Gå til innhold

Fikk ikke sendt til Allmennmedisin..


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Etter å ha gjort mitt første fornødne i dagtidlig, oppdaget jeg at papiret jeg tørket meg med var blodig, og det samme var det i do. Det så ut som helt friskt blod. Nå hører det til historien at jeg prøvde å holde meg ganske lenge. Kan noe ha fått en rift eller noe sånt ? Er gutt på 17 år, trenger svar. Kan det være hemorider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wiggolo

Hei!

Er ingen lege, men kjenner litt til problemet av egen erfaring...

Hvis du har gått lenge uten å ha avføring, kan denne ha blitt hard og kanskje også pakket seg ekstra til nederst i endetarmen. Når du nå kom deg på do, kan størrelsen og hardheteen ha gjort at du har fått en liten rift i endetarmsåpningen som gjør at du blødde litt. Sånn har i allefall jeg selv opplevd flere ganger. Følg bare med fremover og hvis det fortsetter kan du heller undersøke nærmere med en lege.

Et lite tips til deg kan likevel være å gå på apoteket og kjøpe deg litt forebyggende middel! For eksempel flytende Laktulose som du skal ta en gitt mengde av daglig i en periode og som virker lokalt i tarmen ved å tilføre fuktighet og mykgjøre. Funker fint!! Tar noen dagers bruk før det virker, da!! Men da kan du kanskje unngå dette i fremtiden, vettu!! ;O)

Lykke til, da!!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Er ingen lege, men kjenner litt til problemet av egen erfaring...

Hvis du har gått lenge uten å ha avføring, kan denne ha blitt hard og kanskje også pakket seg ekstra til nederst i endetarmen. Når du nå kom deg på do, kan størrelsen og hardheteen ha gjort at du har fått en liten rift i endetarmsåpningen som gjør at du blødde litt. Sånn har i allefall jeg selv opplevd flere ganger. Følg bare med fremover og hvis det fortsetter kan du heller undersøke nærmere med en lege.

Et lite tips til deg kan likevel være å gå på apoteket og kjøpe deg litt forebyggende middel! For eksempel flytende Laktulose som du skal ta en gitt mengde av daglig i en periode og som virker lokalt i tarmen ved å tilføre fuktighet og mykgjøre. Funker fint!! Tar noen dagers bruk før det virker, da!! Men da kan du kanskje unngå dette i fremtiden, vettu!! ;O)

Lykke til, da!!

Hilsen

Takker så mye for svar...

Hjalp litt på skrekken det...

*S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...