snoob Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august Hei dere, Jeg (kvinne, 28 år) har i lengre tid hatt en slags strammende følelse øverst til høyre i mageregionen, under ribbeina om det gir mening. Nevnte dette til min første fastlege for noen år tilbake, som tok masse prøver og så forhøyede leververdier. Det ble da konstatert cytomegalovirus som hadde brutt ut, og nye prøver ble tatt noen uker etterpå og leververdiene var da normalisert av seg selv. Jeg føler smertene kommer og går litt, de er alltid overkommelige og jeg har blitt vant til de. Innbiller meg at jeg kjenner etter for mye. Var til min nåværende lege og nevnte det for henne noen måneder tilbake, og hun sa at alt kjentes greit ut og blodprøvene hun tok var forsåvidt innenfor normalverdier utenom d vitamin og jern som var lave. Jeg har i senere tid begynt å klø en del, kan ha sammenheng med varme og heftig bruk av vifter vel og merke, kanskje tørr hud. Hadde også ett skikkelig vondt utslett også som hun så på og sa at var eksem. Føler legen vil ha meg fortest mulig ut av kontoret, som jo er forståelig om jeg bare er helt hypokonder. Har sagt til hun at akkurat dette gir meg litt helseangst da vi har mye kreft i familien, bukspyttkjertel, munn, og brystkreft. Føler nå at dette er noe jeg tenker på daglig, men kvier meg likevel for å dra til legen. Noen som har hatt noe lignende og har erfaringer de vil dele? Har også laktoseintoleranse, og undres om denne strammende følelsen kan ha en forbindelse med det 🤔 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485475-strammende-f%C3%B8lelse-%C3%B8verst-til-h%C3%B8yre-i-magen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.