Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ble fortalt at jeg ikke burde spise mye salt mat når man tar denne medisinen. Jeg forstår ikke hva det betyr. Skal jeg unngå salt mat? Eller hva menes? Jeg har ikke overskudd til å følge noe spesiell diett. 

Kan medisinen ha noe virkning mot depresjon, eller er den mest ment for å forebygge mani? Jeg trenger noe håp å gripe fatt i fordi jeg vet jeg ikke om jeg orker mer depresjon i dette livet. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/484557-lithionit-og-saltinntak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har bare fått beskjed om at man må passe på å drikke nok når det er varmt og hvis man f.eks har diare har aldri hørt noe om salt. Men jeg antar man må spise ganske store mengder skal det ha noe å si? 

Jeg har i alle fall fått beskjed fra psykiater at Litium hjelper mot både depresjon og mani, og det har stemt for meg. (Jeg sliter mest med depresjoner da jeg bare har hatt en hypomani). Så jeg er kjempefornøyd med Litium og den har blitt redningen for meg, håper den vil funke for deg også!

Anonymkode: 7c5ea...f72

Litium hjelper meget godt både som behandling og forebyggende både mot mani og depresjon.

Du trenger ikke å følge noen diett, men du kan være forsiktig med salt. Dvs du kan fjerne saltkaret. Du trenger ikke å ha spekepølse som eneste pålegg på brødet. Du trenger ikke kjøpe det aller salteste potetgullet osv osv

AnonymBruker
nachnoo skrev (12 minutter siden):

Du trenger ikke å følge noen diett, men du kan være forsiktig med salt. Dvs du kan fjerne saltkaret. Du trenger ikke å ha spekepølse som eneste pålegg på brødet. Du trenger ikke kjøpe det aller salteste potetgullet osv osv

Dette var jeg ikke klar over. Hva kan skje/skjer om man spiser for mye salt egentlig?

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva kan skje/skjer om man spiser for mye salt egentlig?

Her er det ikke snakk om saltfattig diett, men å unngå større bruk av salt slik jeg beskrev over.

Denne bør alle som bruker litium lese:

https://relis.no/artikler/27941/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...