Gå til innhold

Marius Høiby på glattcelle etter vold mot kvinne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Blir litt forundret over at man drar hele kongefamilien med i fallet her. Synes de har gjort en god jobb med å representere landet. Imøtekommende og refleterte. Mette Marit har virkelig  vokst med oppgaven i løpet av årene. Tenker de har gjort sitt beste med å oppdra barna sine. At en av ungene roter det til slik er bare trist. Tenker at når noen faktisk lever hele livet sitt for å representere folket er det vondt å se hvor lite respekt folket viser tilbake når de kongelige går gjennom en krise. 

Anonymkode: 5b9e0...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Media elsket å fråtse i historier om hans bestefar, og nå elsker de å fråtse i historier om han. Jeg synes det er kvalmt. 

Jeg synes også det han har gjort er kvalmt, det ene eliminerer ikke det andre. 

Anonymkode: c8b52...8e8

Nå har vel media vært ekstremt flinke til å la være å skrive særlig om han! Dette kunne de ikke la være å skrive om. Jeg tipper noen har både visst og hørt uten å skrive om det før det smalt nå. Ikke skyld på pressen her. 

Men nok er snart nok, det syns jeg.

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (14 minutter siden):

Men nok er snart nok, det syns jeg.

Det er ikke nok og en(tilsynelatende) PR-assistent-skrevet "fake"-unnskyldning/forklaring betyr ingenting. Fyren kunne skrevet selv, og fortalt det som det er. "jeg utøvde kroppskrenkelser" ingen mennesker snakker sånn, dette er kalkulerte ord for å prøve å få minst mulig konsekvens. Er som kjendiser på youtube som kommer med "Beklagelse" videoer.

Ikke rart PR bransjen tjener godt, når folket er så lettlurte, mulig derfor demokratiet vårt sender landet i dass også, folket spiser vel slike fraser opp. 

Problemet her, er det samme som med politvoldsaken. Det er åpenbare helt relevante ting, som burde sies, men som pga retningslinjer ikke er lov å si. Og da må dere enten tenke selv, eller, ikke. Jeg kan ikke "spoon feed" dere med ting dere bør forstå, som er 100% åpenbare. (sikter ikke til deg spesifikt men hele trådens brukere)

Håper dere i det minste forsøker å gjennomskue PR-snakk , når dere stemmer ved valg. 

Lykke til. 

Anonymkode: 4ba8e...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er ikke nok og en(tilsynelatende) PR-assistent-skrevet "fake"-unnskyldning/forklaring betyr ingenting. Fyren kunne skrevet selv, og fortalt det som det er. "jeg utøvde kroppskrenkelser" ingen mennesker snakker sånn, dette er kalkulerte ord for å prøve å få minst mulig konsekvens. Er som kjendiser på youtube som kommer med "Beklagelse" videoer.

Ikke rart PR bransjen tjener godt, når folket er så lettlurte, mulig derfor demokratiet vårt sender landet i dass også, folket spiser vel slike fraser opp. 

Problemet her, er det samme som med politvoldsaken. Det er åpenbare helt relevante ting, som burde sies, men som pga retningslinjer ikke er lov å si. Og da må dere enten tenke selv, eller, ikke. Jeg kan ikke "spoon feed" dere med ting dere bør forstå, som er 100% åpenbare. (sikter ikke til deg spesifikt men hele trådens brukere)

Håper dere i det minste forsøker å gjennomskue PR-snakk , når dere stemmer ved valg. 

Lykke til. 

Anonymkode: 4ba8e...be5

Jeg har forlengst skrevet hva jeg mener om den tilståelsen. Mulig det var i tråden om kongehuset som såpeopera. Ikke vær så forutinntatt om hv andre tenker og mener, men få det heller med deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (8 timer siden):

Men etter å ha lest VG akkurat nå hvor de legger ut tlfsamtale og beskriver alle detaljer , så må jeg si at nå går de for langt. Nå er det faktisk nok!  All denne informasjonen trenger vi ikke.

 

Kayia skrev (8 timer siden):

Enig igjen, etter å ha sett saken. Lydopptakene er relevant for straffesaken, men ikke for offentligheten slik jeg ser det. 

Enig. Dette går for langt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

ITatt rett ut av Exit-serien dette her. Så kan man lure på hvorfor kronprisparet har latt dette fått pågå over mange år?

Anonymkode: 7d017...06b

Hans foreldre har garantert visst om at han har hatt rusproblemer, men det er fullt forståelig tenker jeg at de ikke har visst om dybden i alt han har gjort, hvordan han har oppført seg og hvem han har omgåttes med. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De har neppe noen overnaturlige egenskaper som bare kan stoppe en myndig mann fra å gjøre det de ikke liker? Det er flust med ressursterke folk med trøblete barn. 

Anonymkode: c8b52...8e8

Ja, enig. Og Stoltenberg-familien er et eksempel - to svært vellykkede barn, og ett som ikke var det (men der var det vel 'bare' rus og ikke annen kriminalitet såvidt jeg husker)

Men når det er sagt, så er det som hevdes om Marius' forbindelser en åpenbart sikkerhetsutfordring for kongehuset, og det kan derfor diskuteres om "apparatet rundt" (PST??) burde hatt noen rutiner for å se slikt, selv om det gjelder nære familiemedlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (8 timer siden):

Nå har vel media vært ekstremt flinke til å la være å skrive særlig om han! Dette kunne de ikke la være å skrive om. Jeg tipper noen har både visst og hørt uten å skrive om det før det smalt nå. Ikke skyld på pressen her. 

Men nok er snart nok, det syns jeg.

Pressen har klødd etter å kunne skrive om dette lenge. Når det nå sprekker, tyter grådigheten over på alle kanter.

Anonymkode: c8b52...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Pressen har klødd etter å kunne skrive om dette lenge. Når det nå sprekker, tyter grådigheten over på alle kanter.

Anonymkode: c8b52...8e8

Projiserer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Pressen har klødd etter å kunne skrive om dette lenge. Når det nå sprekker, tyter grådigheten over på alle kanter.

Anonymkode: c8b52...8e8

Ja, det virker som litt ketchupeffekt dette her, og at når pressen "endelig" kan skrive om ting vedr. lille Marius, så tar det hekt overhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (12 minutter siden):

Ja, det virker som litt ketchupeffekt dette her, og at når pressen "endelig" kan skrive om ting vedr. lille Marius, så tar det hekt overhånd.

Dette er å snu ting på hodet syns jeg. Marius har utsatt andre for vold, misbrukt rus og blitt avbildet x antall ganger med kriminelle. Han har utøvd materiell vold og drevet med trusler. 

Altså. Hvor mye verre kan det bli? Pressen må få lov til å skrive om dette altså.

Men nå har vel Durek også sonet et dom pluss vært voldelig i tidligere forhold. 

Jeg tror kongelige lever så beskyttede liv med mennesker som smigrer og vil dem alt godt. De blir ikke gode menneskekjennere av sånt. Og det har jo straffet seg kan en si. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (15 minutter siden):

Dette er å snu ting på hodet syns jeg. Marius har utsatt andre for vold, misbrukt rus og blitt avbildet x antall ganger med kriminelle. Han har utøvd materiell vold og drevet med trusler. 

Altså. Hvor mye verre kan det bli? Pressen må få lov til å skrive om dette altså.

Men nå har vel Durek også sonet et dom pluss vært voldelig i tidligere forhold. 

Jeg tror kongelige lever så beskyttede liv med mennesker som smigrer og vil dem alt godt. De blir ikke gode menneskekjennere av sånt. Og det har jo straffet seg kan en si. 

 

Jeg er helt enig i at det skrives om denne saken. Men det føles ganske kleint at bilder fra leilighet go lydklipp fra telefonsamtale har lekket ut til pressen og blir gjengitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (9 minutter siden):

Jeg er helt enig i at det skrives om denne saken. Men det føles ganske kleint at bilder fra leilighet go lydklipp fra telefonsamtale har lekket ut til pressen og blir gjengitt.

Ja...er forsåvidt enig,  men det ville kommet ut ett eller annet sted uansett. Nå er det jo ikke sånn at pressen er så seriøse på alle områder lenger siden de har daglige oppdateringer om div influensere og folk fra realityprogram. Så det passer inn i konteksten. 

 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (3 timer siden):

Hans foreldre har garantert visst om at han har hatt rusproblemer, men det er fullt forståelig tenker jeg at de ikke har visst om dybden i alt han har gjort, hvordan han har oppført seg og hvem han har omgåttes med. 

 

PST må vel ha visst om dette ihvertfall?

Anonymkode: 7d017...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tre eksperter på organisert kriminalitet og sikkerhet er klare: Omgangskretsen til kronprinsessens eldste sønn, utgjør en sikkerhetsrisiko.

Mahmoud Farahmand erklærer seg som en stor tilhenger av Kongehuset. Men den tidligere etterretningsoffiseren er likevel ikke i tvil:

- Det er liten tvil om at dette kan brukes til å utsette Marius og muligens Kongehuset for press, ikke minst følger en omdømmerisiko med slike saker, sier Farahmand.

Også Petter Gottschalk, professor emeritus ved BI, mener Kongehuset han bli utsatt for press.

- Denne avsløringen er bekymringsfull, sier Gottschalk.

Politiet og PST er klar over situasjonen.

https://www.dagbladet.no/nyheter/slar-alarm-etter-dagbladets-avsloring/81790242

Anonymkode: 7d017...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

PST må vel ha visst om dette ihvertfall?

Anonymkode: 7d017...06b

 

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tre eksperter på organisert kriminalitet og sikkerhet er klare: Omgangskretsen til kronprinsessens eldste sønn, utgjør en sikkerhetsrisiko.

Mahmoud Farahmand erklærer seg som en stor tilhenger av Kongehuset. Men den tidligere etterretningsoffiseren er likevel ikke i tvil:

- Det er liten tvil om at dette kan brukes til å utsette Marius og muligens Kongehuset for press, ikke minst følger en omdømmerisiko med slike saker, sier Farahmand.

Også Petter Gottschalk, professor emeritus ved BI, mener Kongehuset han bli utsatt for press.

- Denne avsløringen er bekymringsfull, sier Gottschalk.

Politiet og PST er klar over situasjonen.

https://www.dagbladet.no/nyheter/slar-alarm-etter-dagbladets-avsloring/81790242

Anonymkode: 7d017...06b

Ja, men en liten nyansering av den siste oppsummeringen fra DB om at politiet og PST er klar over situasjonen:

"Oslo-politiet har ikke ønsket å kommentere sikkerhetsrisikoen. Men professor Paul Larsson, Politihøgskolens egen ekspert på organisert kriminalitet, sier:

- Jeg vil anta at man i politiet er klar over sikkerhetsrisikoen forbundet med dette, sier Paul Larsson, professor ved Politihøgskolen og utdyper:

- Ut fra hva jeg tidligere har hørt om knytningene opp mot partymiljøer, så er sikkerhetsrisikoene godt kjent. Dette er jo noe som mange i politiet er engasjerte i og oppfatter som problematisk. Hva politiet, eventuelt PST, konkret gjør med dette vet jeg ikke. Det ville forundre meg om de ikke har tatt en titt på denne materien."

"PST ønsker ikke å kommentere saken."

 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Media elsket å fråtse i historier om hans bestefar, og nå elsker de å fråtse i historier om han. Jeg synes det er kvalmt. 

Jeg synes også det han har gjort er kvalmt, det ene eliminerer ikke det andre. 

Anonymkode: c8b52...8e8

Og så fortsetter man å fråtse over dette i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (4 minutter siden):

Og så fortsetter man å fråtse over dette i denne tråden.

Syns du ikke at det er ok å ha fokus på andres problemer og annet drama enn sitt eget noen ganger?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (15 minutter siden):

Syns du ikke at det er ok å ha fokus på andres problemer og annet drama enn sitt eget noen ganger?  

Jeg synes det er sunt å ha fokus på annet enn seg selv. Men vet ikke om jeg synes det er så mye bedre å fråtse i andres problemer og drama. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (9 minutter siden):

Jeg synes det er sunt å ha fokus på annet enn seg selv. Men vet ikke om jeg synes det er så mye bedre å fråtse i andres problemer og drama. 

Jeg tror det er helt ok. Har lest en del av hva folk skriver ulike steder, og hva folk sier her og der. Det er ganske interessant faktisk, og det er ulike ting som kommer fram fordi mange er sinte. Det er noen som også forsvarer og bagatelliserer, og det er også interessant å se og høre hvem som gjør det. Og akkurat i dette tilfellet er det ikke så forferdelig synd på den/ de det blir sladret om altså. En må bare passe på hva en sier selv og stå for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min var også notorisk ustabil og voldelig når han ruset seg. Etter mange nok år med dette sitter han nå i fengsel på forvaringsdom. Det skjer vel neppe med Marius, men det er jo betenkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...