Gå til innhold

Blødning 5 uker etter fødsel


Gjest ggjj

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg fødte 13.august. Etter det har jeg blødd mye, og er derfor redd for at det sitter rester igjen i livmoren.

Frem til 3 uker etter fødselen avtok blødningen gradvis. Men så kom det ut en stor, fast slimklump med blod. 2 dager etter kom det ut en liknende klump.

Etter det blødde jeg litt noen dager, og etterhvert stoppet blødningene opp.

Men for 3 dager siden (ca 5 uker etter fødselen) begynte jeg å blø igjen, og jeg blør fremdeles. Jeg blør ganske mye, og det minner om menstruasjon.

Er det jeg har beskrevet normalt?

Jeg trodde blødningene skulle avta etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo være at mensen har kommet tilbake alt? Ellers er det ganske vanlig at det kommer litt blodklumper som du beskriver, det er ruren på såret i livmoren som faller av. Men lukter det vondt eller du har smerter eller føler deg syk så kontakt lege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde mye fram til 4 uker etter fødselen, så hadde jeg noen dagers opphold. Så begynte jeg å blø mye igjen i enda 2-3 uker. Det var ingenting galt med meg, det eneste legen sa var jeg kanskje hadde fått tilbake mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok dessverre få mensen igjen nesten med en gang.

Jeg hadde melk nok til en hel barneavdeling alene *S*, men fikk mensen igjen etter 8 uker med førstemann, og 6 uker med andremann. Og jeg som dengang trodde jeg skulle slippe mensen helt til jeg var ferdig med å amme. Man mister stadig noen illusjoner gitt.

Klem fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Normal renselse varer i gjennomsnitt 4 uker. Ca 10% har den i 8 uker. Det kan tenkes at du har hatt noen rester i livmoren som har kommet ut i forb. med de siste blødningene. Jeg tviler på at det var mensen som kom, men jeg kan ikke garantere det. Hvis du får magesmerter, meget ille-luktende utflod og evt. feber må du kontakte lege. Da kan du ha en ifeksjon forårsaket av rester etter fødselen. Ellers får dere være litt ekstra påpasselig med å bruke kondom hvis dere skulle ha samleie.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal renselse varer i gjennomsnitt 4 uker. Ca 10% har den i 8 uker. Det kan tenkes at du har hatt noen rester i livmoren som har kommet ut i forb. med de siste blødningene. Jeg tviler på at det var mensen som kom, men jeg kan ikke garantere det. Hvis du får magesmerter, meget ille-luktende utflod og evt. feber må du kontakte lege. Da kan du ha en ifeksjon forårsaket av rester etter fødselen. Ellers får dere være litt ekstra påpasselig med å bruke kondom hvis dere skulle ha samleie.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Er det ikke greit om hun får det sjekket selv om hun ikke skulle få smerter/feber el? Jeg hadde det mer eller mindre på samme måte etter førstemann, og da gikk det 2 3-mnd før jeg endelig fikk ultralyd. Da hadde restene forkalket seg, og da var det rimelig komplisert å få dem ut...

Jeg hadde ikke smerter eller feber, og blødde bare litt, mindre enn vanlig mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...