Gå til innhold

Hvor fornøyd/misfornøyd er du som er deprimert med ditt eget utseendet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes(vet jeg er) stygg og tykk og det plager meg.

Anonymkode: 0eb79...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes det var interessant at du spør om hvor misfornøyd vi som er deprimerte er. Bruker du være mer fornøyd med eget utseende når du ikke er deprimert? 

Jeg merker ingen forskjell på mitt selvhat egentlig ift utseende. Men jeg kan merke det på mitt selvhat relatert til 'alt det andre i livet mitt'. Hvis jeg er deprimert kan jeg tenke at personer i livet mitt reelt hater meg og hadde hatt det bedre uten meg bl.a. Mens i normale perioder uten depresjon klarer jo å se at den tanken ikke har noe rot i virkeligheten. 

Anonymkode: 8db74...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg synes det var interessant at du spør om hvor misfornøyd vi som er deprimerte er. Bruker du være mer fornøyd med eget utseende når du ikke er deprimert? 

Jeg merker ingen forskjell på mitt selvhat egentlig ift utseende. Men jeg kan merke det på mitt selvhat relatert til 'alt det andre i livet mitt'. Hvis jeg er deprimert kan jeg tenke at personer i livet mitt reelt hater meg og hadde hatt det bedre uten meg bl.a. Mens i normale perioder uten depresjon klarer jo å se at den tanken ikke har noe rot i virkeligheten. 

Anonymkode: 8db74...fee

Jeg nekter meg feks sosiale aktiviteter nå som deprimert. Fordi jeg er for stygg til å vise meg blant folk.

Anonymkode: 0eb79...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg nekter meg feks sosiale aktiviteter nå som deprimert. Fordi jeg er for stygg til å vise meg blant folk.

Anonymkode: 0eb79...a33

Det må være veldig begrensende og kjipt å ha det slik. Depresjon blir jo ofte også verre hvis man isolerer seg (er min erfaring). Får du noe hjelp med depresjonen din? Har du en behandler?

Anonymkode: 8db74...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det må være veldig begrensende og kjipt å ha det slik. Depresjon blir jo ofte også verre hvis man isolerer seg (er min erfaring). Får du noe hjelp med depresjonen din? Har du en behandler?

Anonymkode: 8db74...fee

Ja takk, jeg har behandler på DPS jeg får samtale-terapi med. 

Anonymkode: 0eb79...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja takk, jeg har behandler på DPS jeg får samtale-terapi med. 

Anonymkode: 0eb79...a33

Det er bra. Føler du at det hjelper? 

Anonymkode: 8db74...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er bra. Føler du at det hjelper? 

Anonymkode: 8db74...fee

Egentlig ikke. Men jeg klarer ikke å være åpen nok med behandler. Føler ikke at jeg er verdig hjelpen hans.

Anonymkode: 0eb79...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Egentlig ikke. Men jeg klarer ikke å være åpen nok med behandler. Føler ikke at jeg er verdig hjelpen hans.

Anonymkode: 0eb79...a33

Leit å høre. Hva tenker du skulle til for at du hadde klart å åpne opp?

Anonymkode: 8db74...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Leit å høre. Hva tenker du skulle til for at du hadde klart å åpne opp?

Anonymkode: 8db74...fee

Jeg trenger at behandler leder/styrer og kommer med de rette spørsmålene. Det savner jeg litt.

Anonymkode: 0eb79...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg trenger at behandler leder/styrer og kommer med de rette spørsmålene. Det savner jeg litt.

Anonymkode: 0eb79...a33

Det kan jeg skjønne, har du forsøkt å ta det opp med din behandler at det er det du ønsker og trenger? Det er i alle fall første steg. Også hvis du føler at dere absolutt ikke er match kan det også være ett alternativ å spørre om å bytte, men det er vel litt varierende hvordan behandler/poliklinikk ser på det. Mitt inntrykk er at enkelte er veldig åpne for det mens andre ikke er det.

Anonymkode: 8db74...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan jeg skjønne, har du forsøkt å ta det opp med din behandler at det er det du ønsker og trenger? Det er i alle fall første steg. Også hvis du føler at dere absolutt ikke er match kan det også være ett alternativ å spørre om å bytte, men det er vel litt varierende hvordan behandler/poliklinikk ser på det. Mitt inntrykk er at enkelte er veldig åpne for det mens andre ikke er det.

Anonymkode: 8db74...fee

Takk for at du sier det. Jeg skal ta mot til meg og si hva jeg har på hjertet. Jeg er ganske sjenert av meg og nå som deprimert ønsker jeg å være usynlig og ikke ta opp plass.

Anonymkode: 0eb79...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for at du sier det. Jeg skal ta mot til meg og si hva jeg har på hjertet. Jeg er ganske sjenert av meg og nå som deprimert ønsker jeg å være usynlig og ikke ta opp plass.

Anonymkode: 0eb79...a33

Bra du tenker å ta det opp med din behandler. Ett tips som kanskje kan gjøre det lettere å ta det opp for deg er å skrive det ned, så kan du enten lese opp fra lappen selv eller gi det til din behandler. Om du er en av de som synes det er vanskelig å si ting høyt da. Det har i alle fall fungert veldig bra for meg å gjøre det på den måten de gangene jeg har tatt opp noe jeg synes er vanskelig å si. Lykke til!

Anonymkode: 8db74...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bra du tenker å ta det opp med din behandler. Ett tips som kanskje kan gjøre det lettere å ta det opp for deg er å skrive det ned, så kan du enten lese opp fra lappen selv eller gi det til din behandler. Om du er en av de som synes det er vanskelig å si ting høyt da. Det har i alle fall fungert veldig bra for meg å gjøre det på den måten de gangene jeg har tatt opp noe jeg synes er vanskelig å si. Lykke til!

Anonymkode: 8db74...fee

Tusen hjertelig takk! Å skrive det ned er et kjempebra tips!

Anonymkode: 0eb79...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen hjertelig takk! Å skrive det ned er et kjempebra tips!

Anonymkode: 0eb79...a33

Bare hyggelig, ønsker deg lykke til og håper det ikke er så lenge til neste time!

Anonymkode: 8db74...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske misfornøyd med utseendet mitt, men så har jeg vært mobbet for det nesten hele livet mitt. Og det er uavhengig av om jeg er deprimert eller ikke. Derfor tenker jeg heller på hvordan jeg er som person istedenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...