Gå til innhold

Diskusjon rundt å anbefale steder - delt fra Nachnoo - blandet episode


Admin

Anbefalte innlegg

XbellaX skrev (1 minutt siden):

Jo, det har du gjort flere ganger. Det er også det som har vært opphavet til min reaksjon. 

Du kan ikke herje som du vil, være aggressiv, hånende og direkte spydig, og så klage på at andre reagerer på denne oppførselen. Du har masse flott å bidra med, måten du har gjort det på er tidvis på styr.

Kan du vennligst lese dine egne meldinger til meg i denne tråden? Alle sammen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ISW skrev (1 time siden):

Jeg har bevisst holdt meg litt unna denne tråden og å mene så mye om konflikten som pågår/har pågått her. Men jeg ønsker å komme med et par kommentarer og innspill.

Det er meget individuelt hva som "trigger" ulike personer til å se svart. Men slik jeg "kjenner" Kashmir her inne, så virker det som om hen er en person med 1) stor rettferdighetssans ovenfor den "svake", og 2) som ser svart ved hersketeknikker, misbruk av autoritet eller krenkelser av andre. (Med forbehold om at andre har oppfattet hen helt annerledes enn meg - jeg sitter ikke på noen fasit).

Jeg husker ikke alle detaljer fra den aktuelle tråden. Men det jeg oppfattet som en trigger til videre krangling, var at XbellaX skrev til Kashmir "dette er uakseptabelt" (eller noe sånt). Det er en kommentar som jeg kunne forstått hvis den var fra Admin, men jeg syntes også den var rettet litt "ovenfra og ned". Nå husker jeg ikke eksakt hva som angivelig var uakseptabelt, og det kan godt hende Kashmir skrev noe veldig feil, men jeg synes en slik "dom" bør være opp til Admin og ikke rettes fra bruker til bruker. Evt kan man si at man SYNES at noe er uakseptabelt fra sitt ståsted. Det blir noe litt annet. Men jeg husker som sagt at jeg tenkte "oi, nå smeller det". Og det gjorde det jo forsåvidt, uten at jeg skal forsvare denne reaksjonen. Men jeg forventet den.

Dette er et forum med psykiatri som bærebjelke. Det er ikke en vanlig syklubb. Det må være en takhøyde for at man kan være litt "rar" eller "lett-trigget" her inne. Det jeg syntes var sterkt uheldig med reaksjonene i den gjeldende tråden, var at de skjedde som følge av et meget modig og godhjertet initiativ fra Nachnoo, og at en bruker i en litt sårbar situasjon måtte lese gjennom all denne kranglingen. Den kunne vært tatt i en annen tråd. Jeg synes ikke reaksjonen fra Kashmir var verken riktig eller proporsjonal i denne saken. Jeg forsvarer den ikke. Men jeg tror jeg forstår den.

Avslutningsvis synes jeg strengt talt at Kashmir får vel mye "diss" av de etablerte brukerne her inne. Ja, det har to sider, som alt annet. Men husk på at folk her inne har varierende grad av sårbarhet, og jeg har selv fått en advarsel for å kjefte på en psykotisk bruker som truet meg på livet. Iblant kan overbærenhet også være hensiktsmessig.

 

Her mener jeg - nå som det er lov å mene - at du bommer på din framstilling av det som skjedde i trådene som omtales her. I en tråd hvor Kashmir banner til andre, ikke respekterer trådstarters forsøk på å sette grense for hva hun vil dele på nett, og i det hele tatt oppfører seg ufint var det - etter min mening - bra at noen var voksne og forsøkte å verne om både ts og Kashmir selv. 

Jeg har nok heller ikke samme oppfatning av at Kashmir får mer diss enn andre. Jeg syns tvert om at det ser ut som det er moderate tilbakemeldinger, oppførselen tatt i betraktning, og kun blir gitt av noen få når det tar av. At vi er flere som liker for å vise at vi er enige i vurderingene må nesten tåles, alternativet ville vel vært fortielse eller likelydende innlegg, og det hadde ikke vært bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Gå tilbake og se hvor det startet i dag. Og der fikk jeg kritikk igjen. Okay. Så får jeg ansvaret for at dette utarter seg fordi jeg har god grunn til å ikke ta den kritikken på alvor fra den brukeren? Jeg svarte jo på alt i går også?  

Du svarte Kayia på en temmelig stygg måte. Om du selv ikke synes det, og om du selv synes du har all grunn til å svare en bruker på den måten, så er det kanskje ikke så vanskelig å forstå at et slikt svar fra deg kan skape reaksjoner? Spesielt slik situasjonen allerede er nå.

Ikke heng deg opp i hvem som startet, hvem som har ansvar eller om noen skrev et ord eller en setning på en måte du ikke liker. Les innholdet i det som skrives, fra mange hold. Det er det som er viktig. Og det er derfor dette fortsetter, fordi du gir et inntrykk av at du ikke faktisk leser, tar til deg eller svarer på innholdet, men enten avfeier eller henger deg opp i enkeltord eller -setninger i det som skrives. 

Ved å danse rundt grøten på den måten så føler gjerne folk (uten at jeg skal svare for andre enn meg) at de nesten må fortsette å skrive, siden det ikke virker som om du har forstått og lest det faktiske innholdet i innleggene som skrives.

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Kan du vennligst lese dine egne meldinger til meg i denne tråden? Alle sammen? 

Jeg har lest tråden flere ganger. Vi er uenige og det er helt ok. Ikke stup inn i offerrollen og synes synd på deg selv. Ingen har frikort til å oppføre seg som en bajas på nett. Vanlig folkeskikk gjelder absolutt alle her inne. Heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (Akkurat nå):

Jeg har lest tråden flere ganger. Vi er uenige og det er helt ok. Ikke stup inn i offerrollen og synes synd på deg selv. Ingen har frikort til å oppføre seg som en bajas på nett. Vanlig folkeskikk gjelder absolutt alle her inne. Heldigvis!

Offerrolle og syns synd på meg selv? Hvor kom det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Offerrolle og syns synd på meg selv? Hvor kom det fra?

Det kom fra kommentaren dine: 

"Men du trenger jo heller ikke være alene mot en haug brukere "

og

"

Men det hjelper iblant lite å både be om unnskyldning og forklare. Så da får en bare fortsette å kritikk og kjeft da.

For all del..."

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (4 minutter siden):

Du svarte Kayia på en temmelig stygg måte. Om du selv ikke synes det, og om du selv synes du har all grunn til å svare en bruker på den måten, så er det kanskje ikke så vanskelig å forstå at et slikt svar fra deg kan skape reaksjoner? Spesielt slik situasjonen allerede er nå.

Ikke heng deg opp i hvem som startet, hvem som har ansvar eller om noen skrev et ord eller en setning på en måte du ikke liker. Les innholdet i det som skrives, fra mange hold. Det er det som er viktig. Og det er derfor dette fortsetter, fordi du gir et inntrykk av at du ikke faktisk leser, tar til deg eller svarer på innholdet, men enten avfeier eller henger deg opp i enkeltord eller -setninger i det som skrives. 

Ved å danse rundt grøten på den måten så føler gjerne folk (uten at jeg skal svare for andre enn meg) at de nesten må fortsette å skrive, siden det ikke virker som om du har forstått og lest det faktiske innholdet i innleggene som skrives.

Nei Vahnja. Det var ikke STYGG måte jeg svarte henne på. Jeg satt en noe krass grense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (1 minutt siden):

Det kom fra kommentaren dine: 

"Men du trenger jo heller ikke være alene mot en haug brukere "

og

"

Men det hjelper iblant lite å både be om unnskyldning og forklare. Så da får en bare fortsette å kritikk og kjeft da.

For all del..."

 

 

 

 

Det var ikke selvmedlidenhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Nei Vahnja. Det var ikke STYGG måte jeg svarte henne på. Jeg satt en noe krass grense.

Nå gjør du det samme igjen. Du henger deg opp i èn setning og ignorer innholdet i resten av innlegget. Akkurat det jeg skrev tre ganger i forrige innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Nå gjør du det samme igjen. Du henger deg opp i èn setning og ignorer innholdet i resten av innlegget. Akkurat det jeg skrev tre ganger i forrige innlegg.

Ja, for resten ser jeg ikke helt mening i å kommentere, da du skriver først at JEG ikke bremser i tide, og så er det andre som gasser på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Ja, for resten ser jeg ikke helt mening i å kommentere, da du skriver først at JEG ikke bremser i tide, og så er det andre som gasser på. 

Hva med den delen om å lese innholdet i det som skrives i stedet for å fokusere på hvem som gasser på?

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Hva med den delen om å lese innholdet i det som skrives i stedet for å fokusere på hvem som gasser på?

For det første så beskylder du meg for å svare noen på en stygg måte. Hvilket jeg IKKE gjorde. Så ber du meg ikke "henge meg opp i " hvem som starter IGJEN etter at vi la dette bort i går , og en bruker starter igjen ETTER at du bebreider meg for å ikke bremse. 

Og nå har jeg ikke svart på alt du vil? 

Nå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

For det første så beskylder du meg for å svare noen på en stygg måte. Hvilket jeg IKKE gjorde. Så ber du meg ikke "henge meg opp i " hvem som starter IGJEN etter at vi la dette bort i går , og en bruker starter igjen ETTER at du bebreider meg for å ikke bremse. 

Og nå har jeg ikke svart på alt du vil? 

Nå... 

Jeg vet ikke hva jeg kan skrive for å klare å nå inn til deg og få deg til å forstå, så jeg tror jeg legger inn årene her for min del.

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke hva jeg kan skrive for å klare å nå inn til deg og få deg til å forstå, så jeg tror jeg legger inn årene her for min del.

Du kan ikke skrive mer enn du har gjort, og jeg forstår nok veldig godt. Og nå telte jeg faktisk til 50, så ja, slutt å ro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler vi er i en jævla Woody Allen- film nå, og selv han kunne neppe gjort dette bedre 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (4 timer siden):

Jeg skal ikke blande meg, ville bare si at det ble litt mye mot Kashmir her og det er ikke greit. Vi har da plass til alle? :) 

Jeg er enig med deg. Det er ikke greit at så mange brukere går etter en. Hva grunnen enn måtte være.

Anonymkode: 2594e...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig med deg. Det er ikke greit at så mange brukere går etter en. Hva grunnen enn måtte være.

Anonymkode: 2594e...85d

Ja syns det ble ugreit dette men jeg aner ikke bakgrunnen for det, flere slettede tråder som jeg ikke har sett? Men ikke greit at flere går mot en nei, da hadde jeg ikke følt meg høy i hatten. Må jo være ekkelt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ja syns det ble ugreit dette men jeg aner ikke bakgrunnen for det, flere slettede tråder som jeg ikke har sett? Men ikke greit at flere går mot en nei, da hadde jeg ikke følt meg høy i hatten. Må jo være ekkelt det. 

Man ligger som man reder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
slabbedask skrev (5 minutter siden):

Man ligger som man reder?

Som sagt vet jeg ikke bakgrunnen for dette, bare syns det ble litt mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (7 minutter siden):

Man ligger som man reder?

Høyst diskutabelt, og hadde dette skjedd irl så hadde jeg nok blitt paralalysert.  Men det går bra her, for jeg ser både mine feil og andres siden jeg har tid til å få overblikk. Jeg er ikke dum, og jeg skjønner både hva jeg gjør fei og andres kritikk, og jeg forstår også at noe er påvirket av diverse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...