Gå til innhold

Korfor ikkje DIXI - Bergen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

ja, riktig trenger folk som virkelig tar initiativ. og som er flere.

men du har min stemme og mitt initiativ om du engang vil prøve komme igang.

da er jeg med. uten tvil.

sammen er vi sterkere.

så sammen er lille du og lille mej kanskje lille oss, og det er noe. -det er en begynnelse.

men etter det jeg har skjønt som jobbes det vel litt med saken.

for det skulle så gjerne vært her ja.

Gjest abrigal

Hei Nica.

Det spm. stilte jeg for en del år siden.

Lille meg tok tak i det og helt alene fikk jeg trommet sammen en gruppe på Sotra (vest for Bergen sentrum) som besto av politiet, helsesøster, en prest m.m.

Jeg drev samtalegruppe for voldtatte og det var for kvinner fra Bergen og områdene rundt By'en. Annonserte med intervju i BT og i det hele tattt...

Jeg sto som kontaktperson i flere år, for Krisesenteret, Politiet (Bergen og Sotra), Ymse legekontor, m.m.

Og vet du hva som skjedde til sist???

Ingen støtte fra noen (etter at samtalegr. var ferdig og jeg kun sto som kontaktperson).

Det eneste var at noen mente at de hvnvendte sine offre videre til "samtalegr" inforstått meg....!? Uten å spørre på forhånd.

Jeg stilte opp for folk som ringte meg på mobilen om jeg var på jobben eller om kl. var 2.00 om natten. Hadde du orket det i lengden, hadde i det hele tatt noen orket det???? Ikke jeg heller!

Til sist fant jeg ut at det offentlige MÅ få ta sitt ansvar. Selv om det gjør at mange ikek får hjelp. Jeg er stolt av Grete som har fått DIXI på beina i Oslo og Stavanger og andre steder... :) Men jeg alen klarte ikek å makte dette.

Det ble for tungt. Og mange satt høye krav til min tilgjengelighet...

Jeg orket ikek at hver gang det ringte en tlf. priv. så var det om overgrep, selvmordsforsøk ol.

Jeg orker idag knapt å holde kontakten med venner av meg som har vært utsatt for overgrep...fordi de tror at siden jeg drev med slikt "arb." tidligere så er jeg et slikt orakel som alltid svarer og som skal bare gi råd. Folk glemte at jeg og er bare et menneske, at jeg og får nok, at dette ikek var min "jobb".

Sorry at jeg freser av meg frustrasjon...men det er bare slik at når det off. ikke kan gjøre et lite forsøk en gang...da blir jeg sprø!!!

Jeg har egentlig sagt hade til dette forumet...men jeg leser her i blandt...og nå kallet Bergen... :)

Ønsker de som trenger hjelp i Bergen lykke til videre i jakten på hjelp. Stå på, ikke gi opp...for da taper en ...og det er DU!

Klem fra

Hei Nica.

Det spm. stilte jeg for en del år siden.

Lille meg tok tak i det og helt alene fikk jeg trommet sammen en gruppe på Sotra (vest for Bergen sentrum) som besto av politiet, helsesøster, en prest m.m.

Jeg drev samtalegruppe for voldtatte og det var for kvinner fra Bergen og områdene rundt By'en. Annonserte med intervju i BT og i det hele tattt...

Jeg sto som kontaktperson i flere år, for Krisesenteret, Politiet (Bergen og Sotra), Ymse legekontor, m.m.

Og vet du hva som skjedde til sist???

Ingen støtte fra noen (etter at samtalegr. var ferdig og jeg kun sto som kontaktperson).

Det eneste var at noen mente at de hvnvendte sine offre videre til "samtalegr" inforstått meg....!? Uten å spørre på forhånd.

Jeg stilte opp for folk som ringte meg på mobilen om jeg var på jobben eller om kl. var 2.00 om natten. Hadde du orket det i lengden, hadde i det hele tatt noen orket det???? Ikke jeg heller!

Til sist fant jeg ut at det offentlige MÅ få ta sitt ansvar. Selv om det gjør at mange ikek får hjelp. Jeg er stolt av Grete som har fått DIXI på beina i Oslo og Stavanger og andre steder... :) Men jeg alen klarte ikek å makte dette.

Det ble for tungt. Og mange satt høye krav til min tilgjengelighet...

Jeg orket ikek at hver gang det ringte en tlf. priv. så var det om overgrep, selvmordsforsøk ol.

Jeg orker idag knapt å holde kontakten med venner av meg som har vært utsatt for overgrep...fordi de tror at siden jeg drev med slikt "arb." tidligere så er jeg et slikt orakel som alltid svarer og som skal bare gi råd. Folk glemte at jeg og er bare et menneske, at jeg og får nok, at dette ikek var min "jobb".

Sorry at jeg freser av meg frustrasjon...men det er bare slik at når det off. ikke kan gjøre et lite forsøk en gang...da blir jeg sprø!!!

Jeg har egentlig sagt hade til dette forumet...men jeg leser her i blandt...og nå kallet Bergen... :)

Ønsker de som trenger hjelp i Bergen lykke til videre i jakten på hjelp. Stå på, ikke gi opp...for da taper en ...og det er DU!

Klem fra

tror ikkje en person kan klare det alene...det står ihvertfall vanvittig respekt av, men går jo ikkje i lengden. Mennesker blir utbrent av mindre... men hvis det er mange med, står en jo mye sterkere... har et håp om at det må bli mulig å starte noe i Bergen... drømte til og med det i natt, så det ligger visst og surrer i tankene mye....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...