Gå til innhold

Diskusjon rundt å anbefale steder - delt fra Nachnoo - blandet episode


Admin

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg kan jo ikke si det du vil jeg skal si, eller hva du syns er passende eller god nok unnskyldning?

Jeg er ikke ute etter en unnskyldning i det hele tatt. Unnskyldninger teller minimalt, med mindre man gidder å gjøre en innsats for å ikke repetere samme atferd (sånn generelt i livet mener jeg). Jeg var langt mer ute etter å forstå hvor i alle guders navn det ble av selvinnsikten din (jeg har tross alt sett glimt av den tidligere).

 

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Det var mye mas rundt meg, og jeg sa det her også. Jeg klager ikke, men jeg nevner ting og sier litt om det. Og så kom tråden om hvilke sanger andre forbinder med dett forumet, og jeg tok den vanlige humoristiske vrien ( for jeg vil holde ting på avstand ), og så kom den ene sangen etter den andre, og jeg falt noe sammen. Jeg tror at sanger folk deler sier ganske mye om dem, og jeg hørte på alle, og fikk mer og mer vondt ( selv om mye rocka bra 🙂 ) Og så begynte jeg å gråte, og det er noe jeg "aldri" gjør. Og så ble alt ødelagt pga av andre tråder. 

Det ble helt fucked opp, og det gjorde ikke saken bedre at en av sangene en la ut var den vi spilte i begravelsen til broren min, og jeg hørte på den for første gang, sånn ordentlig.

Ja, så det var mye, men herregud, det er livet liksom. Vi må tåle det OG også uten å utrykke bekymring!  NOE er faktisk helt normalt ( om noe er. Det trenger ihvertfall ikke være krisestab liksom )

Jeg husker du sa det var mye folk rundt deg, uten at jeg syntes det ga så mye mening i måten du uttrykte deg på (skjønte ikke sammenhengen. Jeg er litt tungnem.) Nå skjønner jeg selvsagt veldig mye mer. Takk. Det skulle ikke mer til. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

XbellaX skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke ute etter en unnskyldning i det hele tatt. Unnskyldninger teller minimalt, med mindre man gidder å gjøre en innsats for å ikke repetere samme atferd (sånn generelt i livet mener jeg). Jeg var langt mer ute etter å forstå hvor i alle guders navn det ble av selvinnsikten din (jeg har tross alt sett glimt av den tidligere).

 

Jeg husker du sa det var mye folk rundt deg, uten at jeg syntes det ga så mye mening i måten du uttrykte deg på (skjønte ikke sammenhengen. Jeg er litt tungnem.) Nå skjønner jeg selvsagt veldig mye mer. Takk. Det skulle ikke mer til. 

 

 

 

Det var faktisk noe psykologen min sa. At det skulle jeg ha- jeg har god selvinnsikt. Men den svikter sikkert. 

Begraver vi stridsøksen nå eller ?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Det var faktisk noe psykologen min sa. At det skulle jeg ha- jeg har god selvinnsikt. Men den svikter sikkert. 

Begraver vi stridsøksen nå eller ?  

Vi snakker Kashmir, vi kriger ikke. Vi har vært uenige, men vi er på ingen måte i strid. Men ja, all good in the hood. Absolutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (1 minutt siden):

Vi snakker Kashmir, vi kriger ikke. Vi har vært uenige, men vi er på ingen måte i strid. Men ja, all good in the hood. Absolutt. 

Jaja, jeg følte jeg måtte sloss her faktisk, så dette ble en strid i mitt hode. Men ok Da legger vi dette bak oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (23 timer siden):

Jeg har vist til tråd, jeg har skrevet svært konkret om hva det er som gjør at jeg reagerer.

Jeg har gjentatte ganger her skrevet at det handlet om din måte å svare andre mennesker på. Når jeg spurte deg om alt var ok med deg, fordi jeg opplevde deg som unormalt aggressiv.. noe var bare rart tolket jeg det som. Det gjorde at jeg spurt deg om alt var ok..bare sånn for å sjekke. Det skulle jeg ikke gjort. Det sinnet jeg ble møtt med av deg da var merkelig. Jeg fikk som nevnt servert svar jeg synes var helt hinsides. Tråden og samtalene er slettet. Jeg reagerer egentlig på at dette nå er helt "glemt". At du faktisk ikke husker et enda ord. Det er kanskje litt mer behagelig å ikke huske enn å faktisk si at sorry, ja her dreit jeg mg litt ut. 

Jeg vil bare kommentere at dersom Admin hadde moderert på annet vis enn hun gjør kunne man lenket til tråden(e) du viser til XbellaX. Jeg tror nemlig du Kashmir hadde hatt godt av å lese hvordan du oppførte seg spesielt den dagen, men også andre dager på dol. Jeg mistenkte deg for å enten være alvorlig «ute» eller dritings i tråden til Fru2020, noe som i grunnen var noe ironisk basert på det du skrev til henne. At du ikke husker er uansett et alvorlig tegn på at noe ikke henger helt på greip her.

Dagen etter postet du en tråd som het noe ala «FOR en dag» eller noe lignende, og jeg trodde du skulle komme med anger og beklagelse for din oppførsel dagen før.  Men nei, den handlet om hvor fælt du hadde det med oppgavene du har tatt på deg i sommer.

Det er ikke meningene dine men sånn type oppførsel som gjør at flere på dol lettere er krasse til deg (eller passiv-aggressive, som du kaller det), atferden din får folk til å vende seg fra deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (5 minutter siden):

Jeg vil bare kommentere at dersom Admin hadde moderert på annet vis enn hun gjør kunne man lenket til tråden(e) du viser til XbellaX. Jeg tror nemlig du Kashmir hadde hatt godt av å lese hvordan du oppførte seg spesielt den dagen, men også andre dager på dol. Jeg mistenkte deg for å enten være alvorlig «ute» eller dritings i tråden til Fru2020, noe som i grunnen var noe ironisk basert på det du skrev til henne. At du ikke husker er uansett et alvorlig tegn på at noe ikke henger helt på greip her.

Dagen etter postet du en tråd som het noe ala «FOR en dag» eller noe lignende, og jeg trodde du skulle komme med anger og beklagelse for din oppførsel dagen før.  Men nei, den handlet om hvor fælt du hadde det med oppgavene du har tatt på deg i sommer.

Det er ikke meningene dine men sånn type oppførsel som gjør at flere på dol lettere er krasse til deg (eller passiv-aggressive, som du kaller det), atferden din får folk til å vende seg fra deg. 

 

Jeg bare sier det : dine kommentarer bryr jeg meg ingenting om. Null og nada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (15 timer siden):

Rapportere og evt sette på ignore.

Rapportering fører til at tidligere dårlig oppførsel blir slettet. Blir dol bedre av det syns du? Det syns ikke jeg. Da kan folk bare fortsette på samme vis i ny tråd- som også slettes - etter noen dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (10 minutter siden):

Rapportering fører til at tidligere dårlig oppførsel blir slettet. Blir dol bedre av det syns du? Det syns ikke jeg. Da kan folk bare fortsette på samme vis i ny tråd- som også slettes - etter noen dager. 

Hvis det er samme person som fortsetter så vil mod/admin til slutt gi advarsler og til slutt utestenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (25 minutter siden):

Jeg bare sier det : dine kommentarer bryr jeg meg ingenting om. Null og nada.

Etter min mening burde du bry deg. Da jeg leste innleggene dine i den tråden det er snakk om, hadde jeg lyst til å spørre om du var ruset, faktisk. Men det spiller ingen rolle nå, du bryr deg ikke likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (31 minutter siden):

Jeg bare sier det : dine kommentarer bryr jeg meg ingenting om. Null og nada.

Jeg synes egentlig du er tøff, Kashmir. Det er mange ganger du skriver ting jeg aldri hadde våget å skrive.

Men jeg forundrer meg over at det ser ut til at ingen når gjennom til deg. Jeg har sett folk prøve på ulike vis - diplomatisk, direkte, spørrende, undrende, med bekymring, saklig, usaklig. Ingen når gjennom. De blir ofte avfeid med svar som "passiv-aggressiv", "hersketeknikker", "deg bryr jeg meg ikke om", "kan du slutte nå" osv. 

Hvordan skal vi formulere oss for å nå gjennom til deg, for å få deg til å forstå hvordan du noen ganger fremstår og hvorfor det er flere som reagerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (8 minutter siden):

Etter min mening burde du bry deg. Da jeg leste innleggene dine i den tråden det er snakk om, hadde jeg lyst til å spørre om du var ruset, faktisk. Men det spiller ingen rolle nå, du bryr deg ikke likevel. 

Akkurat her kan jeg ikke bry meg om hva du mener jeg burde bry meg om. Du kunne sikkert spurt i den andre tråden, men jeg opplever at hvis man oppfører seg uforståelig, irrasjonelt eller rart og dårlig, så må man ha kontroll for å forstå. Jeg koker over iblant og i mitt hode er det jo faktiisk en god grunn der og da selv om andre ikke forstår. Vi er kanskje litt mer komplekse eller sammensatt enn hva andre finner ønskelig og behagelig noen ganger? Men det betyr ikke at vi ikke kan se den andre siden. OG hva gjør man da? En må be om unnskyldning eller forklare. Det er valget vi har. Og som er mer fornuftig.

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hjelper iblant lite å både be om unnskyldning og forklare. Så da får en bare fortsette å kritikk og kjeft da.

For all del...

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bevisst holdt meg litt unna denne tråden og å mene så mye om konflikten som pågår/har pågått her. Men jeg ønsker å komme med et par kommentarer og innspill.

Det er meget individuelt hva som "trigger" ulike personer til å se svart. Men slik jeg "kjenner" Kashmir her inne, så virker det som om hen er en person med 1) stor rettferdighetssans ovenfor den "svake", og 2) som ser svart ved hersketeknikker, misbruk av autoritet eller krenkelser av andre. (Med forbehold om at andre har oppfattet hen helt annerledes enn meg - jeg sitter ikke på noen fasit).

Jeg husker ikke alle detaljer fra den aktuelle tråden. Men det jeg oppfattet som en trigger til videre krangling, var at XbellaX skrev til Kashmir "dette er uakseptabelt" (eller noe sånt). Det er en kommentar som jeg kunne forstått hvis den var fra Admin, men jeg syntes også den var rettet litt "ovenfra og ned". Nå husker jeg ikke eksakt hva som angivelig var uakseptabelt, og det kan godt hende Kashmir skrev noe veldig feil, men jeg synes en slik "dom" bør være opp til Admin og ikke rettes fra bruker til bruker. Evt kan man si at man SYNES at noe er uakseptabelt fra sitt ståsted. Det blir noe litt annet. Men jeg husker som sagt at jeg tenkte "oi, nå smeller det". Og det gjorde det jo forsåvidt, uten at jeg skal forsvare denne reaksjonen. Men jeg forventet den.

Dette er et forum med psykiatri som bærebjelke. Det er ikke en vanlig syklubb. Det må være en takhøyde for at man kan være litt "rar" eller "lett-trigget" her inne. Det jeg syntes var sterkt uheldig med reaksjonene i den gjeldende tråden, var at de skjedde som følge av et meget modig og godhjertet initiativ fra Nachnoo, og at en bruker i en litt sårbar situasjon måtte lese gjennom all denne kranglingen. Den kunne vært tatt i en annen tråd. Jeg synes ikke reaksjonen fra Kashmir var verken riktig eller proporsjonal i denne saken. Jeg forsvarer den ikke. Men jeg tror jeg forstår den.

Avslutningsvis synes jeg strengt talt at Kashmir får vel mye "diss" av de etablerte brukerne her inne. Ja, det har to sider, som alt annet. Men husk på at folk her inne har varierende grad av sårbarhet, og jeg har selv fått en advarsel for å kjefte på en psykotisk bruker som truet meg på livet. Iblant kan overbærenhet også være hensiktsmessig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ISW skrev (3 minutter siden):

Jeg har bevisst holdt meg litt unna denne tråden og å mene så mye om konflikten som pågår/har pågått her. Men jeg ønsker å komme med et par kommentarer og innspill.

Det er meget individuelt hva som "trigger" ulike personer til å se svart. Men slik jeg "kjenner" Kashmir her inne, så virker det som om hen er en person med 1) stor rettferdighetssans ovenfor den "svake", og 2) som ser svart ved hersketeknikker, misbruk av autoritet eller krenkelser av andre. (Med forbehold om at andre har oppfattet hen helt annerledes enn meg - jeg sitter ikke på noen fasit).

Jeg husker ikke alle detaljer fra den aktuelle tråden. Men det jeg oppfattet som en trigger til videre krangling, var at XbellaX skrev til Kashmir "dette er uakseptabelt" (eller noe sånt). Det er en kommentar som jeg kunne forstått hvis den var fra Admin, men jeg syntes også den var rettet litt "ovenfra og ned". Nå husker jeg ikke eksakt hva som angivelig var uakseptabelt, og det kan godt hende Kashmir skrev noe veldig feil, men jeg synes en slik "dom" bør være opp til Admin og ikke rettes fra bruker til bruker. Evt kan man si at man SYNES at noe er uakseptabelt fra sitt ståsted. Det blir noe litt annet. Men jeg husker som sagt at jeg tenkte "oi, nå smeller det". Og det gjorde det jo forsåvidt, uten at jeg skal forsvare denne reaksjonen. Men jeg forventet den.

 

 

Slik som dette kan vi ikke ha det på forumet. Da må det være greit å være krystallklar i sine tilbakemeldinger. Ulike meninger er hjertelig velkommen, men da må man kunne ytre dem med vanlig folkeskikk.

 

 

 

 

 

 

image.thumb.png.d6a149aa11c7531db5f20736d52c1baf.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (7 minutter siden):

Men det hjelper iblant lite å både be om unnskyldning og forklare. Så da får en bare fortsette å kritikk og kjeft da.

For all del...

Nå suste du inn i offerrollen. Det vi forsøker å si til deg er at det hjelper lite med 100 unnskyldninger, prøv å gjøre noe med måten du svarer andre på i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett ikke greit at hvis man trykker «like» på et innlegg, så skal man ses på som feig og konfliktsky. 

Dessuten, hvis brukere ønsker å kontakte «Snik Svindlersen aka Durek V», så må de da få lov til det.  Ingen andre brukere skal kjefte opp verken Snik eller bruker av den grunn. Ingen her er utsett til å være vokter på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke at "sårbarhet" eller psykologiske utfordringer gir noen et frikort til å skrive hva de vil på et forum uten å forvente å få reaksjoner på det.

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (11 minutter siden):

Det jeg syntes var sterkt uheldig med reaksjonene i den gjeldende tråden, var at de skjedde som følge av et meget modig og godhjertet initiativ fra Nachnoo, og at en bruker i en litt sårbar situasjon måtte lese gjennom all denne kranglingen.

Saksopplysning (ikke et forsøk på å forlenge debatten):
Jeg tror ikke diskusjonen ovenfor handler primært om den tråden, men vel så mye om den som @XbellaX viser til her:

XbellaX skrev (På 29.7.2024 den 11.58):

Det handler blant annet om tråden til Fru2020. Store deler av samtalen er slettet, naturligvis. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (16 minutter siden):

Jeg synes egentlig du er tøff, Kashmir. Det er mange ganger du skriver ting jeg aldri hadde våget å skrive.

Men jeg forundrer meg over at det ser ut til at ingen når gjennom til deg. Jeg har sett folk prøve på ulike vis - diplomatisk, direkte, spørrende, undrende, med bekymring, saklig, usaklig. Ingen når gjennom. De blir ofte avfeid med svar som "passiv-aggressiv", "hersketeknikker", "deg bryr jeg meg ikke om", "kan du slutte nå" osv. 

Hvordan skal vi formulere oss for å nå gjennom til deg, for å få deg til å forstå hvordan du noen ganger fremstår og hvorfor det er flere som reagerer?

Vær saklige 🙂 og stopp i tide.

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Vær saklige 🙂

Jeg har ikke sett at det har hjulpet nødvendigvis, men jeg skal ta deg på ordet og satse på at du hører på meg neste gang hvis jeg formulerer meg saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...