Gå til innhold

Marius Høiby på glattcelle etter vold mot kvinne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (6 minutter siden):

Eksen min var også notorisk ustabil og voldelig når han ruset seg. Etter mange nok år med dette sitter han nå i fengsel på forvaringsdom. Det skjer vel neppe med Marius, men det er jo betenkelig. 

Det er ganske mange damer som reagerer fordi de nettopp har hatt ekser med samme oppførsel og misbruk. En del av dem føler jo ikke at de er blitt tatt på alvor, mens andre heldigvis opplever at de gjør det. Og så er det jo forskjell på om det er et klikk som engangsforeteelse eller om det er et mønster. Det siste gjaldt vel eksen din ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Det er ganske mange damer som reagerer fordi de nettopp har hatt ekser med samme oppførsel og misbruk. En del av dem føler jo ikke at de er blitt tatt på alvor, mens andre heldigvis opplever at de gjør det. Og så er det jo forskjell på om det er et klikk som engangsforeteelse eller om det er et mønster. Det siste gjaldt vel eksen din ? 

Ja hos min eks var det et helt klart mønster. Gjennom mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (24 minutter siden):

Jeg tror det er helt ok. Har lest en del av hva folk skriver ulike steder, og hva folk sier her og der. Det er ganske interessant faktisk, og det er ulike ting som kommer fram fordi mange er sinte. Det er noen som også forsvarer og bagatelliserer, og det er også interessant å se og høre hvem som gjør det. Og akkurat i dette tilfellet er det ikke så forferdelig synd på den/ de det blir sladret om altså. En må bare passe på hva en sier selv og stå for det. 

Vel, you know the saying ;) 

What does this quote mean: 'Great minds discuss ideas. Average minds  discuss events. Small minds discuss people'? - Quora

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (8 minutter siden):

Vel, you know the saying ;) 

What does this quote mean: 'Great minds discuss ideas. Average minds  discuss events. Small minds discuss people'? - Quora

 

 

Ante meg nok 🙂  Er du sikker på at det Eleanor Roosvelt som sa dette? 

Men seriøst, så er det faktisk viktig å diskutere hva mennesker gjør noen ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Ante meg nok 🙂  Er du sikker på at det Eleanor Roosvelt som sa dette? 

Men seriøst, så er det faktisk viktig å diskutere hva mennesker gjør noen ganger. 

Nei, det er jeg ikke, men ser at "hele nettet" krediterer det til henne.

Ja, det er jeg enig i. Men det er en tynn linje mellom viktig diskusjon og sensasjonslyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Han ønsker å få hjelp stakkar.

Hvis han har skrevet uttalelsen selv.

Alle vet at habituelle kvinnemishandlere ikke slutter å slå. Hvis han har dyssosial personlighet er det ikke noe man kan behandle, men en del av hans person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (9 minutter siden):

Nei, det er jeg ikke, men ser at "hele nettet" krediterer det til henne.

Ja, det er jeg enig i. Men det er en tynn linje mellom viktig diskusjon og sensasjonslyst.

Skandaler er både interessant og gøy/ underholdende. Kommer an på saken og hva som har skjedd, men jeg vet ingen som ikke er interessert i det. For eksempel så viste Dostojevskij kun sin humoristiske sans når han skrev om skandaler. Da var han morsom! Noe han ellers ikke var akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (27 minutter siden):

Han ønsker å få hjelp stakkar.

Hvis han har skrevet uttalelsen selv.

Alle vet at habituelle kvinnemishandlere ikke slutter å slå. Hvis han har dyssosial personlighet er det ikke noe man kan behandle, men en del av hans person.

Er det noe alle vet?  Jeg trodde det fantes ganske effektiv behandling for å mestre sinne bedre, gitt at man ønsker hjelp.

Her er @nachnoo velkommen til sette meg på plass om jeg tar feil.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (19 minutter siden):

Er det noe alle vet?  Jeg trodde det fantes ganske effektiv behandling for å mestre sinne bedre, gitt at man ønsker hjelp.

Her er @nachnoo velkommen til sette meg på plass om jeg tar feil.

Rettspsykiateren til min eks sa at ved vellykket rusbehandling så gikk hans farlighet for samfunnet fra moderat til mild. Eller så var det fra veldig farlig til medium. Men det forutsatt vellykket rusbehandling noe han mente var urealistisk. 

Jeg sammenligner ikke de to da, men det gir kanskje en pekepinn på at rusfrihet er nøkkelen. Og det er vanskelig å komme seg ut av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 timer siden):

Vel, you know the saying ;) 

What does this quote mean: 'Great minds discuss ideas. Average minds  discuss events. Small minds discuss people'? - Quora

 

 

Du glemmer at de folka vi diskuterer her, er mennesker som sitter på den grønne gren med en eller tre sølvskjeer i munnen, finansiert av det norske folk. Det gjør, etter min menig, stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (2 minutter siden):

Du glemmer at de folka vi diskuterer her, er mennesker som sitter på den grønne gren med en eller tre sølvskjeer i munnen, finansiert av det norske folk. Det gjør, etter min menig, stor forskjell.

Det handler ikke om dem. Det handler om den som velger å diskutere andre mennesker og å godte seg i sensasjonslyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (4 minutter siden):

Det handler ikke om dem. Det handler om den som velger å diskutere andre mennesker og å godte seg i sensasjonslyst. 

Det handler jo om de folkene som blir diskutert. Hvem er det som godter seg?  Jeg syns hele saken er tragisk og tror ikke det er mange som godter seg. 
Og jeg syns det var fint at telefonsamtalen ble offentliggjort, det viser jo hvilken megadrittsekk han er, kommer med drapstrusler også. Farlig er han.  Fin advarsel om å holde seg langt unna han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Osten skrev (10 minutter siden):

Du glemmer at de folka vi diskuterer her, er mennesker som sitter på den grønne gren med en eller tre sølvskjeer i munnen, finansiert av det norske folk. Det gjør, etter min menig, stor forskjell.

Marius Høiby er ikke en offentlig person. Han har ikke valgt at moren skulle gifte seg inn i kongefamilien og han får ingen penger fra staten (utover hva alle andre får).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (4 minutter siden):

Marius Høiby er ikke en offentlig person. Han har ikke valgt at moren skulle gifte seg inn i kongefamilien og han får ingen penger fra staten (utover hva alle andre får).

Vel, jeg har mine tanker om hvor han får penger fra. Det koster ikke lite med kokain på byen, og hans livsførsel ellers vitner ikke akkurat om dårlig økonomi.  Og han har valgt å vise seg fram, han er ikke akkurat en sky person.  
Jeg vil si at han framstår som iallfall en halv-offentlig person.

 

Endret av Osten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (17 minutter siden):

Marius Høiby er ikke en offentlig person. Han har ikke valgt at moren skulle gifte seg inn i kongefamilien og han får ingen penger fra staten (utover hva alle andre får).

Hans livsførsel med dyre merkeklær, klokker og biler og gud vet hva koster mye. For ikke å snakke om all kokainen. Han har knapt inntekt selv. Så enten har han svarte inntekter fra kriminalitet, eller han blir sponset av familien (som blir sponset av staten).

Anonymkode: 7d017...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hans livsførsel med dyre merkeklær, klokker og biler og gud vet hva koster mye. For ikke å snakke om all kokainen. Han har knapt inntekt selv. Så enten har han svarte inntekter fra kriminalitet, eller han blir sponset av familien (som blir sponset av staten).

Anonymkode: 7d017...06b

Da er det altså vi som sliter rævva oss for å tjene til livets opphold som sponser alt dette, 

Anonymkode: 9e216...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hans livsførsel med dyre merkeklær, klokker og biler og gud vet hva koster mye. For ikke å snakke om all kokainen. Han har knapt inntekt selv. Så enten har han svarte inntekter fra kriminalitet, eller han blir sponset av familien (som blir sponset av staten).

Anonymkode: 7d017...06b

Det er i alle fall misforstått å si at han får lønn av folket og er født med sølvskje i munnen.

De kongelige har en apanasje. Han har ikke det.  Det koster ikke folket mer om den inntekten blir gitt videre. Det ville kostet mer skattepenger om han gikk på NAV fremfor å få penger av Mette Marit.

Jeg er helt uenig i at han skylder folket å brette ut privatlivet sitt mer enn andre som har gjort moe kriminelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Prinsipielt er jeg enig i at Høiby burde være skjerma fra offentlighet. Men nå veit vi at han har vært voldelig mot flere kvinner, noe noe potensielle kjærester neppe ville visst om dette ikke ble offentlig. At hele Norge får innblikk i dette er selvsagt en ekstra straff, men straffeutmålingene for vold er svært lave i Norge i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (2 timer siden):

Det er i alle fall misforstått å si at han får lønn av folket og er født med sølvskje i munnen.

De kongelige har en apanasje. Han har ikke det.  Det koster ikke folket mer om den inntekten blir gitt videre. Det ville kostet mer skattepenger om han gikk på NAV fremfor å få penger av Mette Marit.

Jeg er helt uenig i at han skylder folket å brette ut privatlivet sitt mer enn andre som har gjort moe kriminelt.

Han får nesten bebreide moren sin her. Det er helt idiotisk å tro at en som er sønn av Norges fremtidige dronning skal bli skjermet når slike ting skjer. Det sier seg selv at det ikke går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...