Gå til innhold

Kommunen hinter om avslutning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skal ikke ruse deg, Glitter ❤

Anonymkode: a4ca5...7b1

Nei. Men jeg vet ikke hva deres agenda er for å hjelpe meg. Men jeg jobber med det hver dag. :)

Det kan skje at jeg snubler mtp det, men målet er å være en bra person. 

Annonse

psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke en trussel, men et retorisk spørsmål som de er pliktig til å svare på.

Jeg oppfattet det som at de mener jeg har mangel på bedring i løpet av 7 år. At uansett de har forsøkt så har jeg ikke respondert som ønsket. 

Selv tenker jeg at jeg bør fortsette med oppfølgingen en stund til nå når jeg har ny diagnose og kanskje mulighet til å mestre dette. 

psykedeliker
frosken skrev (2 minutter siden):

Nei, slike spørsmål plikter de ikke å svare på. 

De er pliktig til å svare på alle spørsmål iht den generelle informasjons- og veiledningsplikten, men noen ganger må man presse dem litt. F.eks. ved å påpeke at intet svar er også et svar.

Endret av psykedeliker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

De er pliktig til å svare på alle spørsmål iht den generelle informasjons- og veiledningsplikten, men noen ganger må man presse dem litt.

Jeg har i hvert fall fått null veiledning mtp å få en så alvorlig diagnose som shizoaffektiv. Så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre herfra. 

Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg har i hvert fall fått null veiledning mtp å få en så alvorlig diagnose som shizoaffektiv. Så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre herfra. 

Mener du virkelig at du ikke har fått noe veiledning under den lange innleggelsen? Uansett, så skal du jo få hjelp fra psykoseteamet. Dersom det stresser deg at du ikke vet hva de kommer til å tilby, så kan du ringe dem og forhøre deg litt om hva som er vanlig opplegg. Evt. spørre om det finnes noe skriftlig informasjon. 

Annonse

frosken skrev (9 minutter siden):

Mener du virkelig at du ikke har fått noe veiledning under den lange innleggelsen? Uansett, så skal du jo få hjelp fra psykoseteamet. Dersom det stresser deg at du ikke vet hva de kommer til å tilby, så kan du ringe dem og forhøre deg litt om hva som er vanlig opplegg. Evt. spørre om det finnes noe skriftlig informasjon. 

Ja. Mener det. 

Ja kan jo ringe..

psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Har du vært i kontakt med Pasient- og brukerombudet om dette?

Nope. 

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Jo har jo egentlig tro på psykoseteamet. Men er vanskelig likevel. For er redd for å bare gis opp.

De to har har hatt i kommunen har jeg hatt i seks år. En avslutning er litt skummel.

Men du står jo på venteliste så det betyr vel at du vil få ett tilbud, eller? Eller har jeg misforstått og det er det at du tenker de kommer til å gi deg opp etter at du har fått oppfølgning der en stund? Jeg har inntrykk av at det er forholdsvis sjeldent å bli gitt helt opp og måtte stå helt alene helt uten noe som helst tilbud/oppfølging.

Kan skjønne at det kan vøre skummelt å avslutte når du har hatt de i kommunen i så mange år og sikkert nok kjenner de godt også også skal du over til ett helt nytt team og ny person. Men forhåpentligvis går det seg til etterhvert.

Anonymkode: 2f67b...cb5

psykedeliker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har inntrykk av at det er forholdsvis sjeldent å bli gitt helt opp og måtte stå helt alene helt uten noe som helst tilbud/oppfølging.

Og i de historiene vi hører om slike tilfeller er det som oftest noe som utelates.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Og i de historiene vi hører om slike tilfeller er det som oftest noe som utelates.

Det er mulig, har aldri kjent noen personlig som har opplevd å bli helt avsluttet og ikke fått noe tilbud. Det har jeg bare lest om her inne og på andre forum, så det er jo ikke lett å si hva hele historien bak er da.

Anonymkode: 2f67b...cb5

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Det er ikke diagnosen som er alvorlig. Det fins folk med schizoaffektiv som har 1 episode iløpet av hele livet sitt og så er frisk resten av livet. Det som avgjør om man er alvorlig syk er hvor syk du og hvor lavt funksjonsnivået ditt er ikke hvilket navn du har fått på et papir. 

Anonymkode: c25da...138

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...