke om en eller annen kryssallergi? Jeg synes symptomene tiltar, selv om jeg umiddelbart startet med tabletter. (Aerius 5mg, 1 tabl dagl) Virkningen av disse er jeg usikker på, men jeg tør liksom ikke la være å ta dem. I dag har jeg også tatt nasonex nesespray (vet at den trenger litt tid før den virker) - og øyedråper. Allikevel er øynene godt irritert. Jeg har ikke testet allergien min siden barneårene. Jeg gikk også på hyposensibilisering (timotei) fra 8 til 12-13 års alderen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48443-allergireaksjon-f%C3%B8r-sesong/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Kjære sniffern Jeg skulle tro at ettersom du er bjørkeallergiker kan du også reagere på andre løvtrær som hassel og or. Disse har skapt problemer for pollenallergikere en stund, men begynner å avta nå. Gresset kommer i alle fall ikke før i juni - så her er det nok noe løvtrepollen som er problemet. En annen mulighet er at du reagerer på muggsoppsporer fra Cladosporium eller Alternaria. Disse er det mengder av i luften "fra snøen går til snøen kommer". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48443-allergireaksjon-f%C3%B8r-sesong/#findComment-185893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.