Gå til innhold

Svimmelhetsanfall gjennom lang tid - erfaringer eller råd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har altså hatt svimmelhetsanfall gjennom mange år, flere har også endt i besvimelser.

Fikk et i dag, jeg bare satt og spiste lunsj, så begynner jeg å kjenne meg ør, dette vedvarer og øker i intensitet over 2 - 3. 

Når jeg kom hjem var jeg så svimmel, ør og sliten at jeg ikke orker annet enn å ligge stille.

Har fått hjertet sjekket ved sykehus for 10 år siden omtrent, ble også sjekket for epilepsi uten funn.

Begynner å bli veldig slitsomt og fortvilende.

Anonymkode: 54973...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv vært utsatt for litt det samme. Svimmelhetsanfall spesielt i sittende stilling. Varigheten av anfallet er nesten aldri over 60 sek men jeg blir satt ut en stund, avhengig av styrken på svimmelhetsanfallet. Må da bli liggende en stund for å "ta meg igjen". Har aldri mistet bevistheten. Er nå utredet for dette hos spesialist og diagnosen er vestibular migrene. I tillegg til aura anfall (synsforstyrrelser). Årsaken til dette kan være sammensatt, og jeg tror en sunnere livstil kan hjelpe på. Unngå stress, for mye alkohol og ikke minst få nok søvn. Og ikke bli sittende i samme stilling/røre mer på seg dersom man har en stillesittende hverdag. I tillegg foretar jeg nå dypstrekk øvelser hvor bindevevet i musklene (spesielt rygg/nakke) tøyes. Dette mener jeg har hjulpet da anfallene er mye sjeldnere. Men det kan selvfølgelig være helt andre årsaker til dine anfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...