Gå til innhold

Marius Høiby på glattcelle etter vold mot kvinne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trinity80
frosken skrev (10 minutter siden):

Jeg var kritisk til den tidlige identifiseringen i pressen, nettopp fordi jeg mente han i størst mulig grad burde behandles som andre som har gjort tilsvarende.Derimot har jeg hele tiden ment at han burde straffeforfølges som andre. Det mener jeg fortsatt, og synes de som nå går ut i pressen med beskyldninger, selvfølgelig burde ha politianmeldt dette tidligere. 
 

Det er fortsatt meningen at det er offentlige instanser som skal straffeforfølge forhold som dette, ikke pressen.

Det bør utdypes fra min side at det er gjerne gjennom media slikt kommer frem. Enkeltindivider er redde for maktbruk, og føler seg tryggere ved å stå grem offentlig.

Virker som at flere ikke kobler dette sammen med at jentene nå står frem i offentligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
Trinity80 skrev (1 time siden):

Det bør utdypes fra min side at det er gjerne gjennom media slikt kommer frem. Enkeltindivider er redde for maktbruk, og føler seg tryggere ved å stå grem offentlig.

Virker som at flere ikke kobler dette sammen med at jentene nå står frem i offentligheten. 

Slik det nå kan se ut etter at alle x- kjærestene nå endelig tør å stå frem , så tenker jeg det er bra at han ble navngitt i media. 

Dette virker jo å være en person fullstendig ute av kontroll. Han er livsfarlig og flax at han ikke har drept noen , tenker jeg. 

Helt greit med en effektiv stopper før det ender med drap.  Å skylde på en krangel, rus og diagnoser blir for dumt. Han har tatt kvelertak på flere jenter og det har blitt brukt kniv. 

Dette er veldig alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (17 minutter siden):

Slik det nå kan se ut etter at alle x- kjærestene nå endelig tør å stå frem , så tenker jeg det er bra at han ble navngitt i media. 

Dette virker jo å være en person fullstendig ute av kontroll. Han er livsfarlig og flax at han ikke har drept noen , tenker jeg. 

Helt greit med en effektiv stopper før det ender med drap.  Å skylde på en krangel, rus og diagnoser blir for dumt. Han har tatt kvelertak på flere jenter og det har blitt brukt kniv. 

Dette er veldig alvorlig.

Har du link til at alle eksene hans nå står frem? Er det flere enn Juliane og Nora?

Anonymkode: fc712...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har du link til at alle eksene hans nå står frem? Er det flere enn Juliane og Nora?

Anonymkode: fc712...0f8

Alle kjente x-ene burde det stått. Der kan selvsagt være flere x- er vi ikke vet om. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Slik det nå kan se ut etter at alle x- kjærestene nå endelig tør å stå frem , så tenker jeg det er bra at han ble navngitt i media. 

Dette virker jo å være en person fullstendig ute av kontroll. Han er livsfarlig og flax at han ikke har drept noen , tenker jeg. 

Helt greit med en effektiv stopper før det ender med drap.  Å skylde på en krangel, rus og diagnoser blir for dumt. Han har tatt kvelertak på flere jenter og det har blitt brukt kniv. 

Dette er veldig alvorlig.

Og du er veldig dømmende. Det er alltid to eller flere sider av en sak. 

Anonymkode: 9e216...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Og du er veldig dømmende. Det er alltid to eller flere sider av en sak. 

Anonymkode: 9e216...07a

Det er veldig mange som reagerer på dette at han har kunnet fortsatt å utøve vold mot kjærestene sine. Før vi visste mer så tenkte jeg at her kan hva som helst ha skjedd, men jo mer som kommer fram, jo mer skjønner en jo at han har värt ruset og voldelig i flere år. Og jeg tror dessverre at vi er (altfor mange) jenter og kvinner som har opplevd voldelige menn selv om det ikke nødvendigvis har gått ut over oss selv, men kanskje naboen, en god venninne eller andre. Vi er mange som har opplevd rusa aggressive mennesker som går amok og utøver materiell vold og trusler. Sett deg inn i det hvis du ikke har opplevd det, eller prøv. 

Det er ganske jævli å oppleve eller være vitne til, men det stopper ikke der. Du klarer på en måte ikke å få bearbeidet noe særlig før personen blir en helt annen. For når de ikke er ruset eller/ og voldelige så har de samme gode sider som mange andre. Det er en ganske heavy tilværelse å være i når du har slike partnere, og alle kommer seg heller ikke bort med det første. 

Jeg skjønner at alt for mange forstår hva som har forgått her, og med tanke på alle partnerdrap i Norge dette året så skjønner jeg så utrolig godt at veldig mange reagerer. Jeg syns derfor ikke den du siterer er fordømmende! Folk blir sinte fordi her er det også så mye makt i familien til voldsutøver at man blir veldig begrenset av det også, med tanke på hva man kan gjøre, som å anmelde osv. Og hele Norge vil få vite og flere vil skrive om det i andre land. Tenk deg hvor bundet du blir! 

Og så til slutt tror jeg at innerst inne forstår også mange at Marius sliter. Kokain rocker hodet ditt ganske bra på en veldig destruktiv måte. Du er oppe i skyene, og nede i h.... når du har misbrukt for lenge. Jeg tror alle forstår den angsten han sitter med nå, sammen med familien som jeg også tror alle har sympati med. Men det føles bare ikke så greit å gi han forståelse nå! Og det syns jeg er helt okay faktisk. Men jeg håper han har støtte blant de rundt seg og det tror jeg jo. Tenker de fleste er enige med meg der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og du er veldig dømmende. Det er alltid to eller flere sider av en sak. 

Anonymkode: 9e216...07a

Og du er lite dømmende når du selv dømmer andre som Anonym? Selvinnsikt er bra mangelvare nå for tiden…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (4 timer siden):

Jeg var kritisk til den tidlige identifiseringen i pressen, nettopp fordi jeg mente han i størst mulig grad burde behandles som andre som har gjort tilsvarende.Derimot har jeg hele tiden ment at han burde straffeforfølges som andre. Det mener jeg fortsatt, og synes de som nå går ut i pressen med beskyldninger, selvfølgelig burde ha politianmeldt dette tidligere. 
 

Det er fortsatt meningen at det er offentlige instanser som skal straffeforfølge forhold som dette, ikke pressen.

Jeg er enig i at de heller burde politianmeldt enn å gå direkte til pressen med beskyldningene.

Jeg er virkelig ikke enig i det at de selvfølgelig burde politianmeldt tidligere, hvis jeg forstår deg riktig i at du mener de burde anmeldt da ugjerningen skjedde.

Jeg skjønner godt at ofre for partnervold ikke nødvendigvis orker å ta den store tilleggsbelastningen det er å skulle anmelde og å få saken inn i rettssystemet. Avhør, (mulig uriktige) påstander fra siktede, kanskje blir man ikke trodd, kanskje henleggelse, eller tiltale og rettssak med store belastninger for fornærmede i retten, advokater som bruker alle midler mot deg, kanskje i flere instanser.

I dette tilfellet ville det også (som vi ser nå) ført til en mediestorm uten like, som er enda en stor tilleggsbelastning for fornærmede. Det er enklere å stå frem nå, når man ser at det er flere ofre, det kommer frem at det er et mønster og man kan regne med å bli trodd.

Jeg har stor forståelse for at eventuelle andre fornærmede ikke har anmeldt saken tidligere. Jeg ville aldri anbefalt en god venninne å anmelde verken voldtekt eller denne typen (kortvarig) partnervold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og du er veldig dømmende. Det er alltid to eller flere sider av en sak. 

Anonymkode: 9e216...07a

Alle skjønner at det er flere sider av en sak, også i denne konkrete situasjonen. Jeg synes likevel ikke det du siterer er så spesielt dømmende, det er å kalle en spade for en spade. Det er helt sant det nicklus skriver: denne fyren, den faktisk godt voksne mannen på straks 30 år, har vært farlig for flere av de kvinnene han har vært kjæreste med. Jeg har mektig lite sans for offentlig gapestokk (slik som oppslag i diverse medier der hele hans privatliv skal dissekeres, fantastisk unødvendig). På samme tid er det helt riktig det Trinity skriver om maktfaktoren i situasjonen er enorm og at kvinnenes uttalelser til media bør forstås i den sammenheng. Så får vi jo håpe da, at denne offentliggjøringen kan brukes til noe vettugt og at fyren får hjelp til å snu livet sitt på rett kjøl igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
XbellaX skrev (20 minutter siden):

Alle skjønner at det er flere sider av en sak, også i denne konkrete situasjonen. Jeg synes likevel ikke det du siterer er så spesielt dømmende, det er å kalle en spade for en spade. Det er helt sant det nicklus skriver: denne fyren, den faktisk godt voksne mannen på straks 30 år, har vært farlig for flere av de kvinnene han har vært kjæreste med. Jeg har mektig lite sans for offentlig gapestokk (slik som oppslag i diverse medier der hele hans privatliv skal dissekeres, fantastisk unødvendig). På samme tid er det helt riktig det Trinity skriver om maktfaktoren i situasjonen er enorm og at kvinnenes uttalelser til media bør forstås i den sammenheng. Så får vi jo håpe da, at denne offentliggjøringen kan brukes til noe vettugt og at fyren får hjelp til å snu livet sitt på rett kjøl igjen. 

Så får vi også håpe at andre kvinner i voldelige relasjoner finner styrke til å komme seg ut av det, 

Anonymkode: 9e216...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (3 timer siden):

Slik det nå kan se ut etter at alle x- kjærestene nå endelig tør å stå frem , så tenker jeg det er bra at han ble navngitt i media. 

Dette virker jo å være en person fullstendig ute av kontroll. Han er livsfarlig og flax at han ikke har drept noen , tenker jeg. 

Helt greit med en effektiv stopper før det ender med drap.  Å skylde på en krangel, rus og diagnoser blir for dumt. Han har tatt kvelertak på flere jenter og det har blitt brukt kniv. 

Dette er veldig alvorlig.

 

XbellaX skrev (37 minutter siden):

Alle skjønner at det er flere sider av en sak, også i denne konkrete situasjonen. Jeg synes likevel ikke det du siterer er så spesielt dømmende, det er å kalle en spade for en spade. Det er helt sant det nicklus skriver: denne fyren, den faktisk godt voksne mannen på straks 30 år, har vært farlig for flere av de kvinnene han har vært kjæreste med. Jeg har mektig lite sans for offentlig gapestokk (slik som oppslag i diverse medier der hele hans privatliv skal dissekeres, fantastisk unødvendig). På samme tid er det helt riktig det Trinity skriver om maktfaktoren i situasjonen er enorm og at kvinnenes uttalelser til media bør forstås i den sammenheng. Så får vi jo håpe da, at denne offentliggjøringen kan brukes til noe vettugt og at fyren får hjelp til å snu livet sitt på rett kjøl igjen. 

Jeg er helt enig med dere begge. Det er snakk om en voksen mann som er svært farlig for kvinner, og det han nå er siktet for er ikke en uheldig engangshendelse slik jeg oppfattet at han selv forsøkte å forklare dette som. Det er bra at han ble identifisert slik at andre ekskjærester står fram med sine historier. Dette viser at atferden han nå er siktet for - som like gjerne kunne hatt et enda mer tragisk utkomme - er mannens mønster, ikke unntaket.

Jeg håper for guds skyld at han tar i mot hjelp denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sokk skrev (1 time siden):

Jeg er enig i at de heller burde politianmeldt enn å gå direkte til pressen med beskyldningene.

Jeg er virkelig ikke enig i det at de selvfølgelig burde politianmeldt tidligere, hvis jeg forstår deg riktig i at du mener de burde anmeldt da ugjerningen skjedde.

Jeg skjønner godt at ofre for partnervold ikke nødvendigvis orker å ta den store tilleggsbelastningen det er å skulle anmelde og å få saken inn i rettssystemet. Avhør, (mulig uriktige) påstander fra siktede, kanskje blir man ikke trodd, kanskje henleggelse, eller tiltale og rettssak med store belastninger for fornærmede i retten, advokater som bruker alle midler mot deg, kanskje i flere instanser.

I dette tilfellet ville det også (som vi ser nå) ført til en mediestorm uten like, som er enda en stor tilleggsbelastning for fornærmede. Det er enklere å stå frem nå, når man ser at det er flere ofre, det kommer frem at det er et mønster og man kan regne med å bli trodd.

Jeg har stor forståelse for at eventuelle andre fornærmede ikke har anmeldt saken tidligere. Jeg ville aldri anbefalt en god venninne å anmelde verken voldtekt eller denne typen (kortvarig) partnervold. 

Kommentaren min om at de burde ha anmeldt det, var et tilsvar til kommentaren om hvorvidt noen mente at han skulle beskyttes mot anklager osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå i kveld dukker det opp mye ny informasjon i saken.

Voldssiktede Marius Borg Høiby i lydopptak: «Slo deg litt med flat hånd.», melder VG.

«Klærne dine står i fyr og flammer klokken 16.00. 16.00. Alt du eier ligger allerede på plassen utenfor her. Og jeg har en stor dunk med bensin og en lighter i hånda. Alt. Hører du det. Du er her klokken 16.00.», sier Høiby.

Han truer også med å drepe en ikke navngitt 3. persjon.

https://www.vg.no/rampelys/i/Eylme2/voldssiktede-marius-borg-hoeiby-i-lydopptak-slo-deg-litt-med-flat-haand

Dagbladet kan avsløre at Marius Borg Høiby i en årrekke har feriert og festet med personer som er dømt for grov kriminalitet.

I miljøet rundt Marius Borg Høiby finner vi rike arvinger, realitykjendiser og influencere. Men vi finner også personer dømt for befatning med kokain og grov kriminalitet - og som har forbindelser til gjengmiljøet og Hells Angels.

https://www.dagbladet.no/nyheter/fant-224-doser-kokain/81468370

Tatt rett ut av Exit-serien dette her. Så kan man lure på hvorfor kronprisparet har latt dette fått pågå over mange år?

Anonymkode: 7d017...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kayia skrev (50 minutter siden):

 

Jeg er helt enig med dere begge. Det er snakk om en voksen mann som er svært farlig for kvinner, og det han nå er siktet for er ikke en uheldig engangshendelse slik jeg oppfattet at han selv forsøkte å forklare dette som. Det er bra at han ble identifisert slik at andre ekskjærester står fram med sine historier. Dette viser at atferden han nå er siktet for - som like gjerne kunne hatt et enda mer tragisk utkomme - er mannens mønster, ikke unntaket.

Jeg håper for guds skyld at han tar i mot hjelp denne gangen. 

Men etter å ha lest VG akkurat nå hvor de legger ut tlfsamtale og beskriver alle detaljer , så må jeg si at nå går de for langt. Nå er det faktisk nok!  All denne informasjonen trenger vi ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tatt rett ut av Exit-serien dette her. Så kan man lure på hvorfor kronprisparet har latt dette fått pågå over mange år?

Anonymkode: 7d017...06b

De har neppe noen overnaturlige egenskaper som bare kan stoppe en myndig mann fra å gjøre det de ikke liker? Det er flust med ressursterke folk med trøblete barn. 

Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Men etter å ha lest VG akkurat nå hvor de legger ut tlfsamtale og beskriver alle detaljer , så må jeg si at nå går de for langt. Nå er det faktisk nok!  All denne informasjonen trenger vi ikke.

Helt enig

Anonymkode: c8b52...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (33 minutter siden):

Men etter å ha lest VG akkurat nå hvor de legger ut tlfsamtale og beskriver alle detaljer , så må jeg si at nå går de for langt. Nå er det faktisk nok!  All denne informasjonen trenger vi ikke.

Enig igjen, etter å ha sett saken. Lydopptakene er relevant for straffesaken, men ikke for offentligheten slik jeg ser det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Media elsket å fråtse i historier om hans bestefar, og nå elsker de å fråtse i historier om han. Jeg synes det er kvalmt. 

Jeg synes også det han har gjort er kvalmt, det ene eliminerer ikke det andre. 

Anonymkode: c8b52...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...