Gå til innhold

Normalt å angre på å ha bedt om hjelp i psykiatrien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har bedt om hjelp flere ganger men aldri for akkurat dette (tenker jeg har begynt å utvikle sf). Og nå når jeg snart skal i gang med behandling angrer jeg som en hund... Er dette normalt eller hva burde jeg tenke om dette?

Anonymkode: 88777...4b3

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Tror det er normalt. I starten av min "karriere" som pasient så var jeg forsiktig med hva jeg sa. 

Men det jeg lærte etter hvert var at å holde igjen kun gikk ut over meg selv. 

Så med andre ord er det lette for deg å være ærlig og ta i mot hjelp nå eller? 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så med andre ord er det lette for deg å være ærlig og ta i mot hjelp nå eller? 

Lett og lett. Skulle ønsket jeg ikke hadde diagnose(r) som gjorde at jeg tok imot alt jeg fikk av hjelp. Men nå har jeg fått hjelp i noen år og jeg angrer ikke på å ha tatt imot den. 

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Lett og lett. Skulle ønsket jeg ikke hadde diagnose(r) som gjorde at jeg tok imot alt jeg fikk av hjelp. Men nå har jeg fått hjelp i noen år og jeg angrer ikke på å ha tatt imot den. 

Hva mener du med setningen der du skriver: "Skulle ønsket jeg ikke hadde diagnose(r) som gjorde at jeg tok imot alt jeg fikk av hjelp". Jeg tolker det som at du mener at diagnosene dine har gjort at du har tatt i mot hjelp og at du angrer på det eller misforsår jeg bare? Oppklar gjerne.

Vet ikke om det er normalt, men jeg har også angret flere ganger.

Endring er skummelt. Innsikt er skummelt. Å være sårbar er skummelt. Psykiatrien kan være litt skummel. Er kanskje ikke så rart at man får litt kalde føtter i møte med det. 

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mener du med setningen der du skriver: "Skulle ønsket jeg ikke hadde diagnose(r) som gjorde at jeg tok imot alt jeg fikk av hjelp". Jeg tolker det som at du mener at diagnosene dine har gjort at du har tatt i mot hjelp og at du angrer på det eller misforsår jeg bare? Oppklar gjerne.

Du misforstår litt. 

Jeg skulle ønske de hadde skjønt at jeg hadde psykoselidelse lenge før de gjorde. Kanskje hadde medisiner og hjelp mtp det gjort at jeg kunne blitt raskere bedre. For hodet mitt har blitt mye bedre etter oppstart med antipsykotisk. 

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Du misforstår litt. 

Jeg skulle ønske de hadde skjønt at jeg hadde psykoselidelse lenge før de gjorde. Kanskje hadde medisiner og hjelp mtp det gjort at jeg kunne blitt raskere bedre. For hodet mitt har blitt mye bedre etter oppstart med antipsykotisk. 

Takk for forklaringen, da forstår jeg hva du mente...

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Du misforstår litt. 

Men gikk ikke du på store doser quetiapin samt zyprexa for flere år siden og var jo inn og ut av sykehus da også selvom du gikk på antipsykotika? Du fikk jo antipsykotika før også for det har du skrevet om 

Anonymkode: 79d2f...e0b

AnonymBruker
Glitter skrev (7 minutter siden):

Du misforstår litt. 

Her skriver du at du gikk på zyprexa. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men gikk ikke du på store doser quetiapin samt zyprexa for flere år siden og var jo inn og ut av sykehus da også selvom du gikk på antipsykotika? Du fikk jo antipsykotika før også for det har du skrevet om 

Gikk på 900 Quetiapine en kort periode i 2017 mener jeg det var. Men sluttet pga bivirkninger. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gikk på Zyprexa i sånn tre uker eller noe. Funket veldig bra mot pågående hypomani som bare ble verre. 

Og dette vet selvsagt de som har gitt meg diagnosen shizoaffektiv. 

De har lest igjennom flere år med journal. Hadde vært utskrevet i sånn tre uker og jeg har ikke holdt på å få tak i en annen teori 

Endret av Glitter

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har bedt om hjelp flere ganger men aldri for akkurat dette (tenker jeg har begynt å utvikle sf). Og nå når jeg snart skal i gang med behandling angrer jeg som en hund... Er dette normalt eller hva burde jeg tenke om dette?

Generelt er det ikke vanlig å angre på å be om hjelp for psykiske problemer.

Men når det gjelder SF, er det dessverre mye skam forbundet med dette, så her er nok anger vanligere.

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg må si jeg synes det er litt rart å grave opp gamle tråder om andre brukere her inne for å fortelle hva slags medisiner brukeren gikk på. Gir stalker vibes. Jeg vet ikke om det er jeg som overreagerer her men jeg hadde ikke syntes det var noe greit om noen gjorde det med meg. 

Den forsvunne diamanten skrev (11 timer siden):

Jeg må si jeg synes det er litt rart å grave opp gamle tråder om andre brukere her inne for å fortelle hva slags medisiner brukeren gikk på. Gir stalker vibes. Jeg vet ikke om det er jeg som overreagerer her men jeg hadde ikke syntes det var noe greit om noen gjorde det med meg. 

Synes ikke det er greit jeg heller. Men er en eller flere her på forumet som av en eller annen grunn har en personlig vandetta mot meg. Jeg har min oppførsel her på forumet ganske på det rene, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg fortjener disse stikkene. Hvis de er lei av meg og aktiviteten min på forumet så er det mulig å blokkere. 

Ja jeg har angret på at jeg spurte om hjelp. Fikk feil hjelp av DPS og ble verre istedenfor bedre. Måtte gå privat for å få rett hjelp og da hadde jeg slitt i over 20 år. Hadde jeg fått rett hjelp av DPS hadde jeg blitt bedre allerede etter 1 år. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...