Gå til innhold

Kjempetrøtt, mulig pga Abilify - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg har nylig begynt på også trappet opp på Abilify og bruker i tillegg Seroquel (som skal seponeres etterhvert). Etter økningen har jeg blitt kjempetrøtt så mistenker at det er pga Abilify. Men hva er best å gjøre når man er så trøtt hvis det er pga medisiner? Tvinger man seg selv til å holde seg våken hele dagen og bare sove på natten eller er det greit å sove på dagtid også? Jeg er så trøtt at jeg sliter med å følge med på serier så sovner bare da så må nesten gjøre noe fysisk, men det er vanskelig når jeg er så trøtt...

Anonymkode: b47c0...c1c

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sover på dagtid. Hver dag. Sovner på kvelden med Abilify.

Anonymkode: fe5ac...5f3

Hvor mye sover du da til sammen både dagtid og kveld? Akkurat nå kan jeg sove sånn 13 timer på natten også 4-6 timer på dagtid så da blir det jo ikke så mye våkentid akkurat hehe.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor mye sover du da til sammen både dagtid og kveld? Akkurat nå kan jeg sove sånn 13 timer på natten også 4-6 timer på dagtid så da blir det jo ikke så mye våkentid akkurat hehe.

Er du deprimert? Jeg sover ca 1, 5 time på dagtid og 8 per natt.

Annonse

AnonymBruker

Er du deprimert? Jeg sover ca 1, 5 time på dagtid og 8 per natt.

Det er ett litt vanskelig spørsmål for hvis jeg MÅ svare ja eller nei er svaret nei, men hvis jeg kunne svart hva som helst kanskje jeg hadde sagt litt? Altså, ville jeg nok tippet på mild depresjon da... men har ikke fått noen diagnose av helsepersonell så det er sagt.

AnonymBruker

Det er ett litt vanskelig spørsmål for hvis jeg MÅ svare ja eller nei er svaret nei, men hvis jeg kunne svart hva som helst kanskje jeg hadde sagt litt? Altså, ville jeg nok tippet på mild depresjon da... men har ikke fått noen diagnose av helsepersonell så det er sagt.

Skjønner. Jobber du?

AnonymBruker

Skjønner. Jobber du?

Ikke akkurat nå, men det er bare fordi jeg har ferie da. Men jobber bare sånn 20% til vanlig da pga jeg er opprinnelig ufør pga bipolar :) 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke akkurat nå, men det er bare fordi jeg har ferie da. Men jobber bare sånn 20% til vanlig da pga jeg er opprinnelig ufør pga bipolar :) 

Bp1? Jeg har bp2. Jobber 50 prosent. Deilig med ferie da😉

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bp1? Jeg har bp2. Jobber 50 prosent. Deilig med ferie da😉

Nei, bp2 her også. Og ja, deilig med ferie ☺️

Kan jeg spørre hva som gjør at du ikke kan jobbe pga bipolar?

Det er vel i utgangspunktet en litt lang forklaring, men hvis jeg skal forklare helt kort så går det på at jeg har for mye fravær og ikke jobber raskt nok til at noen hadde ønsket å ansette meg i ordinær jobb.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, bp2 her også. Og ja, deilig med ferie ☺️

Det er vel i utgangspunktet en litt lang forklaring, men hvis jeg skal forklare helt kort så går det på at jeg har for mye fravær og ikke jobber raskt nok til at noen hadde ønsket å ansette meg i ordinær jobb.

Fravær pga depresjon/mani? Om du vil svare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...