Gå til innhold

"Ingen blir bedre av å gå hjemme" leser jeg på siden her

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (44 minutter siden):

"Gjennom det frivillige arbeidet på Fontenehuset får du opplevelse av felleskap, vennskap og igjen tro på egen mestring i ditt eget tempo.

Her er et sted der det også er helt greit
å bare være, uten å måtte utføre noen arbeidsoppgaver."

Man jobber på fontenehuset jo. 

Selv om det er frivillig så er det jo fortsatt en jobb. 

Anonymkode: 3e46a...6f8

Annonse

AnonymBruker

Det blir utført flere årsverk av frivillig arbeide av pårørende som tar vare på sykt/handikappet barn, syke foreldre, ektefelle ol. Noe som igjen sparer samfunnet for store kostnader. Det er et veldig viktig arbeide de utfører, selv om det i mange tilfeller er ulønnet.

Anonymkode: 7f4c7...614

Eva Sofie
psykedeliker skrev (39 minutter siden):

Kanskje fra et opplevd perspektiv ja, men det er stor forskjell på frivillig arbeid og lønnsarbeid.

Om jeg forsto utgangspunktet for tråden riktig, var det bl.a. for å unngå å være hjemme hele tiden. Da viser det seg at frivillig/ulønnet arbeid er minst like viktig, dvs. helsefremmende, som et lønnet arbeid.

Det sto en artikkel om det i NRK senest i dag:

"Fleire vaksne oppgir å kjenne seg einsame for tida" - NRK.no

Jeg sku gjerne ha jobbet litt. Har søkt flere små deltidsjobber uten hell. Men dessverre har jeg måtte sette det på vent pga en kraftig senebetennelse jeg for tiden får behandling for. Men har ikke tenkt å gi meg så lett 😊

AnonymBruker
aa-k-j skrev (4 minutter siden):

Jeg sku gjerne ha jobbet litt. Har søkt flere små deltidsjobber uten hell. Men dessverre har jeg måtte sette det på vent pga en kraftig senebetennelse jeg for tiden får behandling for. Men har ikke tenkt å gi meg så lett 😊

Masse lykke til! HI

Anonymkode: 752e0...2ce

nachnoo skrev (1 time siden):

Fra et helseperspektiv/livskvalitet er det viktige at det gir et sosialt fellesskap og en aktivitet som kjennes meningsfull. 

Skrev ikke du engang at du var innlagt pga depresjon? Hvorfor deler du ikke mer av det? Kanskje det hjelper noen mer enn at du føler det som et....nederlag?

Endret av Kashmir
AnonymBruker
Kashmir skrev (53 minutter siden):

Skrev ikke du engang at du var innlagt pga depresjon? Hvorfor deler du ikke mer av det? Kanskje det hjelper noen mer enn at du føler det som et....nederlag?

Vi kan alle bli syke. Ingen skal behøve å føle det som et nederlag å bli innlagt på grunn av psyken.

Anonymkode: 7f4c7...614

Annonse

Kashmir skrev (2 timer siden):

Nei, det har jeg aldri skrevet. Har aldri vært innlagt psyk, men flere ggr på somatisk. 

nachnoo skrev (6 timer siden):

Nei, det har jeg aldri skrevet. Har aldri vært innlagt psyk, men flere ggr på somatisk. 

Da beklager jeg! Oppriktig.

Jeg mente at du skrev det, og jeg ble så overrasket siden det kom litt uventet i en setting, men da var det en annen. 

Jeg syns riktignok at du ytrer litt merkelige ting iblant, men juger tror jeg ikke at du gjør, og ikke hadde det vært noe mening i det heller.

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 time siden):

Jeg syns riktignok at du ytrer litt merkelige ting iblant, men juger tror jeg ikke at du gjør, og ikke hadde det vært noe mening i det heller.

🤐

Anonymkode: 4d25a...886

AnonymBruker
psykedeliker skrev (12 timer siden):

Kanskje fra et opplevd perspektiv ja, men det er stor forskjell på frivillig arbeid og lønnsarbeid.

Muligens jeg har litt annen omgangskrets. Men når vi snakker om at folk skal ha noe å gå til og ikke bare sitte hjemme så menes det ikke betalt arbeid her. Men noe annet enn å sitte hjemme. Som frivilig arbeid, fritidsaktivitet, eller noe sosialt, eller bare en fast rutine med å dra på biblioteket en gang i uka f.eks.

Anonymkode: f7a00...611

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...