Gå til innhold

Andre med behandlings-resistent depresjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Cybele
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Litium i kombinasjon med et AP ja. Hva skal han si (behandler)...

Anonymkode: 35f5e...108

Off. Hva skal han si. Det går over til slutt, mest sannsynlig. Men snart tre år er vel lenge. Ville prøvd Lamictal i kombo med et antidepressiv, om jeg var i din situasjon. Kanskje Wellbutrin om du sliter med energi.  

AnonymBruker
ISW skrev (22 minutter siden):

Bipolar Fakta. 10 fakta om bipolar lidelse - Psykia AS (bipolar2.no)

Har du råd til det, gå til Psykia. Han er vel etter hva jeg forstår blant Norges beste på BP2.

Tusen takk for tips. Jeg har overlege/psykiater som behandler på DPS. Tror du at Psykia besitter ekstraordinær kunnskap?

Gjest Cybele
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for tips. Jeg har overlege/psykiater som behandler på DPS. Tror du at Psykia besitter ekstraordinær kunnskap?

Jeg er enig med ISW. Når du har prøv den samme behandleren over tid uten godt utbytte, kan det være fordelaktig å prøve noe nytt. Gi det en sjanse, iallfall. Psykia skal være på topp tre i Norge, minst, mht behandling av BP 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han hadde en behandlingsalgoritme på sidene sine før, men linken virker ikke lengre. Ja, han besitter ekstraordinær kunnskap, men det koster dessverre en del. 

AnonymBruker
ISW skrev (2 minutter siden):

Han hadde en behandlingsalgoritme på sidene sine før, men linken virker ikke lengre. Ja, han besitter ekstraordinær kunnskap, men det koster dessverre en del. 

Ja, jeg ser at det er kostbar behandling. Men spennende om han er så dyktig som du sier.

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg ser at det er kostbar behandling. Men spennende om han er så dyktig som du sier.

Du får en utredning som tar et par timer og du får også henvisning til EEG. For har du noen spesifikke avvik der får du en annen behandling. Du vil nok ikke få samtaleterapi der, han vil finne den medikamentelle kombinasjonen som bedrer sykdommen din. 

AnonymBruker
ISW skrev (5 minutter siden):

Du får en utredning som tar et par timer og du får også henvisning til EEG. For har du noen spesifikke avvik der får du en annen behandling. Du vil nok ikke få samtaleterapi der, han vil finne den medikamentelle kombinasjonen som bedrer sykdommen din. 

Takk! Jeg kommer til å vurdere det. Leser jeg riktig at det koster 9900 kr med konsultasjon?

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Takk! Jeg kommer til å vurdere det. Leser jeg riktig at det koster 9900 kr med konsultasjon?

Den første, men det er mest fordi den er veldig lang (full utredning), og inkluderer også henvisninger, blodprøver, etterarbeid, osv. Senere konsultasjoner er vesentlig rimeligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...