Gå til innhold

Lagt våken pga dette

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fastlegen mim viser mye motvilje mot meg når jeg er der. Han gidder ikke engang å skjule at han misliker meg. Får ikke hjelp ellers heller..har kun oppfølging av et team i kommunen som skal hjelpe ut i aktivitet..og jeg klarer heller ikke kjempe for å få hjelp i psykiatrien. Har hatt hjelp der for mange år siden og hatt mange vonde, og til og med opplevd traumer i psykiatrien som jeg strever med ennå..så når legen viser meg stor motvilje, så vekkes det til live. For hva er galt med meg? Lurer på om det står mye negativt om meg i journalen. Jeg har store problemer med kronisk skam og selvforakt. 

Så nå har jeg ikke sovet på 2 netter, grubler på dette, full av angst. Og nå har jeg fått en slags frwmmedfølelse og har det veldig vondt. Det er ikke vits i å bytte lege heller, for alle misliker meg. Så jeg er nok et motbydelig fælt menneske og f

Anonymkode: 9379d...74e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/485221-lagt-v%C3%A5ken-pga-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Fastlegen mim viser mye motvilje mot meg når jeg er der. Han gidder ikke engang å skjule at han misliker meg. Får ikke hjelp ellers heller..har kun oppfølging av et team i kommunen som skal hjelpe ut i aktivitet..og jeg klarer heller ikke kjempe for å få hjelp i psykiatrien. Har hatt hjelp der for mange år siden og hatt mange vonde, og til og med opplevd traumer i psykiatrien som jeg strever med ennå..så når legen viser meg stor motvilje, så vekkes det til live. For hva er galt med meg? Lurer på om det står mye negativt om meg i journalen. Jeg har store problemer med kronisk skam og selvforakt. 

Så nå har jeg ikke sovet på 2 netter, grubler på dette, full av angst. Og nå har jeg fått en slags frwmmedfølelse og har det veldig vondt. Det er ikke vits i å bytte lege heller, for alle misliker meg. Så jeg er nok et motbydelig fælt menneske og f

Og alle de andre som misliker deg av fastleger. Det er tolkning det og? 

Anonymkode: eb511...c6a

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei han har ikke det. Men det er veldig lett å "tolke" kroppsspråket hans.

Hvordan er kroppspråket hans? Hva er det han sier og gjør som gjør at du mener han misliker deg?

Anonymkode: 3bab2...d30

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dersom man har mange dårlige erfaringer fra tidligere, så kan det fort bli slik at man tolker situasjoner og mennesker på måter som ikke nødvendigvis vil være den mest nærliggende for en som ikke har slike erfaringer. Jeg tror ikke det er sannsynlig at legen misliker deg aktivt, men det virker som om han er en ganske passiv lege som ikke gir deg en hjelp du kunne ha trengt. Passiviteten kan være hans problem, trenger ikke å ha noe med deg som person å gjøre. 

AnonymBruker
frosken skrev (7 minutter siden):

Dersom man har mange dårlige erfaringer fra tidligere, så kan det fort bli slik at man tolker situasjoner og mennesker på måter som ikke nødvendigvis vil være den mest nærliggende for en som ikke har slike erfaringer. Jeg tror ikke det er sannsynlig at legen misliker deg aktivt, men det virker som om han er en ganske passiv lege som ikke gir deg en hjelp du kunne ha trengt. Passiviteten kan være hans problem, trenger ikke å ha noe med deg som person å gjøre. 

Jeg håper det ikke har med megå gjøre. Men etter å ha vært hans pasient ganske lenge så har jeg sett (og også hørt fra andre) at han er veldig omsorgsfull spesielt mot de som sliter med rus/psykiatri. Jeg er visst ikke en av dem så kanskje jeg ikke er verdig. Til tross for at jeg sliter veldig tungt og står i en veldig tung livssituasjon i tillegg. Til meg trekker han egentlig mest på skuldrene. En gang brøt jeg sammen på iegekontoret pga livssituasjon jeg er i. Da trakk han bare på skuldrene og sa veldig irritert om jeg ikke har en psykiatrisk sykepleier å prate med? (Noe han burde vite at jeg ikke hadde, hadde ikke noen som helst å snakke med og slik er det fremdeles)

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 time siden):

I egenvurdering hvor man konkluderer med ‘alle’ og ‘ingen’ så stemmer dette vanligvis ikke med virkeligheten. 

Jeg mener ikke det. Men for å være ærlig så har jeg dårlige erfaringer med de fleste leger. Dette gjelder også i psykiatrien. Har blitt behandlet skikkelig stygt til tider. Men jeg påstår ikke at alle er sånn. Selvsagt ikke!

AnonymBruker

Ts igjen her. Vil legge til at siste psykiater jeg var i behandling med (det gikk på innstilling av medisiner) var et flott menneske og fagperson, som lyttet til meg. Jeg følte ingen fordømmelse. Det er nok hns  fortjeneste at det går mye bedre med meg nå enn før, tross alt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...