Gå til innhold

Kan man stole 100 % på en legeerklæring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Du må jo nesten stole på legen din?

Ja, legen kan få trøbbel hvis han/hun skriver ut legeerklæring på dårlig grunnlag. Så det er i legens interesse at det gjøres ordentlig.

Anonymkode: cc297...d68

Jeg har litt vanskelig for å stole på legen fordi han ikke kjenner meg og fordi det er så mange rundt meg som liksom motstrider legeerklæringen. 

Anonymkode: 8c6f4...899

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har litt vanskelig for å stole på legen fordi han ikke kjenner meg og fordi det er så mange rundt meg som liksom motstrider legeerklæringen. 

Hvem er det som motstrider den og hvorfor mener de at legeerklæringen ikke er gyldig?

Anonymkode: cc297...d68

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Gjør det enkelt for deg selv: la fagpersoner ta seg av fagspørsmål, - så kan familie og bekjente mene ting om alt det andre.

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og at legen som har skrevet den ikke hadde skrevet den om han mente det ikke var godt nok grunnlag for å skrive den? 

Ps. Kan en lege få trøbbel for å skrive ut en legeerklæring uten godt nok grunnlag? 

Leger - som alle andre yrkesgrupper - varierer mht. hvor god vurderingsevne de har, hvor nøye de er, i hvilken grad de skriver ut attester uten godt nok grunnlag osv. Det er allikevel  grunn til å tro at legen ikke skriver ut attester som han selv ikke mener det var grunnlag for. 

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har litt vanskelig for å stole på legen fordi han ikke kjenner meg og fordi det er så mange rundt meg som liksom motstrider legeerklæringen

Da svarer du dem at hvis de er uenige i legeerklæringen kan de klage til Statforvalteren, så skal du forholde deg til Statsforvalterens avgjørelse når den kommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...