Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på Vallergan/alimemazin siden 2017. Hovedproblemet mitt er at jeg ikke sovner uten medisiner. Samtidig sliter jeg med at jeg i snitt sover tolv timer når jeg har det bra. Nå som jeg er dårlig sover jeg nesten ingenting. 

Jeg ble innlagt på dps idag og jeg sa til overlegen at jeg mistenker at det er medisiner som gjør at jeg sover så mye. Jeg bruker alimemazin, truxal og Imovane for å sove. Da sa han at jeg kunne ta vekk alimemazin.

Jeg synes egentlig det er litt rart, men har gjort det i kveld. Han sa idag at hvis jeg ikke fikk sove i natt så hadde det ingenting med at vi tok vekk alimemazin. 

Hva tenker dere med litt medisinkompetanse. Er det bare bare å ta vekk alimemazin? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/485223-slutte-med-alimemazin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
ISW skrev (8 minutter siden):

Hvis du har brukt alimemazin sammenhengende siden 2017 har den kun placebo-effekt nå. Effekten av sånne medisiner går bort etter noen få ukers bruk hvis man ikke tar en pause.

Du har uansett også Truxal med antihistamineffekt.

Er det sant? Jeg har brukt Alimemazin i 3 år på rad uten opphold/pause. 

Anonymkode: 04163...890

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja, kun den for søvn. 20 mg.

Søvneffekten av sånne medisiner pleier å avta etter relativt kort tid. Det er eksempelvis grunnen til at en «nybegynner» kan gå i bakken og sove 12 timer av 25 mg Seroquel, mens en som har brukt medisinen lenge ikke blir trøtt av 800 mg.

Annonse

AnonymBruker
ISW skrev (2 minutter siden):

Søvneffekten av sånne medisiner pleier å avta etter relativt kort tid. Det er eksempelvis grunnen til at en «nybegynner» kan gå i bakken og sove 12 timer av 25 mg Seroquel, mens en som har brukt medisinen lenge ikke blir trøtt av 800 mg.

Samtidig er det betydelig individuell variasjon. Noen kan oppnå søvn som følge av en dose på 25-50 mg i årevis. 

Anonymkode: 1bc7c...505

AnonymBruker
ISW skrev (9 minutter siden):

Riktig. Jeg sover som en helt hele natten med som sagt 20 mg.

ISW skrev (2 timer siden):

Hvis du har brukt alimemazin sammenhengende siden 2017 har den kun placebo-effekt nå. Effekten av sånne medisiner går bort etter noen få ukers bruk hvis man ikke tar en pause.

Du har uansett også Truxal med antihistamineffekt.

Da er det mulig at det er grunnen til at den tas vekk. 

Jeg har også tatt truxal sammenhengene siden 2017. Gjelder det samme med den? Overlegen mente jeg skulle fortsette med den.

AnonymBruker
ISW skrev (10 timer siden):

Jeg har også brukt alimemazin lenge og går i koma.

men seroquel måtte i øke hver uke for å sovne av

så tviler på d er placebo

Anonymkode: a0b73...07c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...