Gå til innhold

Risperdal Vs. Abilify? Er risperdal egentlig bedre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde første time med psykiater for å diskutere beste medisinering av min bipolare lidelse (type 2). Jeg har forsøkt ganske mange ulike medisiner, da både antipsykotika, antidepressiva og stemningsstabiliserende. Har forsøkt bl.a. Zyprexa, Abilify, Seroquel, Wellbutrin. Zoloft, Remeron, Lamictal og Litium. Men har aldri forsøkt Risperdal. Per i dag bruker jeg bare en lav/middels dose med Seroquel depot og ønsker å bytte den ut fordi jeg mistenker at den gir meg økt matlyst også legge til ett Antidepressiva (helst Wellbutrin) siden jeg sliter mest med depresjoner...

Psykiateren forklarte det som at Abilify ikke hadde noe innvirkning på vektoppgang/matlyst mens Zyprexa var værst også ble Risperdal en slags mellomting mellom Abilify og Zyprexa. At den ofte virket bedre (som stemingsstabiliserende og mot psykose tror jeg han mente?) men at man også kunne få økt matlyst av den men da som oftest først på de litt høyere dose og man blir trolig ikke like påvirket ift sult/matlyst som med Seroquel og Zyprexa. Jeg fikk litt inntrykk av at psykiateren mente at Risperdal var bedre enn Abilify. Er den bedre eller hva er deres erfaring med det hvis dere har forsøkt begge deler (både Abilify og Risperdal)? 🙂

Anonymkode: ba835...319

Fortsetter under...

AnonymBruker

PS: Skulle gjerne spurt Psykiateren men har ikke time der før om lenge og jeg glemte helt å spørre i dagens time. Vi ble uansett enige om at jeg skulle starte opp med Abilify da, jeg ble bare litt usikker på valget mitt nå hehe. TS.

Anonymkode: ba835...319

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...