Gå til innhold

Noen som har sperret journalen sin for innsyn fra pårørende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan kom du frem til valget ditt?

Anonymkode: 5a90f...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For meg var det ett enkelt valg etter at jeg fikk vite at pårørende kunne få lese journal etter selvmord. Jeg hadde planlagt å ta selvmord og ønsket ikke at mine pårørende skulle be om å få lese journal etter min død for å forsøke å finne svar (jeg la ikke igjen selvmordsbrev). Det står så mye i den journalen jeg ikke ønsket at de skulle få vite så.

Anonymkode: 11cf9...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For meg var det ett enkelt valg etter at jeg fikk vite at pårørende kunne få lese journal etter selvmord. Jeg hadde planlagt å ta selvmord og ønsket ikke at mine pårørende skulle be om å få lese journal etter min død for å forsøke å finne svar (jeg la ikke igjen selvmordsbrev). Det står så mye i den journalen jeg ikke ønsket at de skulle få vite så.

Anonymkode: 11cf9...d7a

Var det journal fra privat behandler eller DPS? Hvordan gikk du frem for å sperre?

Anonymkode: 5a90f...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var det journal fra privat behandler eller DPS? Hvordan gikk du frem for å sperre?

Anonymkode: 5a90f...611

P.s; glad for at du lever!

Anonymkode: 5a90f...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var det journal fra privat behandler eller DPS? Hvordan gikk du frem for å sperre?

Anonymkode: 5a90f...611

Det var DPS. Jeg bare sa til behandler at jeg ønsket sperre for pårørende siden jeg hadde hørt at de kunne få innsyn. Ikke 100% sikker på fremgangsmåten hun brukte da, men hun sa vel noe om at hun skulle notere det i journalen. Jeg vet ikke om journalsystemet kanskje fungerer slik at de har mulighet til å notere noe som viktig slik at det kommer opp og er lett å legge merke til? For hvis hun bare noterte det i vanlig journalnotat fra timen tviler jeg på at noen i fremtiden hadde lagt merke til det hvis det endte slik jeg tenkte (at jeg døde i selvmord og pårørende ønsket innsyn). 

Anonymkode: 11cf9...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var DPS. Jeg bare sa til behandler at jeg ønsket sperre for pårørende siden jeg hadde hørt at de kunne få innsyn. Ikke 100% sikker på fremgangsmåten hun brukte da, men hun sa vel noe om at hun skulle notere det i journalen. Jeg vet ikke om journalsystemet kanskje fungerer slik at de har mulighet til å notere noe som viktig slik at det kommer opp og er lett å legge merke til? For hvis hun bare noterte det i vanlig journalnotat fra timen tviler jeg på at noen i fremtiden hadde lagt merke til det hvis det endte slik jeg tenkte (at jeg døde i selvmord og pårørende ønsket innsyn). 

Anonymkode: 11cf9...d7a

Min behandler forklarte meg hva jeg måtte gjøre for å få sperre for innsyn. Jeg har glemt hvordan, må spørre etter ferien. Det er ikke nok at behandler bare noterer i vanlig journalnotat, nei.

Anonymkode: 5a90f...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min behandler forklarte meg hva jeg måtte gjøre for å få sperre for innsyn. Jeg har glemt hvordan, må spørre etter ferien. Det er ikke nok at behandler bare noterer i vanlig journalnotat, nei.

Anonymkode: 5a90f...611

Å? Da lurer jeg veldig på hva man faktisk må gjøre? Men uansett, jeg er jo ikke suicidal lengre så at pårørende eventuelt får tilgang til min journal er ikke så relevant lengre da.

Anonymkode: 11cf9...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å? Da lurer jeg veldig på hva man faktisk må gjøre? Men uansett, jeg er jo ikke suicidal lengre så at pårørende eventuelt får tilgang til min journal er ikke så relevant lengre da.

Anonymkode: 11cf9...d7a

Det var noe jeg måtte skrive og levere i resepsjonen. Jeg skal spørre etter ferien og kan svare deg i denne tråden da.

Anonymkode: 5a90f...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var noe jeg måtte skrive og levere i resepsjonen. Jeg skal spørre etter ferien og kan svare deg i denne tråden da.

Anonymkode: 5a90f...611

Ja, gjør gjerne det. Er det DPS du også går til?

Anonymkode: 11cf9...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, gjør gjerne det. Er det DPS du også går til?

Anonymkode: 11cf9...d7a

Ja. Det er DPS👍

Anonymkode: 5a90f...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja. Det er DPS👍

Anonymkode: 5a90f...611

Oki, håper du husker å oppdatere her etter ferien da, er jo en stund til så hadde skjønt det dersom du glemmer det :) 

Anonymkode: 11cf9...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oki, håper du husker å oppdatere her etter ferien da, er jo en stund til så hadde skjønt det dersom du glemmer det :) 

Anonymkode: 11cf9...d7a

Jeg husker det, lover😃jeg har neste time om 2 uker.

Anonymkode: 5a90f...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg husker det, lover😃jeg har neste time om 2 uker.

Anonymkode: 5a90f...611

Da så 😊 Kan jeg spørre om grunnen til at du ønsker å sperre journalen din?

Anonymkode: 11cf9...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sendte et eget skjema for sperring til helseregionen jeg tilhører. Jeg sperret for helsepersonell, men kan bruke samme skjema for å sperre for pårørende. Søkte etter det på nett, printet det ut, fylte ut skjemaet og sendte det i posten. Adresse pleier å stå på skjemaet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aa-k-j skrev (8 timer siden):

Jeg sendte et eget skjema for sperring til helseregionen jeg tilhører. Jeg sperret for helsepersonell, men kan bruke samme skjema for å sperre for pårørende. Søkte etter det på nett, printet det ut, fylte ut skjemaet og sendte det i posten. Adresse pleier å stå på skjemaet. 

Kan jeg spørre hvorfor du ønsket å sperre for helsepersonell?

Anonymkode: 5a90f...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Da så 😊 Kan jeg spørre om grunnen til at du ønsker å sperre journalen din?

Anonymkode: 11cf9...d7a

Jeg vil sikre at ikke familien kan lese journalen om jeg dør før dem.

Anonymkode: 5a90f...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aa-k-j skrev (8 timer siden):

Jeg sendte et eget skjema for sperring til helseregionen jeg tilhører. Jeg sperret for helsepersonell, men kan bruke samme skjema for å sperre for pårørende. Søkte etter det på nett, printet det ut, fylte ut skjemaet og sendte det i posten. Adresse pleier å stå på skjemaet. 

Sperret du for alt av helsepersonell eller noen få spesifikke?

Anonymkode: 11cf9...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Da så 😊 Kan jeg spørre om grunnen til at du ønsker å sperre journalen din?

Anonymkode: 11cf9...d7a

I utgangspunktet tenkte jeg på selvvalgt død, men jeg er gått litt bort ifra det.

Anonymkode: 5a90f...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I utgangspunktet tenkte jeg på selvvalgt død, men jeg er gått litt bort ifra det.

Anonymkode: 5a90f...611

Bare gått litt bort i fra det? Hvis du er suicidal så håper jeg du er åpen med din behandler om det slik at du kan få den hjelpen du trenger? 

Anonymkode: 11cf9...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Bare gått litt bort i fra det? Hvis du er suicidal så håper jeg du er åpen med din behandler om det slik at du kan få den hjelpen du trenger? 

Anonymkode: 11cf9...d7a

Jeg vil ikke utelukke det helt. Behandler trenger ikke å vite detaljene.

Anonymkode: 5a90f...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...