Gå til innhold

Ingen fra kommunen har kommet

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten
Glitter skrev (13 timer siden):

Takk admin for å ordne opp i tråden. 

Dette ble bare rot. Endte med å måtte hente ny dosett fra sykehuset. 

Videre så er det sånn at sykehuset krangler med tildelingskontoret i kommunen. Sykehuset vil at jeg får utlevert to ganger i uken. Tildelingskontoret mener jeg skal hente medisiner på apoteket og administrere selv. Noe jeg for øvrig er enig i at jeg kan gjøre selv.

Har ikke tuklet medisiner på to år. 

Herregud så dårlig av de i kommunen! Jeg blir sint på dine vegne. Sånne ting må jo være i orden! Håper det blir lettere for deg etterhvert❤️

Fortsetter under...

Glitter skrev (1 time siden):

Ja. Takk. :)

Jeg synes sykehuset i påfallende stor grad så ut til å bare være opptatt av hva som skjer på avdelingen, og ikke den virkeligheten du skulle tilbake til. Siden du har klart å administrere dine medisiner uten problemer gjennom lang tid, så er det vanskelig å forstå hvordan de mener at kommunen skal være villig til å drive med utlevering to ganger pr uke. Det er tullete å legge opp til at du skal ha lavere - og ikke høyere - funksjonsnivå i fremtiden. 

Jeg synes også det er påfallende at det ikke har blitt avholdt et møte med psykoseteamet og kommunen mens du var innlagt. Å ha folk innlagt i flere måneder uten å ha laget et opplegg for overføringen til hjemmet, er svakt faglig sett. Du burde selvfølgelig ha hatt oversikt over hva som er tenkt av støttende tiltak i de nærmeste månedene. Tilsvarende burde de ha sørget for å rydde ordentlig opp etter seg mht. vurderingen av hvorvidt du kunne være med barna dine eller ikke. Det er veldig sært å først være overforsiktige og ekstremt restriktive - og så bare dumpe problemet på familien, barnevernet og familiekontoret i etterkant. 

frosken skrev (1 time siden):

Jeg synes sykehuset i påfallende stor grad så ut til å bare være opptatt av hva som skjer på avdelingen, og ikke den virkeligheten du skulle tilbake til. Siden du har klart å administrere dine medisiner uten problemer gjennom lang tid, så er det vanskelig å forstå hvordan de mener at kommunen skal være villig til å drive med utlevering to ganger pr uke. Det er tullete å legge opp til at du skal ha lavere - og ikke høyere - funksjonsnivå i fremtiden. 

Jeg synes også det er påfallende at det ikke har blitt avholdt et møte med psykoseteamet og kommunen mens du var innlagt. Å ha folk innlagt i flere måneder uten å ha laget et opplegg for overføringen til hjemmet, er svakt faglig sett. Du burde selvfølgelig ha hatt oversikt over hva som er tenkt av støttende tiltak i de nærmeste månedene. Tilsvarende burde de ha sørget for å rydde ordentlig opp etter seg mht. vurderingen av hvorvidt du kunne være med barna dine eller ikke. Det er veldig sært å først være overforsiktige og ekstremt restriktive - og så bare dumpe problemet på familien, barnevernet og familiekontoret i etterkant. 

Ja jeg er enig med dette. 

Nå fikk jeg u hvert fall vedtak fra tildelingskontoret og fortsettelse med kontaktene mine to ganger i uken samt utlevering av medisiner to ganger I uken. Evt en elektronisk medisindispenser. 

stjernestøv skrev (1 time siden):

Er enig med frosken her i at du burde hatt en tilbud klart når du kom hjem,det har jeg alltid hatt samme uke jeg kom hjem. Det er viktig det. 

Nå og nå er det ferietid så har kun ett møte med noen i uken. Det med psykoseteamet har vært en misforståelse. Avdelingen min trodde jeg skulle begynne å gå til fra og med i går. Men slik er det ikke. Jeg står på venteliste der. De bare har sagt at de kan følge opp blodprøver en gang i uken. Ingen samtale eller annet.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De skjønner forhåpentligvis snart at du har styr på situasjonen og lar deg ordne det selv. 

Anonymkode: fbb92...a98

Ja forhåpentligvis. Jeg vet hvordan man legger opp en dosett. Har gjort det mange ganger både som yrkesutøver og som pasient. 

Og siden jeg har sluttet helt å ta mer enn jeg skal så er det ingen fare. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...