Gå til innhold

Vanskelig å dosere rett mengde flytende melatonin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har kjøpt flytende melatonin siden jeg har hørt at det kan fungere bedre enn tabletter, også var det mye billigere. Men jeg sliter med å finne ut hvordan jeg kan dosere rett, altså 4 dråper. Flasken kommer med en sånn pipette men jeg synes det er vanskelig å føle eller se når det lander en dråpe på tungen så jeg tror jeg ofte får i meg mer enn 4 dråper. Også er det lett å trykke for hardt på pipetten og da kommer det mer enn en dråpe i gangen. En annen ting jeg har tenkt på er at det er mål på denne pipetten, det står f.eks en strek der det er 0,25 ml og 0,50 ml. Kanskje tilsvarer 4 dråper 0,25 ml? Noen som vet eller har andre metoder man kan forsøke for å klare dosere rett mengde

Anonymkode: d392c...fc2

Fortsetter under...

Eva Sofie

Jeg ville ha brukt en 1 ml eller 2 ml sprøyte (uten spiss...) og trukket riktig mengde opp i den. Da har du full kontroll på hvor mye du får i deg. Det er vanligvis anbefalt å kun ta ut den mengden du skal bruke - ikke mer.

Du må lese om ditt eget merke med Melatonin, men det ser ut som at nokså mange merker anfører at 1 ml tilsvarer 0,5 mg melatonin. F.eks. 2 dråper for å tilsvare 1 mg - sjekk eget merke...

PS: Selv ville jeg nok ha fylt en slik sprøyte med vann først, og tatt ut tilsvarende mengde av Melatonin du vil ta opp. Jeg hadde selv hatt vansker med en pimpette. ;) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...