Gå til innhold

Kommunen hinter om avslutning

Anbefalte innlegg

Har hatt kommunen (to personer én gang i uka) siden 2018. 

Nå har de hintet om avslutning hos dem. Jeg er samtidig henvist til psykoseteamet. Står på venteliste hos psykoseteamet. 

Jeg har tenkt at kommunen og psykoseteamet fyller ulike roller og at det vil være lurt å ha begge deler for å få i gang en fungerende hverdag. 

Men mulig jeg tar feil. Hva kan psykoseteamet gjøre som ikke kommunen kan? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/484556-kommunen-hinter-om-avslutning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Glitter skrev (7 minutter siden):

Nå har de hintet om avslutning hos dem. Jeg er samtidig henvist til psykoseteamet. Står på venteliste hos psykoseteamet. 

Jeg har tenkt at kommunen og psykoseteamet fyller ulike roller og at det vil være lurt å ha begge deler for å få i gang en fungerende hverdag. 

Jeg har nå både fact og kommunen men ser ikke på som hun i kommunen som terapi, det er mer hverdagsprat der både om henne og om meg. Du bør kunne ha begge samtidig. 

psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Dette kan ikke være riktig. Offentlige etater kommuniserer ikke med borgerne gjennom hint.

Dama fra tildeling sa jeg skulle avsluttes til høsten. Ingen av mine kontakter har sagt noe sånt.

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Jeg har nå både fact og kommunen men ser ikke på som hun i kommunen som terapi, det er mer hverdagsprat der både om henne og om meg. Du bør kunne ha begge samtidig. 

Ja mulig..

AnonymBruker

Min erfaring er at psykoseteamet gjør det samme som kommunen og mer. Altså så kommer de hjem til deg og gjør det du ønsker og har behov for. Om det er samtaler, kjøretur, gåtur, praktisk hjelp til hva som helst som gjør hverdagen din bedre/lettere. Nå vet jeg ikke helt hva det er relevant for deg å få hjelp til, men man kan få hjelp til alt fra å handle på matbutikk, gå på kjøpesenter og finne nye sko, sette opp timeplan med gjøremål og få en god rutine på husarbeid, lage middag, ta bussen sammen med deg om du trenger trene på det pga angst eller annet.

Dette er i alle fall min erfaring med hvordan det fungerer i min by, men jeg vet ikke om det er likt alle steder da. Så du burde sikkert forhøre  deg med de i din by for å være sikker på hvordan det vil fungere for deg. Men min erfaring er i alle fall at psykoseteam er mer åpne for å gjøre alt sammen med deg (innen rimelighetens grenser selvfølgelig). 

Anonymkode: 2f67b...cb5

Glitter skrev (15 minutter siden):

Vet du hvordan psykoseteamet er organisert? Flere steder består slike team av folk ansatt både i  spesialisthelsetjenesten og i  kommunehelsetjenesten, og hvis så er tilfellet der du bor, så kan det være de tenker at psykoseteamet skal dekke det behovet du har for denne typen tjenester. 

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min erfaring er at psykoseteamet gjør det samme som kommunen og mer. Altså så kommer de hjem til deg og gjør det du ønsker og har behov for. Om det er samtaler, kjøretur, gåtur, praktisk hjelp til hva som helst som gjør hverdagen din bedre/lettere. Nå vet jeg ikke helt hva det er relevant for deg å få hjelp til, men man kan få hjelp til alt fra å handle på matbutikk, gå på kjøpesenter og finne nye sko, sette opp timeplan med gjøremål og få en god rutine på husarbeid, lage middag, ta bussen sammen med deg om du trenger trene på det pga angst eller annet.

Dette er i alle fall min erfaring med hvordan det fungerer i min by, men jeg vet ikke om det er likt alle steder da. Så du burde sikkert forhøre  deg med de i din by for å være sikker på hvordan det vil fungere for deg. Men min erfaring er i alle fall at psykoseteam er mer åpne for å gjøre alt sammen med deg (innen rimelighetens grenser selvfølgelig). 

Ok. Takk for innspill. :)

frosken skrev (Akkurat nå):

Vet du hvordan psykoseteamet er organisert? Flere steder består slike team av folk ansatt både i  spesialisthelsetjenesten og i  kommunehelsetjenesten, og hvis så er tilfellet der du bor, så kan det være de tenker at psykoseteamet skal dekke det behovet du har for denne typen tjenester. 

Jeg aner egentlig ikke. Men får satse på at de kan dekke behovet mitt. 

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Nei. Er kun på venteliste. Får komme for blodprøvene ukentlig, men vet ikke når jeg får tildelt behandler. 

Det er jo veldig kjipt og dumt? Er ikke du nesten nettopp blitt utskrevet etter en lengre innleggelse? Da er det jo ekstra viktig at du har god og tett oppfølging nå vil jeg tenke da. Har du ingen som følger deg opp nå da eller?

Anonymkode: 65e6f...154

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er jo veldig kjipt og dumt? Er ikke du nesten nettopp blitt utskrevet etter en lengre innleggelse? Da er det jo ekstra viktig at du har god og tett oppfølging nå vil jeg tenke da. Har du ingen som følger deg opp nå da eller?

Anonymkode: 65e6f...154

Tror ikke det er så lurt å avslutte. 

Står på venteliste hos psykoseteamet.

psykedeliker skrev (12 minutter siden):

Det er ikke et hint, men en klar beskjed. Men du bør kreve å få det skriftlig.

Hintet kom for en uke siden. Kontakten min snakket om _mulig_ avslutning. Men så sa tildeling i dag at det visstnok var planen.

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Når jeg mister kommunen så står jeg alene med mindre psykoseteamet vil være til hjelp.

Har du ikke troen på at psykoseteamet vil være til hjelp? Uansett, når du har fått snakket med psykoseteamet og vet hva de kan tilby deg så kan du nok argumentere for å få beholde kommunen også hvis du tenker det vil være det beste for deg og at psykoseteamet ikke kan hjelpe deg tilstrekkelig? 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du ikke troen på at psykoseteamet vil være til hjelp? Uansett, når du har fått snakket med psykoseteamet og vet hva de kan tilby deg så kan du nok argumentere for å få beholde kommunen også hvis du tenker det vil være det beste for deg og at psykoseteamet ikke kan hjelpe deg tilstrekkelig? 

Jo har jo egentlig tro på psykoseteamet. Men er vanskelig likevel. For er redd for å bare gis opp.

De to har har hatt i kommunen har jeg hatt i seks år. En avslutning er litt skummel.

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...