Gå til innhold

Har fått time, men lurer på noe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Toogoodgirl skrev (12 minutter siden):

Sliter veldig psykisk.Har fått time til noe de kaller klinisk spesialsykepleier psykisk helsetjeneste står det. Det er ikke det samme som psykolog er det?

Hvor lang tid setter de av til hver pasient?

Ikke psykolog, men sykepleier med spesialisering i psykisk helsearbeid. De setter nok av i underkant av en time. 

Toogoodgirl skrev (47 minutter siden):

Sliter veldig psykisk.Har fått time til noe de kaller klinisk spesialsykepleier psykisk helsetjeneste står det. Det er ikke det samme som psykolog er det?

Hvor lang tid setter de av til hver pasient?

Er dette din første time ever til behandler? I så fall må du regne med første timen bare bli litt å bli kjent og kartlegging av symptomer av det du sliter med. Så regn med flere timer, og kan hende du blir henvist videre til psykolog eller annen spesialist hvis nødvendig.

Toogoodgirl
kaNor skrev (1 time siden):

Er dette din første time ever til behandler? I så fall må du regne med første timen bare bli litt å bli kjent og kartlegging av symptomer av det du sliter med. Så regn med flere timer, og kan hende du blir henvist videre til psykolog eller annen spesialist hvis nødvendig.

Takk for svar alle🥰
Ja, har kun vært innom lege tidligere å forklart meg. Hvor ofte er det vanlig at man får nye timer?Jeg trenger nok mange…Går man en gang i uka eller mer/mindre?

Toogoodgirl skrev (1 time siden):

Takk for svar alle🥰
Ja, har kun vært innom lege tidligere å forklart meg. Hvor ofte er det vanlig at man får nye timer?Jeg trenger nok mange…Går man en gang i uka eller mer/mindre?

Vanligst er en gang i uka. Men sliter du veldig så du synes du trenger noen å snakke med oftere, så avtaler du det med behandler.

Og husk; god kjemi mellom deg og behandler er viktig, så om du synes det skurrer etter noen timer kan du ta det opp med legen som henviste deg dit.

Annonse

Toogoodgirl
kaNor skrev (23 minutter siden):

Vanligst er en gang i uka. Men sliter du veldig så du synes du trenger noen å snakke med oftere, så avtaler du det med behandler.

Og husk; god kjemi mellom deg og behandler er viktig, så om du synes det skurrer etter noen timer kan du ta det opp med legen som henviste deg dit.

Okei takk😊Er veldig begrenset med slikt her jeg bor så jeg håper virkelig kjemien klaffer med en gang.Hvis ikke må jeg kjøre 4 timer hver gang jeg skal til psykolog🥹

AnonymBruker
Toogoodgirl skrev (37 minutter siden):

Okei takk😊Er veldig begrenset med slikt her jeg bor så jeg håper virkelig kjemien klaffer med en gang.Hvis ikke må jeg kjøre 4 timer hver gang jeg skal til psykolog🥹

Har de bare en behandler der du bor da? Stort sett er det jo mulig å få en annen behandler samme sted :) 

Anonymkode: a3735...8a5

Toogoodgirl skrev (1 time siden):

Under pandemien, har mange behandlere måttet ta i bruk video-chatt, så det kan være ett alternativ til å reise 4t hver uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...