Gå til innhold

Tenk om det fantes medisiner som

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2

Virket som benzo, men som man kunne ta hver dag i effektive doser uten å risikere avhengighet og den lille risken for demens som også følger med. Det ville vært en gamechanger i psykiatrien det. Når jeg tar rivotril føler jeg meg nesten normal i noen timer…

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/484496-tenk-om-det-fantes-medisiner-som/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har det faktisk vært forsket en del på. 

Ideen har vært å finne benzo/benzolignende stoffer som er mer selektive i sin f.eks angstdempende virkning uten å i så stor grad påvirke reseptorer som f.eks gir sedasjon (og avhengighet), litt motsatt av f.eks Z-hypnotika. Jeg husker ikke hva stoffet het, men jeg mener et slikt stoff ble funnet ved å modifisere den kjemiske strukturen til et benzodiazepin. Det ble av en eller annen grunn dessverre aldri markedsført. 

Endret av ISW

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...