Gå til innhold

Helsekrav førerkort ECT

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan gjør en lege en vurdering om man oppfyller helsekrava for førerkort? Hva skjer i praksis?

Anonymkode: 22aff...577

En må skille mellom 1. Tilstanden like før ECT. 2. I løpet av ECT-behandlingene. 3. Tilstanden de første ukene etter ECT. 4. Tilstanden deretter.

Vanligvis vil en klart oppfylle helsekravene i stadium 4.  I stadium 2 vil nok de fleste mene at en ikke bør kjøre. I 1 og 3 er det svært ulikt fra person til person.

AnonymBruker
kaNor skrev (17 minutter siden):

Ble nysgjerrig nå; har du vært gjennom ECT og mistet førerevnen/kortet? Hvis ECT har den bivirkningen vet jeg ikke om jeg vil fortsette..

Jeg tar vedlikeholds-ECT hver 4.uke og leser i journalen min at det må gjøres en konkret vurdering av lege om jeg oppfyller helsekrava vedrørende førerkort.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tar vedlikeholds-ECT hver 4.uke og leser i journalen min at det må gjøres en konkret vurdering av lege om jeg oppfyller helsekrava vedrørende førerkort.

Uansett vil jeg mene at behandlingsdagen oppfyller en ikke helsekravene. Det betyr ikke at en mister førerkortet. Det betyr bare at en helt frivillig avstår fra å kjøre den dagen. Det gjelder også i alle endre tilfeller der en har hatt narkose.

AnonymBruker
nachnoo skrev (1 minutt siden):

Uansett vil jeg mene at behandlingsdagen oppfyller en ikke helsekravene. Det betyr ikke at en mister førerkortet. Det betyr bare at en helt frivillig avstår fra å kjøre den dagen. Det gjelder også i alle endre tilfeller der en har hatt narkose.

Riktig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...