Gå til innhold

Efexor... Andre som bruker det?


Gjest psykia

Anbefalte innlegg

Gjest psykia

Hei!

Jeg er DOLer, men er ny på dette forumet og bruker derfor nytt nick....

Har begynt på Efexor for to uker siden pga depresjon og..... hva skal jeg si..... "hysteriske anfall" over "småting"....

Er det noen andre her som bruker det? Og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte det for en stund siden, etter å ha forsøkt diverse andre ssri uten at de hadde noen særlig effekt. Fikk en del plager med bivirkningene av efexor, men det var nok fordi jeg ikke brukte medisinen riktig. (var litt ustabil, trodde jeg bl bedre av å ta litt flere enn det sto på pakka....det ble jeg ikke. så ikke gjør det;.D)

Men hvis du bruker efexor riktig så går det nok riktig så bra. Jeg bruker remeron nå, og synes ikke den er noe effektiv i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte det for en stund siden, etter å ha forsøkt diverse andre ssri uten at de hadde noen særlig effekt. Fikk en del plager med bivirkningene av efexor, men det var nok fordi jeg ikke brukte medisinen riktig. (var litt ustabil, trodde jeg bl bedre av å ta litt flere enn det sto på pakka....det ble jeg ikke. så ikke gjør det;.D)

Men hvis du bruker efexor riktig så går det nok riktig så bra. Jeg bruker remeron nå, og synes ikke den er noe effektiv i det hele tatt.

Hei psykia :)

Jeg har brukt efexor depot nå i litt over en uke. Grunnen til det var depresjon, men sliter også med spiseforstyrrelse og litt angst + dårlig søvn.

Funker efexor for deg, har du merket noe forskjell, om den virker liksom....? Jeg tror jeg har merket meg litt bedring, og at jeg sover bedre.

Litt betryggende å se noen som bruker samme medisinen som meg.....

Hvor gammel er du?

klem fra Nedia ([email protected])

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Efexor er en glimrende medisin! Har gått på Efexor depot i over ett år nå, etter å ha prøvd alt annet som er av anti-depressiva, bl.a. Seroxat og Tolvon. Det var takket være Efexor at jeg kunne utskrives fra psykehuset sist gang.

Jeg har fått det mot alvorlige, tilbakevendende depresjoner og angst - blandet med litt fobisk angst, tvangstanker.

Synes Efexor virker bra, med lite bivirkninger (foruten den vanlige trettheten, som all AD gir). Det tar ikke depresjonen i den grad vi skulle ønske, men det har holdt meg unna innleggelser i lang tid. Så da så.

Lykke til - og husk at medisinen er treg. Det kan ta fire-fem uker før effekten kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...