Gå til innhold

Mulig å slite med undertrykt angst man selv ikke er klar over?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det mulig å slite med undertrykt angst man selv ikke er klar over? Altså at man blir helt følelsesløs og dermed ikke kjenner angst selv om man egentlig har angst? Husker jeg var veldig redd for å være sosial f.eks på barneskolen og ungdomsskolen men langs ett eller annet sted på veien så mistet jeg angsten men sliter fortsatt sosialt da (overtenking og teflonhjerne osv).

Anonymkode: 54384...128

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det mulig å slite med undertrykt angst man selv ikke er klar over? Altså at man blir helt følelsesløs og dermed ikke kjenner angst selv om man egentlig har angst?

Jeg tipper du kan finne en psykolog som identifiserer en masse psykologiske forsvar som du angivelig bruker for å slippe å føle på angsten, som du angivelig undertrykker ved hjelp av disse forsvarene.

Jeg har ikke noe særlig tro på et slikt resonnement. Hvis du har fått reduserte angstsymptomer så er det bare flott! Da er du kvitt de angstsymptomene. Vær nå glad for det uten å kreativt finne opp nye problemer, som @nachnoo påpeker.

Så høres det ut som angsten ikke er helt borte likevel, i og med at du skriver dette:

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

men sliter fortsatt sosialt da (overtenking og teflonhjerne osv).

men det er vi supert at mye av angsten har blitt bedre med tiden. Du kan slå deg til ro med at du har opplevd helt reell bedring. Det er ikke noen «egentlig» «undertrykt angst» som lurer her. Det er ingen monstere under senga. Hvis angsten er der så hadde du merket det godt! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...