Gå til innhold

Nachnoo - blandet episode


Vendi

Anbefalte innlegg

Når vil en blandet episode normalt gi seg? Jeg har hatt det i noen uker nå, men føler kanskje at jeg er ferdig med det mest ustabile nå. I dag har det i alle fall ikke svingt, men er i stedet blitt deprimert, med de symptomer det kan føre med seg. Det er veldig lenge siden jeg har vært så langt nede som nå, og det er lenge siden en blandet episode har vært så ille og så langvarig. Og frykten min er at jeg aldri vil komme ut av dette igjen.. 😢 Er blitt behandlet med Zyprexa i en uke. Er det håp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først to ting: 1. Jeg kjenner deg ikke i RL, så svaret må tas med ekstra forbehold. 2. Jeg må prøve å holde meg innenfor reglene for dette forumet.

Ja, det er alltid håp om å bli bra igjen - særlig om en får korrekt hjelp. Slik du beskriver situasjonen i dag, ber jeg deg ta opp med behandler både om et stemningsstabiliserende middel som litium bør vurderes, og dernest om AD kan være aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
nachnoo skrev (55 minutter siden):

Først to ting: 1. Jeg kjenner deg ikke i RL, så svaret må tas med ekstra forbehold. 2. Jeg må prøve å holde meg innenfor reglene for dette forumet.

Ja, det er alltid håp om å bli bra igjen - særlig om en får korrekt hjelp. Slik du beskriver situasjonen i dag, ber jeg deg ta opp med behandler både om et stemningsstabiliserende middel som litium bør vurderes, og dernest om AD kan være aktuelt.

Takk for svar. Ja, litium er "på trappene". Begynner forhåpentligvis med det om ikke så lenge. Jeg er så lei av meg selv og hvordan jeg er! Er bare til plage for folk. 

Men har ingen behandler nå dessverre. Har ingen fastlege heller nå. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (3 minutter siden):

Men har ingen behandler nå dessverre. 

Hvorfor har du ingen behandler? Det burde du jo hatt mtp hvordan du er.

Anonymkode: e6637...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor har du ingen behandler? Det burde du jo hatt mtp hvordan du er.

Anonymkode: e6637...a15

Jeg går ikke på DPS lenger, og jeg er i ferd med å bytte fastlege. Får ny 1. august. Pr nå er begge i ferie. Men begge har vikar som jeg sikkert kan bruke. Har allerede vært hos vikar for nåværende fastlege da. Var han som satte meg på Zyprexa, fordi jeg var "høy"/blandet. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trenger kvalifisert hjelp før du får ny lege, kan jeg sette deg i forbindelse med en som kan hjelpe deg over kneika. Men da må du sende meg en melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80
nachnoo skrev (24 minutter siden):

Hvis du trenger kvalifisert hjelp før du får ny lege, kan jeg sette deg i forbindelse med en som kan hjelpe deg over kneika. Men da må du sende meg en melding.

❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (33 minutter siden):

Hvis du trenger kvalifisert hjelp før du får ny lege, kan jeg sette deg i forbindelse med en som kan hjelpe deg over kneika. Men da må du sende meg en melding.

Seriøst? Du vil selge en tjeneste uten å formidle det åpent her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (20 minutter siden):

Seriøst? Du vil selge en tjeneste uten å formidle det åpent her? 

Jeg selger ingenting. Jeg tilbyr hjelp til en som kanskje trenger det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (Akkurat nå):

Jeg selger ingenting. Jeg tilbyr hjelp til en som kanskje trenger det. 

Så hvorfor gjør du det ikke åpent? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Så hvorfor gjør du det ikke åpent? 

Mest fordi det ikke er lov på dette forum. 
Jeg kjenner vennlige folk som ønsker å hjelpe folk som er i en vanskelig situasjon, men de kan ikke hjelpe alle, og da kan det ikke legges ut åpent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (1 minutt siden):

Mest fordi det ikke er lov på dette forum. 
Jeg kjenner vennlige folk som ønsker å hjelpe folk som er i en vanskelig situasjon, men de kan ikke hjelpe alle, og da kan det ikke legges ut åpent. 

Du kjenner vennlige folk? 

Tar de betalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Du kjenner vennlige folk? 

Tar de betalt?

I sitt vanlige arbeid - ja. De må også kjøpe mat og betale husleie. 
Men innimellom tilbyr de også noen gratistjenester 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (1 time siden):

Hvis du trenger kvalifisert hjelp før du får ny lege, kan jeg sette deg i forbindelse med en som kan hjelpe deg over kneika. Men da må du sende meg en melding.

Dette var veldig hyggelig gjort av deg. Håper bare @Vendi får med seg dette før det kanskje eventuelt blir slettet(?). Hvis det skulle ende opp med å bli slettet håper jeg kanskje du sender Vendi en PM da? For jeg vil tippe hun gjerne ønsker hjelp fra deg :) 

Anonymkode: e6637...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (1 minutt siden):

I sitt vanlige arbeid - ja. De må også kjøpe mat og betale husleie. 
Men innimellom tilbyr de også noen gratistjenester 😀

Nå må du passe deg så ikke den damen du diskuterer med flyr helt i taket 🤣

Anonymkode: 93856...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det bli slettet. Mange tråder handler om at noen gir råd om hvor en kan søke hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå må du passe deg så ikke den damen du diskuterer med flyr helt i taket 🤣

Anonymkode: 93856...ed4

Ja, jeg forstår at å tilby noen hjelp til å finne hjelp er upassende 😀

Endret av nachnoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle det bli slettet. Mange tråder handler om at noen gir råd om hvor en kan søke hjelp. 

Kanskje fordi du tilbyr å sette henne i kontakt med en konkret person? Admin tar jo av og til noen rare avgjørelser på hva som blir slettet og hva som får stå her på forumet, så jeg tenkte bare at det kanskje kunne ende opp med å bli slettet. De fleste rådene her inne oppfordrer jo for det meste til å "ta kontakt med fastlegen" eller "rask psykisk helsehjelp" og lignende. Og ikke "ta kontakt med meg så setter jeg deg i kontakt med behandler Kåre Olsen (fiktivt navn)".

Anonymkode: e6637...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kashmir Da kan jeg skrive åpent at alle de jeg kan sette TS i forbindelse med vil gjøre det gratis. Ellers ville jeg ikke nevnt det her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (1 minutt siden):

@Kashmir Da kan jeg skrive åpent at alle de jeg kan sette TS i forbindelse med vil gjøre det gratis. Ellers ville jeg ikke nevnt det her. 

Da skriver du åpent da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...