Gå til innhold

Skal jeg hoppe av eller holde meg fast i livet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Føler det er kommet til et punkt jeg ikke orker mer. Jeg er også redd psykiatrien ig orker ikke det,redd mennesker og alt ting. 

Anonymkode: 0248e...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

spør du oss om du skal ta livet itt eller ikke?

Anonymkode: b9bab...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

spør du oss om du skal ta livet itt eller ikke?

Anonymkode: b9bab...a7c

ditt

Anonymkode: b9bab...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ditt

Anonymkode: b9bab...a7c

Ja, har mange tanker og er sint på meg selv fordi jeg frykter døden, men jeg vil ikke være her mer på noen måte.

Anonymkode: 0248e...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, har mange tanker og er sint på meg selv fordi jeg frykter døden, men jeg vil ikke være her mer på noen måte.

Anonymkode: 0248e...99c

Mener du virkelig at andre mennesker på et nettforum skal bestemme om du skal leve eller ikke? Føler du ikek det blir en ganske umenneskelig byrde du legger på andre.

 

Søk hjelp

Ring legevakt.

kirkens krisetlf:  22 40 00 40

Mental helse:  116 123

Anonymkode: b9bab...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, har mange tanker og er sint på meg selv fordi jeg frykter døden, men jeg vil ikke være her mer på noen måte.

Anonymkode: 0248e...99c

Du vil ha en forandring. Det er det du vil. Og da er det dumt å sabotere og ikke få muligheten. Det må jeg få si. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Selvfølgelig skal du velge å live videre. Du skriver at du er redd psykiatrien, men kan du kanskje kontakte fastlegen din og få hjelp der? Det er jo i alle fall en start. Enten det eller om du har venner eller familie som du føler du kan snakke med?

Anonymkode: 42e98...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Føler det er kommet til et punkt jeg ikke orker mer. Jeg er også redd psykiatrien ig orker ikke det,redd mennesker og alt ting. 

Anonymkode: 0248e...99c

Jeg skjønner godt at du føler at du ikke orker mer. Det er helt normale tanker å få når livet er vanskelig og man føler at det ikke er noen annen utvei enn døden.

Det virker som om hjelpen du har fått kan ha vært mot sin hensikt, siden du er redd psykiatrien. Kan du fortelle om følelsene dine til fastlegen din, og ta det derfra? Hvis du er ensom og føler at livet er veldig tungt nå i helgen, kan du enten ringe Mental Helse på 116123 eller Kirkens SOS på 22 40 00 40. Begge tjenestene er døgnåpne lavterskeltilbud hvor du kan snakke med medmennesker. Jeg ville anbefalt deg å starte der. Du har jo tydeligvis en ambivalens siden du er usikker på hva du skal gjøre.

Selvmord er permanent. Hvis du velger livet litt til, så beholder du alle mulighetene dine. Ikke lukk døren for livet. Søk hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner godt at du føler at du ikke orker mer. Det er helt normale tanker å få når livet er vanskelig og man føler at det ikke er noen annen utvei enn døden.

Det virker som om hjelpen du har fått kan ha vært mot sin hensikt, siden du er redd psykiatrien. Kan du fortelle om følelsene dine til fastlegen din, og ta det derfra? Hvis du er ensom og føler at livet er veldig tungt nå i helgen, kan du enten ringe Mental Helse på 116123 eller Kirkens SOS på 22 40 00 40. Begge tjenestene er døgnåpne lavterskeltilbud hvor du kan snakke med medmennesker. Jeg ville anbefalt deg å starte der. Du har jo tydeligvis en ambivalens siden du er usikker på hva du skal gjøre.

Selvmord er permanent. Hvis du velger livet litt til, så beholder du alle mulighetene dine. Ikke lukk døren for livet. Søk hjelp.

Jeg har ingen ambivalens. Jeg er redd for snerten ved døden, og blir så sint på meg selv når jeg er så svvak.

Anonymkode: 0248e...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ingen ambivalens. Jeg er redd for snerten ved døden, og blir så sint på meg selv når jeg er så svvak.

Anonymkode: 0248e...99c

Hva er tankene dine om døden da? Hva tenker du skjer når man dør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (1 time siden):

Jeg skjønner godt at du føler at du ikke orker mer. Det er helt normale tanker å få når livet er vanskelig og man føler at det ikke er noen annen utvei enn døden.

Det virker som om hjelpen du har fått kan ha vært mot sin hensikt, siden du er redd psykiatrien. Kan du fortelle om følelsene dine til fastlegen din, og ta det derfra? Hvis du er ensom og føler at livet er veldig tungt nå i helgen, kan du enten ringe Mental Helse på 116123 eller Kirkens SOS på 22 40 00 40. Begge tjenestene er døgnåpne lavterskeltilbud hvor du kan snakke med medmennesker. Jeg ville anbefalt deg å starte der. Du har jo tydeligvis en ambivalens siden du er usikker på hva du skal gjøre.

Selvmord er permanent. Hvis du velger livet litt til, så beholder du alle mulighetene dine. Ikke lukk døren for livet. Søk hjelp.

Hvis jeg hadde fortalt mer om megselv så hadde jeg blitt gjenkjent,da jeg skriver her fast. 

Anonymkode: 0248e...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2

Ting kan snu og bli bedre. Uansett døden varer evig, mens livet er relativt kort, så hold ut og se det an. Skulle det bli å leve som trist, har du hele evigheten til å være død. Ingen hast. 

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvis jeg hadde fortalt mer om megselv så hadde jeg blitt gjenkjent,da jeg skriver her fast. 

Anonymkode: 0248e...99c

Det er ikke så farlig hvem du er (jeg har vel en liten tanke om det) - det viktigste er følgende:

At man ser på selvmord som en utvei om livet blir for vanskelig betyr ikke at man trenger å faktisk gjøre det. Hvis du er helt "på kanten" er det selvfølgelig lurt å be om akutt hjelp, men det viktigste nå er at du får god oppfølging framover og får hjelp med det vonde i livet ditt. Det som skaper selvmordstankene. Har du noen du kan snakke med om det? Hvilken hjelp får du i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (9 timer siden):

Ting kan snu og bli bedre. Uansett døden varer evig, mens livet er relativt kort, så hold ut og se det an. Skulle det bli å leve som trist, har du hele evigheten til å være død. Ingen hast. 

Kloke ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (56 minutter siden):

Kloke ord.

Veldig enig enig. Det var beroligende på min psyke.

Anonymkode: 0248e...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Veldig enig enig. Det var beroligende på min psyke.

Anonymkode: 0248e...99c

Så bra! ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på samme sted tidligere som du er nå, men er blitt bedre. Men man må gjøre endel selv får å oppnå sine mål. Trygghet kommer ikke av seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...