Gå til innhold

Avtalespesialist gått av med pensjon - hvor er journalen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Svar om du vet, ikke om du tror og synser.

Jeg fikk til denne psykiateren i mange år. Etterhvert ble hun del av et DPS som ledd i felles opptak, eller hva det heter. Jeg tror hun avviklet sin virksomhet. Kanskje nok over. Om hun avviklet: hvor er journalen nå? Ved dps-et hun var del av på slutten (men aldri mens jeg var pasient)? Om noen har overtatt hjemmelen hennes, har vedkommende da også overtatt journalene? 

Anonymkode: 9df37...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er tre muligheter:

1. Hun har fortsatt journalene. 
2. Hun har solgt praksisen. Da er den hos den nye. 
3. De er overført til Statsforvalteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (9 minutter siden):

Det er tre muligheter:

1. Hun har fortsatt journalene. 
2. Hun har solgt praksisen. Da er den hos den nye. 
3. De er overført til Statsforvalteren. 

https://www.helsenorge.no/pasientjournal/om/#hva-skjer-med-pasientjournalen-hvis-legen-eller-behandler-slutter Se punktert «hvem leverer ikke journal …». Her står at den kan overføres til dps. Men vet ikke om en avtalespesialist som med ny ordning på Vestlandet for noen år tilbake ble del av dps pga felles mottak, regnes som ansatt ved dps og dermed leverer til dps? Håper det er som du skriver i dine punkt, vil helst ha den journalen lengst mulig vekk 

Anonymkode: 9df37...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...