Gå til innhold

Stemmer det at man ikke klarer å endre seg før man blir jævlig drittlei av seg selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva tenker du om spørsmålet i overskriften? Stemmer det eller ikke? Jeg tenker da på relatert til ting som f.eks selvskading, alkohol/rus misbruk, overspising og eventuelt andre ting som passer inn i den type kategori....

Anonymkode: 35635...3e1

Fortsetter under...

Gjest Vendi

Kanskje ikke det du tenker på, men jeg må mange ganger komme dithen at jeg er så plaget av min bipolare sykdom at jeg er helt knekjørt, før jeg innser at jeg må ta medisinene mine igjen. Også de medisinene jeg ikke er så begeistret for. Det er jo det eneste som hjelper. Og bakgrunnen for at jeg kommer til den erkjennelsen er at jeg nettopp er jævla drittlei av meg selv og hvordan jeg har det. 

AnonymBruker
Vendi skrev (Akkurat nå):

Kanskje ikke det du tenker på, men jeg må mange ganger komme dithen at jeg er så plaget av min bipolare sykdom at jeg er helt knekjørt, før jeg innser at jeg må ta medisinene mine igjen. Også de medisinene jeg ikke er så begeistret for. Det er jo det eneste som hjelper. Og bakgrunnen for at jeg kommer til den erkjennelsen er at jeg nettopp er jævla drittlei av meg selv og hvordan jeg har det. 

Joda, jeg kan relatere det du skriver til mitt innlegg. Og jeg kjenner meg også igjen i det du skriver. Jeg har også bipolar og er heller ikke så begeistret for å ta medisiner og skulle helst sett at jeg slapp, men jeg har heldigvis tatt til fornuft nå da og innser at jeg må bruke medisiner resten av livet så jeg jobber nå sammen med psykiater for å finne den best mulige medisinkombinasjon og dose for meg til at jeg kan tålere å bruke de medisinene resten av mitt liv. Forsøker å sidestille psykisk sykdom med fysisk sykdom. Hadde jeg hatt diabetes type 1 hadde jeg tenkt at jeg skulle gjøre alt for å slippe å gå på medisiner når det er uunngåelig?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

årsaker til endring er mange og sammensatte.

Anonymkode: 11f35...71f

Mener du årsakene til at man klarer å endre seg er mange og sammensatte?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mener du årsakene til at man klarer å endre seg er mange og sammensatte?

ja,det kan vær mange grunner til at man både ønsker og får til en endring

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ja,det kan vær mange grunner til at man både ønsker og får til en endring

Ja, det er nok ett godt poeng det. Jeg tror at jeg i mitt tilfelle bare må bli jævlig drittlei av meg selv for å klare å få til en varig endring...for jeg har forsøkt ALT annet (føles det ut som i alle fall).

AnonymBruker

Jeg vil si ja til alle de tingene du nevner. 

Jeg slet selv med anoreksi og spiseforstyrrelse i mange år, men det var først da jeg var blitt så lei av å være syk at jeg tok tak i meg selv og sluttet med det tullet jeg holdt på med. Det har nok med alderen og hvor mange år man har slitt også. De fleste blir lei til slutt eller får egen familie og barn og finner lykken i de isteden slik at de ikke trenger sykdommen sin. 

Anonymkode: 6bcd5...d4e

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 19.38):

Jeg vil si ja til alle de tingene du nevner. 

Jeg slet selv med anoreksi og spiseforstyrrelse i mange år, men det var først da jeg var blitt så lei av å være syk at jeg tok tak i meg selv og sluttet med det tullet jeg holdt på med. Det har nok med alderen og hvor mange år man har slitt også. De fleste blir lei til slutt eller får egen familie og barn og finner lykken i de isteden slik at de ikke trenger sykdommen sin. 

Anonymkode: 6bcd5...d4e

Så godt å høre at du ble frisk, tok det mange år?

Folk vokser ofte av seg personlightsforstyrrelser, om det er riktig uttrykk. For eksempel blir de med antisosisal pf veldig slitne av livet de lever i 30- årene, men også andre kan bli det, søke endring og kurs fordi de bygger erfaringer.

Men så er det jo sånn at den ene diagnosen ofte avløser den andre, så hva som EGENTLIG ligger i bunn er et spørsmål. Uansett alder. 

Og iblant er det bare livet... 

psykedeliker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

For eksempel blir de med antisosisal pf veldig slitne av livet de lever i 30- årene

Jeg kjenner en fyr som "plutselig" ble frisk etter at han yppet til bråk med feil person og fikk kjenne konsekvensene på kroppen.

Annonse

psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Så kan man jo stille spørsmålet om han hadde blitt frisk tidligere dersom han hadde møtt konsekvenser tidligere.

Man kan alltid stille spørsmål. Men spekulasjoner er vel lite nyttig

psykedeliker skrev (8 minutter siden):

Det er jo akkurat det samme enkelte leger og psykiatere driver med, så da kan jo vi gjøre det også.

Jeg tror litt av poenget med livet er å strekke seg etter de bedre menneskene og ikke kopiere de verre? Eller, sånn helt uavhengig av hva og hvem de er?.

Endret av Kashmir

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...