Gå til innhold

Fikk du riktig diagnose stilt tidlig i sykdommen?

Anbefalte innlegg

psykedeliker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Gikk du til sak mot dem som feilbehandlet deg?

Ja. men jeg fikk avslag fordi det var mine foreldre som hadde feilinformert sykehuset i utgangspunktet. Og jeg vinner ikke noe på å saksøke mine foreldre, for da tar de bare av pengene som jeg skal arve uansett.

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 time siden):

Nei akkurat, og da fikk jeg EUPF, angst og grensepsykose. Merkelig og det stemmer jo ikke den eupf. 

Mange som har eupf som tenåringer og unge voksne, men som vokser den av seg som eldre. Det betyr ikke at diagnosen den gang var feil, bare at man ble frisk fra den. 

Anonymkode: 13750...9be

psykedeliker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mange som har eupf som tenåringer og unge voksne, men som vokser den av seg som eldre. Det betyr ikke at diagnosen den gang var feil, bare at man ble frisk fra den. 

Spørsmålet er om det er riktig å sykeliggjøre normale livsprosesser gjennom diagnostisering og behandling, ikke om diagnosene teknisk sett er riktige.

stjernestøv
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tror ikke jeg hadde den som ungdom heller, hvilke ungdom er ikke ustabil? 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvordan man kan med sikkerhet skille mellom symptomer på eupf og ungdomsopprør kombinert med evt andre diagnoser når man er så ung? Jeg synes det er bekymringsverdig at noen under 18 år får eupf i det hele tatt selv om det kanskje er rett. 

psykedeliker
Martine skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke hvordan man kan med sikkerhet skille mellom symptomer på eupf og ungdomsopprør kombinert med evt andre diagnoser når man er så ung?

Man finner ut av det meste ved å undersøke saksforholdene grundig, inkludert å stille direkte spørsmål istedenfor å gå rundt grøten i all evighet.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Man finner ut av det meste ved å undersøke saksforholdene grundig, inkludert å stille direkte spørsmål istedenfor å gå rundt grøten i all evighet.

Skjønner at du ikke har erfaring hverken med ungdom eller utredning av disse

Anonymkode: a6561...7e5

Annonse

psykedeliker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner at du ikke har erfaring hverken med ungdom eller utredning av disse

Jeg har vært ungdom selv OG hatt venner som ble mishandlet hjemme uten at noen voksne grep inn. Det var jo viktigere å finne en diagnose å bortforklare deres reaksjoner med, slik at foreldrene fikk fortsette som før.

Endret av psykedeliker

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...