Gå til innhold

Blander du alkohol og sovemedisin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Sokk skrev (21 minutter siden):

Men du kunne jo tatt den overdosen selv om du på forhånd hadde bestemt deg for å ikke å ta medisinen? Den står da fortsatt tilgjengelig i skapet? 

Vi snakker for øvrig om alimemazin. Z-hypnotika som Imovane ville jeg ikke tatt (ikke edru heller, men det er en annen sak). 

Joda, men da hadde det vært i suicidal hensikt og ikke fordi jeg var så bortreist av alkohol at jeg glemte meg helt. Vet ikke hva som skjedde i øyeblikket for det husker jeg ikke, men jeg var i alle fall ikke suicidal så jeg vil bare tro at det var pga alkoholen bare.

Anonymkode: c6017...945

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer du til å fortsette å blande medisiner og alkohol?

Anonymkode: f1f20...ce7

Trolig. Jeg ikke klar til å forplikte meg til totalavhold. Og det ville jo være dumt å nekte å ta medisiner fordi jeg prioriterer alkohol.

Nå tar jeg heldigvis ingen medisiner hvor kombinasjonen er spesielt farlig, så dette kan ikke generaliseres til at jeg mener at man kan kombinere alkohol med alle medisiner.

Det er forskjell på å ta seg noen få glass og deretter ta sine faste medisiner som vanlig og det å tømme medisinskapet og skylle ned med en vinflaske, som er det jeg assosierer med «å blande medisiner og alkohol». Sistnevnte har jeg aldri gjort og det har jeg heller ingen planer om å gjøre. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Joda, men da hadde det vært i suicidal hensikt og ikke fordi jeg var så bortreist av alkohol at jeg glemte meg helt. Vet ikke hva som skjedde i øyeblikket for det husker jeg ikke, men jeg var i alle fall ikke suicidal så jeg vil bare tro at det var pga alkoholen bare.

Da tror jeg det viktigste tiltaket er å redusere alkoholinntaket så noe lignende ikke skjer igjen. 

AnonymBruker
Sokk skrev (1 minutt siden):

Da tror jeg det viktigste tiltaket er å redusere alkoholinntaket så noe lignende ikke skjer igjen. 

Jeg drikker sjeldent nå da. Og det gjorde jeg også da dette skjedde. Det hender jo en gang i blant at man drikker for mye dessverre...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg drikker sjeldent nå da. Og det gjorde jeg også da dette skjedde. Det hender jo en gang i blant at man drikker for mye dessverre...

Ja, jeg vet. Har også hatt noen helt uventede hendelser. Vet ikke hvordan man skal sikre seg best mulig mot slike øyeblikk av idioti. Selv en beslutning om avholdenhet kan man jo komme til å fravike i et svakt øyeblikk. 

AnonymBruker
Sokk skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg vet. Har også hatt noen helt uventede hendelser. Vet ikke hvordan man skal sikre seg best mulig mot slike øyeblikk av idioti. Selv en beslutning om avholdenhet kan man jo komme til å fravike i et svakt øyeblikk. 

Ja, dessverre er det sånn av og til. 

Annonse

Jeg har blandet alkohol med Imovane, Alimemazin, Truxal, Quetiapine. Det har vært uproblematisk. 

Min erfaring er at det har med dose å gjøre. Jeg drakk litt i helga, men tok medisiner slik jeg skal. Gikk helt fint. 

Men viktig å ikke ta store mengder. For noen år siden da jeg drev på med disse overdosene så var det mer alvorlig det jeg gjorde. Men med tiden så uttalte jeg meg på en måte som ikke oppfordret slike handlinger. 

Sokk skrev (2 minutter siden):

Denne skjønte jeg ikke? 

Skjønte faktisk ikke helt selv hva jeg mente der. Tror det bare gikk på at jeg gjorde visse handlinger som jeg var alene om å mene. Men jeg er faktisk ikke sikker. Den elendige hukommelsen pga medisiner og medikamenter tar meg nok litt her. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...