Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Behandler på DPS mener jeg er kommet langt nok til at vi kan tenke på avslutning. Men siden depresjonen skyldes forhold som ikke er mulig å endre på er faren for tilbakefall relativt høyt, så hun vil heller sette meg på pause uten faste avtaler, men hvor jeg kan ta kontakt hvis det blir behov igjen. Noen som har erfaring med det? Og er det vanlig? Hadde inntrykk av at enten var du "inne" med faste avtaler eller sp var du ferdig og "ute". 

Anonymkode: 1ccb9...868

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/485199-satt-p%C3%A5-pause-p%C3%A5-dps/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Behandler på DPS mener jeg er kommet langt nok til at vi kan tenke på avslutning. Men siden depresjonen skyldes forhold som ikke er mulig å endre på er faren for tilbakefall relativt høyt, så hun vil heller sette meg på pause uten faste avtaler, men hvor jeg kan ta kontakt hvis det blir behov igjen. Noen som har erfaring med det? Og er det vanlig? Hadde inntrykk av at enten var du "inne" med faste avtaler eller sp var du ferdig og "ute". 

Har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, bare lurer på om du også føler deg klar for å avslutte?

Anonymkode: 0d0c0...608

AnonymBruker

Føler meg ikke klar for å avslutte nei, er derfor fint st det blir pause isteden. Men jeg har problemer med å ta initiativ til timer, vanskelig å vite når tung blir vabskelig nok til at jeg trenger tine, så er spent på hvordan det blir med pause. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Føler meg ikke klar for å avslutte nei, er derfor fint st det blir pause isteden. Men jeg har problemer med å ta initiativ til timer, vanskelig å vite når tung blir vabskelig nok til at jeg trenger tine, så er spent på hvordan det blir med pause. 

Jeg ville kjent på det samme. Hva er det som gjør at du ikke føler deg klar til å avslutte? Hva kjenner du at trenger fra behandler?

Anonymkode: 0d0c0...608

Annonse

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 21.54):

Men jeg har problemer med å ta initiativ til timer, vanskelig å vite når tung blir vabskelig nok til at jeg trenger tine, så er spent på hvordan det blir med pause. 

Det som kanskje kan være nyttig for deg å lage i samarbeid med din terapeut, er en relativt konkret plan over hva du kan gjøre når du føler eller tenker så... En beredskapsplan/mestringsplan - stryk det som ikke passer.

Det blir kanskje enklere for deg å se når du ev. skal be om hjelp når det er konkret og snakket om. Du har erfaring med å ha det tungt, og se om du kan bruke den erfaringen til noe nyttig? En følelse er f.eks. aldri konstant - den er alltid i bevegelse - uansett følelse. . Jeg synes det er fint å minne seg selv på.

PS: Det viktigste, uansett hva du velger å gjøre, er at du gjør terapeuten din oppmerksom på at du synes det er vanskelig å ta kontakt. Slik informasjon er viktig for vedkommende for å kunne gi deg hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...