Gå til innhold

Uvanlig å få spiseforstyrrelse i voksen alder? + Hva kan jeg gjøre nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde en lege da jeg var syk, som var veldig spesiell og sa mye rart. En gang sa hun "livet er kort, du vet ikke om du lever i morgen, ta deg et kakestykke". Jeg ble så sjokkert da hun sa det, men i ettertid ser jeg at det er mye sant i det ... 

Anonymkode: 52899...622

Hun hørtes litt spesiell ut ja. Var det fastlegen din eller psykiater? Jeg tror nesten jeg hadde tenkt at hun tullet og i alle fall ikke tok situasjonen min alvorlig hvis hun var min lege når hun sa det der... Men det er jo vel bra at du så mening i den kommentaren i ettertid da... 

Anonymkode: b5a41...609

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg må bare spørre deg om det samme siden du er enig i dette innlegget:  Tenker du at jeg bare kan ta valget selv og slutte uten hjelp fra noen andre og at jeg da ikke trenger å få ordentlig hjelp for det av en behandler?

Ja dette er et valg du selv tar og noe du må gjøre selv. Hva forventer du egentlig fra en behandler i forhold til det? Eneste de vil si er jo det samme som her i tråden nemlig at du må slutte med det. 

Anonymkode: 131b6...ba7

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja dette er et valg du selv tar og noe du må gjøre selv. Hva forventer du egentlig fra en behandler i forhold til det? Eneste de vil si er jo det samme som her i tråden nemlig at du må slutte med det. 

Er det virkelig så lite hjelp å få av en behandler at man bare får høre at man må slutte? Ingen mestringsstrategier eller fremgangsmåte til hvordan best takle ting og klare å endre seg liksom?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvis du trives med å ha det sånn så er det bare å fortsette å veie opp. Det er ditt valg. 

Tja, jeg er vel ganske ambivalent til dette. På den ene siden trives jeg vel på en måte med å ha det slik fordi det hjelper meg å ha kontroll og hjelper meg til å gå ned i vekt også er det jo også vanskelig å bare slutte = det er mye lettere å bare fortsette uten å forsøke å endre meg. Men på den andre siden opplever jeg jo det også som ganske begrensende og plagsomt på flere måter da. Og jeg innser jo at det nok er delvis sykt det jeg driver på med i den graden jeg driver med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...