Gå til innhold

Sender psykiater på Poliklinikk oppdatering til team i Kommunen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde første time med psykiater på psykiatrisk poliklinikk nå mandag som var og jeg følges også opp ett psykiatrisk team i kommunen i tillegg. Nå i dag fikk jeg spørsmål om hvordan det gikk hos legen, men jeg har ikke vært hos fastlegen på sånn 1 måned+ så jeg tenkte at hun jeg snakket med kanskje mente psykiater? Men får de i kommunen virkelig oppdatering fra psykiater etter hver time? Det virker jo noe spesielt kanskje? Eller er det mulig hun fra kommunen forvekslet meg med en annen pasient og at det tilfeldigvis stemte overens med timen som jeg hadde med psykiater?

Anonymkode: 9e98e...5a8

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde første time med psykiater på psykiatrisk poliklinikk nå mandag som var og jeg følges også opp ett psykiatrisk team i kommunen i tillegg. Nå i dag fikk jeg spørsmål om hvordan det gikk hos legen, men jeg har ikke vært hos fastlegen på sånn 1 måned+ så jeg tenkte at hun jeg snakket med kanskje mente psykiater? Men får de i kommunen virkelig oppdatering fra psykiater etter hver time? Det virker jo noe spesielt kanskje? Eller er det mulig hun fra kommunen forvekslet meg med en annen pasient og at det tilfeldigvis stemte overens med timen som jeg hadde med psykiater?

Du kan jo bare spør om hvilke lege hun mener. Hvis poliklinikken vet du har oppfølging hos kommunen så er det jo mulig de har fått beskjed fra psykiater, men sånt bør de etter mitt mening informere om så man slipper å lure på det. 

AnonymBruker
aa-k-j skrev (1 minutt siden):

Du kan jo bare spør om hvilke lege hun mener. Hvis poliklinikken vet du har oppfølging hos kommunen så er det jo mulig de har fått beskjed fra psykiater, men sånt bør de etter mitt mening informere om så man slipper å lure på det. 

Ja, jeg spurte om hun mente fastlegen og da sa hun ja. Og da sa jeg at jeg ikke hadde vært hos fastlegen på 1 måned, men at jeg var jo hos psykiater på mandag da. Og da spurte hun hvordan det gikk der. Men mulig det bare ble en misforståelse for hun var utenlandsk da... Ja, er enig at de burde informere om det egentlig. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg spurte om hun mente fastlegen og da sa hun ja. Og da sa jeg at jeg ikke hadde vært hos fastlegen på 1 måned, men at jeg var jo hos psykiater på mandag da. Og da spurte hun hvordan det gikk der. Men mulig det bare ble en misforståelse for hun var utenlandsk da... Ja, er enig at de burde informere om det egentlig. 

Ja jeg har opplevd mye misforståelser i helsevesenet pga mangel på informasjon. Uten informasjon får man jo heller ikke nødvendig kunnskap. At misforståelser kan oppstå pga litt språkproblemer er jo lett å forstå da. 

AnonymBruker
aa-k-j skrev (18 minutter siden):

Ja jeg har opplevd mye misforståelser i helsevesenet pga mangel på informasjon. Uten informasjon får man jo heller ikke nødvendig kunnskap. At misforståelser kan oppstå pga litt språkproblemer er jo lett å forstå da. 

Kjedelig med misforståelser da. Og det er jo greit at man blir informert ordentlig og sånt, skulle ønske jeg bare spurte hun jeg snakket med om de hadde fått informasjon fra psykiateren eller hvordan hun visste at jeg hadde vært der da.

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Kjedelig med misforståelser da. Og det er jo greit at man blir informert ordentlig og sånt, skulle ønske jeg bare spurte hun jeg snakket med om de hadde fått informasjon fra psykiateren eller hvordan hun visste at jeg hadde vært der da.

Jeg tror hun mente fastlegen og du sa jo selv til henne at du hadde vært hos psykiater og da er det naturlig hun spør hvordan det gikk. 

Annonse

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 13.25):

Jeg hadde første time med psykiater på psykiatrisk poliklinikk nå mandag som var og jeg følges også opp ett psykiatrisk team i kommunen i tillegg. Nå i dag fikk jeg spørsmål om hvordan det gikk hos legen, men jeg har ikke vært hos fastlegen på sånn 1 måned+ så jeg tenkte at hun jeg snakket med kanskje mente psykiater? Men får de i kommunen virkelig oppdatering fra psykiater etter hver time?

Om din region har koblet seg på Helseplattformen, og det gjelder både spesialisthelsetjenesten og kommunen du bor i, ligger det inne en mulighet for deling av opplysninger. Men det er nok en kontroll av hvem som har tilgang til å lese hva.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...