Gå til innhold

Nachnoo - blandet episode


Vendi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Vendi skrev (5 timer siden):

Jeg går ikke på DPS lenger, og jeg er i ferd med å bytte fastlege. Får ny 1. august. Pr nå er begge i ferie. Men begge har vikar som jeg sikkert kan bruke. Har allerede vært hos vikar for nåværende fastlege da. Var han som satte meg på Zyprexa, fordi jeg var "høy"/blandet. 

Er ikke det beste å overlate dette til vikaren for fastlegen som har satt deg på Zyprexa, dessuten kommer jo fastlegen tilbake den 1 august 

Anonymkode: fae2b...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interessant. 
La meg høre hvilke fantasier dere har om negative konsekvenser for TS dersom hun velger å benytte seg av dette gratistilbudet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (1 time siden):

Interessant. 
La meg høre hvilke fantasier dere har om negative konsekvenser for TS dersom hun velger å benytte seg av dette gratistilbudet. 

Det er jo ikke eventuell hjelp jeg tror må ha negative konsekvenser, men du åpner jo selv med å understreke at du ikke kjenner trådstarter, og jeg tror ingenting på "gratis hjelp" sånn uten videre, og at du kan "henvise" noen til det her uten at det er egeninteresse bak. Eller vennetjeneste "fagfolk" i mellom, og det gjør meg skeptisk at du da "henviser" ukjente fra forum. Men da stopper jeg diskusjonen her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er et flott og omsorgsfullt tilbud fra nachnoo. Jeg kan ikke se at det på noen måte skulle være kynisk eller et forsøk på å lure meg opp i stry. Jeg kan ikke se hvilke skumle baktanker eller personlig fortjeneste/agenda som skulle ligge bak dette. Jeg stoler på nachnoo, og kommer derfor ganske straks til å sende en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Trådstarter spurte @nachnoo direkte om råd i denne tråden. Vedkommende ønsker nok kun svar fra nachnoo.

Det er en litt håpløs og akutt situasjon hn står i, uten behandler og fastlege.

Da er egentlig hva vi andre måtte føle om denne tråden svært irrelevant, noen ønsker hjelp fra en spesifikk bruker og får det.

Jeg selv ble reddet i dette forumet her sist sommer. Skulle han ha latt være å hjelpe mener dere, sånn helt seriøst?

Nå tar sosialdemokratiske sadismen over, det var jo akkurat det vi trengte her på DOL…

Endret av Trinity80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Vendi skrev (5 minutter siden):

Jeg synes dette er et flott og omsorgsfullt tilbud fra nachnoo. Jeg kan ikke se at det på noen måte skulle være kynisk eller et forsøk på å lure meg opp i stry. Jeg kan ikke se hvilke skumle baktanker eller personlig fortjeneste/agenda som skulle ligge bak dette. Jeg stoler på nachnoo, og kommer derfor ganske straks til å sende en PM :)

Veldig bra Vendi ❤️❤️❤️ Utrolig bra at du tar tak i din egen helse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er synd at så mange mangler den erfaring at folk kan tilby sin hjelp uten noen tanker om gjenytelser. Selv er jeg i et miljø der mange frivillig og gratis gjør en stor innsats for andre - mange dager i uka, året rundt. Det er et godt miljø å være i.

For å spare brukerne av forumet for ytterligere bekymringer, skal jeg avstå fra lignende tilbud i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
nachnoo skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er synd at så mange mangler den erfaring at folk kan tilby sin hjelp uten noen tanker om gjenytelser. Selv er jeg i et miljø der mange frivillig og gratis gjør en stor innsats for andre - mange dager i uka, året rundt. Det er et godt miljø å være i.

For å spare brukerne av forumet for ytterligere bekymringer, skal jeg avstå fra lignende tilbud i fremtiden.

Nei, det synes jeg ikke du skal gjøre. Det er omtrent veldig nok nå: å hele tiden fremstå mer og mer robotisk for å tilfredsstille alle. Hvor skal medmenneskelighet få plass i dette samfunnet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (15 minutter siden):

Jeg synes det er synd at så mange mangler den erfaring at folk kan tilby sin hjelp uten noen tanker om gjenytelser. Selv er jeg i et miljø der mange frivillig og gratis gjør en stor innsats for andre - mange dager i uka, året rundt. Det er et godt miljø å være i.

For å spare brukerne av forumet for ytterligere bekymringer, skal jeg avstå fra lignende tilbud i fremtiden.

Jeg lurer på om din reaksjon her kanskje kan leses som litt defensiv? Jeg tror mange kan ha nytte av å høre mer om hvordan frivillig innsats kan bidra til et bedre samfunn. Kanskje det kan inspirere andre til å gjøre det samme, og at det er viktigere enn å unngå å skape bekymringer for en person?

Anonymkode: 3febf...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på om din reaksjon her kanskje kan leses som litt defensiv? Jeg tror mange kan ha nytte av å høre mer om hvordan frivillig innsats kan bidra til et bedre samfunn. Kanskje det kan inspirere andre til å gjøre det samme, og at det er viktigere enn å unngå å skape bekymringer for en person?

Anonymkode: 3febf...191

Med mindre man lever under en stein så vet man da godt hva det er, dette forumet er jo eksempelvis i stor grad basert på frivillig innsats. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (8 timer siden):

Det er jo ikke eventuell hjelp jeg tror må ha negative konsekvenser, men du åpner jo selv med å understreke at du ikke kjenner trådstarter, og jeg tror ingenting på "gratis hjelp" sånn uten videre, og at du kan "henvise" noen til det her uten at det er egeninteresse bak. Eller vennetjeneste "fagfolk" i mellom, og det gjør meg skeptisk at du da "henviser" ukjente fra forum. Men da stopper jeg diskusjonen her. 

Hvordan kjennes det for deg at du gang på gang reduserer muligheten for andre til å få god hjelp av personer med både ønske og kompetanse til å hjelpe? Kan du ikke la det bli opp til hver enkelt å vurdere om man skal benytte seg av hjelpsomhet enn at du skal undergrave og «punktere» gode tilbud som blir gitt av mennesker som har en altruistisk innstilling til sine medmennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bibben skrev (10 minutter siden):

Hvordan kjennes det for deg at du gang på gang reduserer muligheten for andre til å få god hjelp av personer med både ønske og kompetanse til å hjelpe? Kan du ikke la det bli opp til hver enkelt å vurdere om man skal benytte seg av hjelpsomhet enn at du skal undergrave og «punktere» gode tilbud som blir gitt av mennesker som har en altruistisk innstilling til sine medmennesker?

Hvordan kjennes det for deg å beskylde meg for helt absurde påstander? 

Nå var det en diskusjon mellom en annen bruker og meg, og jeg svarte på de tilbakemeldingene jeg anså som saklige fra andre her. Så avsluttet jeg, så du kan også spørre deg selv om hvorfor du må fyre opp en diskusjon som admin har ryddet i, og som vel er å anse som avsluttet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg lurer på om din reaksjon her kanskje kan leses som litt defensiv? Jeg tror mange kan ha nytte av å høre mer om hvordan frivillig innsats kan bidra til et bedre samfunn. Kanskje det kan inspirere andre til å gjøre det samme, og at det er viktigere enn å unngå å skape bekymringer for en person?

Anonymkode: 3febf...191

Jeg synes, alt i alt og oppsummert, at det @nachnoo gjorde, var utrolig omsorgsfullt og medmenneskelig. Jeg tror dessverre eller heldigvis, alt ettersom, at det trengs en aksept for at det finnes en kjerne av brukere her inne, som kjenner hverandre og hjelper hverandre (med det mener jeg absolutt ikke at det ikke er rom for flere her inne, for det er det absolutt), men at man iblant må formulere seg litt kryptisk for å ikke 1) være i brudd med forumets retningslinjer, og 2) unngå spekulasjoner (som admin nettopp slettet i tråden). Beklager at jeg ikke var like kryptisk selv i innlegget som ble slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lært: Om jeg skulle komme i samme situasjon igjen, vil jeg sende melding og ikke skrive på forum. Det burde jeg tenkt på også i går. Beklager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (3 minutter siden):

Har lært: Om jeg skulle komme i samme situasjon igjen, vil jeg sende melding og ikke skrive på forum. Det burde jeg tenkt på også i går. Beklager. 

Det syns jeg var en god ide. Som fks : Jeg vil gjerne hjelpe, men du svarer kun hvis du vil og føler det trygt. Og så underskrive med navn. DET syns jeg hadde vært bedre, for som @ISW skriver, så føler noen at de må være kryptiske her, og det kan skape skepsis. Det tror jeg også at du kan forstå med litt velvilje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (10 timer siden):

Interessant. 
La meg høre hvilke fantasier dere har om negative konsekvenser for TS dersom hun velger å benytte seg av dette gratistilbudet. 

Fantasier? Nå vet ikke jeg hva denne gratistilbudet ditt består av så kan ikke "fantasere" om det da. Men om det som er (eller var før Admin kom) skrevet og lest her får jeg vel dele tanker og spørre og til og med kritisere tror jeg? Kanskje ikke.

Det er da noe som heter nettvett også?

Det kan jo godt hende at andre også bruker nesten all "sin tid og krefter" på å hjelpe de de kan rundt seg, selv med sykdommer? Hva har det med fremmede på internett å gjøre?

Jeg kan vel ikke utgi meg å være fagfolk her? Har lest så tydelig her at svarene man får her på forumet ikke er kvalitetskikret, stemmer dette eller ikke?

Og Vendi får gjøre som hun velger, ingen har nektet henne det. Og håper hun får god hjelp😊 forstår jo at hun er sårbar nå da...

Det går vel an å få høre fra flere perspektiv eller?

Synes det er rart at dere synes det er så fælt at jeg eller andre kan se det anneledes. Det er et forum på internett dette her, kan ikke forventes å kjenne og stole på alle vel?

Kash svar holder så det rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farløs skrev (20 minutter siden):

Jeg kan vel ikke utgi meg å være fagfolk her? Har lest så tydelig her at svarene man får her på forumet ikke er kvalitetskikret, stemmer dette eller ikke?

Den eneste "skaden" man kan gjøre her er ved å gi doseanbefalinger av en medisin en person allerede bruker. Det er ikke lov, og det bør man unngå. 

Men når det gjelder å skrive ut medisiner, må man jo være lege for å gjøre det. Det vil si at dersom en bruker ønsker å begynne med en ny medisin, så kan jeg, du, eller hvem som helst mene hva vi vil om det og det er helt ufarlig. For det er som sagt legen som må skrive ut medisinen, og som tar ansvaret for det. 

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (8 minutter siden):

Den eneste "skaden" man kan gjøre her er ved å gi doseanbefalinger av en medisin en person allerede bruker. Det er ikke lov, og det bør man unngå. 

Men når det gjelder å skrive ut medisiner, må man jo være lege for å gjøre det. Det vil si at dersom en bruker ønsker å begynne med en ny medisin, så kan jeg, du, eller hvem som helst mene hva vi vil om det og det er helt ufarlig. For det er som sagt legen som må skrive ut medisinen, og som tar ansvaret for det. 

Hm.. det er mer som ikke er lov virker det som. Kanskje dette forumet bare skal være for de som allerede kjenner hverandre fra før av eller ikke spør "fæle" spørsmål? Jeg spør og spør og får ikke svar også blir det slettet🫥

Ja leger kan skrive ut resepter. Men kan leger på internett også det? Er det en lege her? Jeg forstår ikke.

Men nå har jeg fått sagt mitt, om det får stå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Blir litt lei meg av all denne diskusjonen. Jeg mener nachnoo ikke gjorde noe galt da han tilbød hjelp, og at jeg heller ikke gjorde noe galt da jeg ønsket å motta en slik hjelp. Kunne ønske diskusjonen ble avsluttet nå.. 😔

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...