Nussi Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Heisann:) Først vil jeg takke for tidligere svar jeg har har fått. Etter en sykehistorie på 4 dg, med høy feber og dårlig allmentilstand ble jeg lagt inn på sykehuset. CRP økte ( opp til 155) samt at de hvite blodlegemer sank. ( til 2). Hadde også litt lite blodplater.Etter to dager ble jeg satt på Netylin samt et annet bredspektrert antibiotikum intravenøst, siden de ikke kunne finne noe tegn til hvor infeksjonen kom fra. Dette hadde god effekt etterhvert, og etter fem dager ble det bestemt at jeg kunne skrives ut. Blodprøvene viste da en CRP på 17, samt at de hvite blodlegemer hadde steget til 6,6. Det ble meg fortalt at jeg ble medisinert som om jeg hadde en blodforgiftning......( det var snakk om å ta en benmargsprøve, hvis ikke de hvite steg). Det ble også tatt en CT av nesen, der det viser at jeg har tette bihuler. Da jeg ble skrevet ut, ble det konstantert at jeg hadde hatt en bakteriell infeksjon( med tanke på bihulebetennelse), samt en virusinfeksjon. Nå er jeg hjemme igjen, og formen bedrer seg for hver dag. Har gått på Apocillin 660mg i en uke, og avslutter i dag. Selv om jeg har fått en diagnose, så bekymrer det meg litt at de hadde mistanke om blodforgiftnig....hva viser prøvene hvis mistanke mht til det, og kan man ha lite hvite blodlegemer og høy CRP ved en bakteriell, samt virusinfeksjon? Hva er normalt mht til hvite blodlegemer? Ellers så må jeg si at jeg er ei frisk jente ellers på 35 år, og ligger meget sjelden rett ut, når jeg har vært syk. Sjeldent jeg får feber , selv om jeg kan føle meg dårlig. På forhånd takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48578-til-legen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Ved baktriell har en høyere Crp enn ved virus... En kan ha kjempehøy Crp ved baktriell halsinfeksjon f.eks....og lav hvis det er virus som sitter der! Gutten min har hatt blodforgiftning flere ganger og da har Crp vært veldig høy! Du må ha god bedring videre! Hilsner fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48578-til-legen/#findComment-186355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Hei, Det var hyggelig at du er i ferd med å bli frisk igjen. Det med blodforgiftning kan være et tegn på at noen av forsvarsmekanismer svikter, eller at organismen er blitt sterkt angrepet av bakterier. Blodforgiftning følges vanligvis av en stigning av de hvite blodlegemer, de representerer noen av forsvarsmekanismene. Det er relativt uvanlig at blodforgiftning forekommer samtidig med lavt celletall. Det var nok sikkert derfor de vurderte benmargprøve for å se om det er noe i veien med dannelse og utvikling av cellene. Celletallet varierer normalt fra 3 til 11 (millioner per kubikkmm), dine 6 skulle være ganske bra. CRP gir uttrykk for betennelsesreaksjon, den er vanligvis moderat forhøyet ( Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48578-til-legen/#findComment-189749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.