Gå til innhold

Må bytte antidepressiva pga nedsatt seksualitet


Gjest i bedring

Anbefalte innlegg

Gjest i bedring

En depresjon hadde byg seg opp over lang tid, og slo ut i full blomst sist høst. Jeg begynte med 20 mg cipramil, noe som hadde en viss virkning, men når jeg for noen uker siden økte dosen først til 30 mg, og så til 40 mistet jeg all seksuell lyst. Legen har nå foreskrevet remeron til meg, men når jeg leser på nettet om dette stoffet ser jeg at vektøkning er en vanlig bivirkning. Dette vil jeg unngå, siden jeg er overvektig fra før av. Jeg har lest om forskjellige preparater, og som jeg forstår det kan Nefadar kanskje være bedre? Eller har du andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde vektøkning og nedsatt (riktigere: ingen) sexlyst mens jeg brukte Cipramil.

Disse problemene forsvant da jeg startet på Efexor. Vekten gikk riktignok ikke ned igjen, men "ete-lysten" var litt lettere å styre - så jeg unngikk ytterligere vektøkning.

Enkelte kan ha orgasmeproblemer med Efexor etter som jeg har forstått. For meg fungerte det dermed veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde selv først Cipramil og fikk samme problem som du. Deretter kom Remeron som jeg la på meg mye av. Det neste jeg prøvde var Nefadar. Den virket ikke på meg. Jeg la inn et spørsmål som NHD svarte på der han foreslo Aurorix som jeg nå bruker. Der la han til at det var viktig å bli dosert høyt nok, noen må opp i 450mg to ganger om dagen. Om ikke det skulle virke, kunne jeg prøve Lamictal som er stemningsstabiliserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...